גביית חובות מלקוחות – איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

בתקופת הקורונה, תקופה שהייתה ונותרה קשה לעסקים רבים, בעלי עסקים נותרו חסרי יכולת לשלם את הסכום הדרוש להם – ולצד זה, ישנם עסקים הנדרשים לעמוד על זכותם לגביית החובות (בצדק, יש לומר) כפי שסוכם ביניהם בתנאים שבעל פה או בכתב, עם עורך דין המוסמך לתחום הגבייה.
ייתכן וזה קרה לכם, ובעקבות המצב נותרתם עם בור תזרימי שלא מותיר לכם שקט.

 

גביית חובות מלקוחות: למה חשוב לבצע גביית חובות מוקדם?

לגבות את החוב בשלביו הראשוניים (גביית חובות מלקוחות) הוא עניין קריטי ביותר. סקרים ומחקרים מוכיחים שוב ושוב כי הסיכוי לקבל תשלום על חשבוניות לאחר שמועד התשלום שלהן עבר קטן עם כל יום שעובר, המשמעות היא שככל שתחכו עם התשלום, כך הסיכוי שלכם לדרוש אותו בצורה מהירה ופשוטה קטן והעניין עלול להסתבך. כדאי לנקוט פעולה כמה שיותר מוקדם ולהשיב את הצדק אל הידיים שלכם.

 

גביית חובות מלקוחות: האם ניתן לצפות מראש לקוחות שלא הולכים לשלם את החוב?

למרבה המזל, כן. סימנים של לקוחות אשר לא הולכים לשלם הם למשל: הודעה מהלקוח על כך שישנן בעיות בתזרים המזומנים שלו ופשוט אינו יכול לשלם, צ’ק שחוזר, עובדים שמפוטרים, מעבר למקום חדש ויותר קטן, עזיבת עובדים מטעם עצמם, ונורות אדומות נוספות לגבי גביית חובות מלקוחות.
כדאי למצוא פיתרון יעיל לבעיה וכמה שיותר מהר, פיתרון שמאפשר אורך נשימה, עד כמה שניתן – לשני הצדדים במטבע.

באותה נשימה כדאי לציין גם, שקיימים סימנים פחות נראים לעין – כגון משברים אישיים שהחייב עובר כמו גירושים, פיטורים וכו'. אך בכל אופן, במידת האפשר כדאי להיות ערניים ולזהות את הנורות האלה מבעוד מועד. ברגע שזיהיתם, התחילו לנסות למצוא פיתרון יעיל באדיקות – ומומלץ בעזרת עורך דין לגביית חובות.

 

לא תמיד אנו נשמעים לסימנים כשזה נוגע לגביית חובות מלקוחות

כשזה נוגע אל גביית חובות מלקוחות, לעיתים אנו רואים את "הנורות האדומות" אך ממאנים להישמע להן. הרבה פעמים לקוח יכול להגיד לנו שהתשלום לא הועבר באמתלה של חשבונית שאינה מאושרת, צ'קים שחוזרים או שהממונה על החתימה על הצ'קים לא נוכח באותו מקום. הסברים אלה הם כמובן לא מלאים, ונועדו להסתיר את הסיבה האמיתית – שהיא היעדר יכולת לשלם את הסכום הנדרש. ניתן להבין כבר בשלב זה שמשהו אינו מתנהל כשורה.

 

גביית חובות מלקוחות | עורך דין גביית חובות | עורך דין לענייני גביית חובות

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

הצוות שלנו לרשותכם

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר