המומחים מסבירים: כך תבצעו משיכת כסף מחשבון מעוקל

תוכן עניינים

אין דבר יותר מתסכל מלקום בבוקר בהיר אחד, ולגלות חשבון מעוקל. זאת בין התחושות הכי מתסכלות שבן אדם יכול לחוות בחייו. הדבר בוודאי מקשה על ההתנהלות היומיומית בצורה שלא ניתן לתאר במילים, בין אם מדובר על תשלומי השכירות, החשמל והארנונה, על קניית מזון ועל ההוצאות השוטפות שעליכם לקיים כדי לכלכל את עלויות המחיה ועל מה לא! התחושה הקשה הזו, לעיתים יכולה להותיר אותנו חסרי אונים אל מול המצב, ויותר מזה – בהרגשה של מחנק. כל כך הרבה אי ודאות, ונדמה כאילו דווקא באותה שעה קשה אף אחד לא ממש עוזר… חלק גדול מהאנשים נוהגים לדמות את התחושה הזו לכלא, למעשה הם ממש מרגישים כמו אסירים במדינה שלהם, שההגבלות החלות עליהן קשות מנשוא.

ואם מצאתם את עצמכם מזדהים עם הסיטואציה שתוארה כאן, אנחנו ננסה לעזור.

 

לפני הכל, בואו נבין בכלל – מהו עיקול חשבון בנק/צו עיקול?

עיקול חשבון בנק הוא כלי גבייה מטעם לשכת ההוצאה לפועל, הנועד לעזור לנושים (מי שחייבים להם כסף) לקבל את הכספים שחייבים להם. זהו רק אחד מהכלים בהם הוצאה לפועל משתמשים לצורך הפעלת לחץ על החייבים. הוצאה לפועל משתמשים בכלים נוספים כגון עיקול נכסים, עיקולי מטלטלין, הגבלת יציאה מן הארץ ועוד. אך גם על הוצאה לפועל חלים הגבלות, והם אינם יכולים להגביל את חשבון הבנק של חייבים בהיעדר מענה על תנאים מסוימים כגון גודל החוב, יכולת ההחזר ועוד.

 

אולי יעניין אותך גם:

 

מה המשמעות של חשבון בנק מעוקל עבורכם?

יש מס' דברים שמשתנים בחייכם עם שליחת צו עיקול לביתכם, להלן הבולטים שביניהם:

  • אתם מתנהלים ללא פנקסי צ'קים
  • אין לכם אפשרות למשוך כספים במזומן
  • אתם נאלצים להתנהל ללא כרטיסי אשראי
  • המשכורות שלכם מעוקלות גם הן

כדי להימנע מהידרדרות ולמען חזרה לשיגרה וקבלת שליטה על המצב הכלכלי שלכם, תיאלצו להגיע להסדר מסוים שיאפשר לבנק לדעת מתי החוב יוחזר. זכרו שהמטרה היא לא רק לבטל את עיקולו של חשבון הבנק, אלא גם למנוע את עיקולו מחדש בעתיד. אנחנו יודעים שמדובר בימים קשים שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה לחוות, אבל דווקא בגלל זה, כדאי לחפש את הפיתרון וכמה שיותר מהר. ברוב הפעמים, בדיקה עם עו"ד מוסמך בתחום עיקולי חשבונות יכולה להביא להסדר שיאפשר לכם לבטל את העיקול ואף להמשיך את החיים כרגיל תוך זמן קצר!

מדובר בשינוי שיכול לשנות את מצבכם מן הקצה אל הקצה, ולהחזיר את השליטה אל הידיים שלכם, ללא הגבלות מטעם ההוצאה לפועל.

 

 

מהו עיקול משכורת ומהי משמעותו?

עיקול משכורת אומר את הדבר הבא: ברוב החיים שלנו, המשכורת הנכנסת לבנק משמשת אותנו לצורך מימון הוצאות המחיה השונות. במצב של עיקול המשכורת, המשמעות היא שמוטלת על המשכורת הגבלה – ואין אפשרות להשתמש בה לצרכי המחיה אלא שהיא מעוקלת לטובת הזוכה (הגוף שאליו אתם חייבים את הכסף).

לדוגמה: אם ברשותך חשבון בנק, והופקדה לך משכורת ב-10 לחודש אך קיים לך חוב שבגינו עוקלה לך המשכורת, לא תוכל להשתמש בה שכן היא אוטומטית מופנית לטובת תשלום החוב. לא תוכל לגעת בכספים אלה, ולעיתים חשבונות נוספים יהיו גם הם מעוקלים, בדרך כלל מדובר על חשבונות חיסכון על כלל סוגיהם.

 

צו עיקול: איך אדע אם עיקלו לי את החשבון?

כדי לדעת אם עיקלו לכם את חשבון הבנק, ניתן ליצור קשר עם לשכת ההוצאה לפועל. בכל אופן, הודעה אמורה להישלח אליכם בדואר, כי עליכם לפרוע את חובכם בתוך 20 ימים. באם לא תעשו זאת, חשבונכם עלול להיות מעוקל ולכן כדאי לעשות את הפעולה מהר ככל הניתן. זכרו שכניעה מראש לפעולה זו מזמנת איתה קשיים רבים, ויש לעשות את כל מה שניתן כדי לא להגיע למצב של עיקול.
אך אם כבר הגעתם למצב הזה, זה בסדר – יש פתרונות והסדרים שניתן להגיע אליהם בעזרת עורך דין הוצאה לפועל. לעיתים ניתן לקבל ייעוץ ראשוני בחינם, כמו במשרדנו. חשוב להדגיש: לא רק הכספים הקיימים בחשבון יעוקלו, אלא גם הכספים שיופקדו במשך שלושת החודשים שלאחר העיקול והם ישמשו לתשלומו.

 

חשבון הבנק שלי מעוקל, האם אני יכול לבטל אותו?

שחרור עיקול חשבון בנק שהתחיל מצו עיקול עשוי להתבצע דרך מספר אפשרויות:

  1. פנו להוצאה לפועל, ובקשו לחקור את יכולת החזר החובות שלכם – הסיבה שזוהי אפשרות טובה יחסית, היא שבדרך כלל הליך החקירה הזה לוקח זמן, והזמן הוא פקטור משמעותי כשמדברים על החזר חובות, שכן הנתונים עליהם מתבססים בהוצאה לפועל הם על יותר מ-3 חודשים.

אם ימצאו שיכולת ההחזר שלכם נמוכה, ייתכן שיסייעו לכם למזער את גודל החוב או לפרוס אותו על פני יותר זמן. בכל אופן, שווה לשקול את האפשרות הזו.

2. פשרה – אתם יכולים לפנות אל הזוכה ולבקש בצורה יפה פשרה בהחזר החוב. אם הזוכה יבוא לקראתכם בהחזר החוב ויבין את הסיטואציה, תוכלו לסגור איתו על התחייבות בפריסת החוב במשך זמן מוקצב שתגדירו ביחד, ובו ייפרע החוב לחלוטין.
זה רלוונטי גם אם מדובר בחברה או בתאגיד שלהם אתם חייבים את הכסף, בצעו שיחה ומצאו פיתרון מתאים ביחד.

3. הגשת טופס בקשה לשחרור עיקול חשבון בנק בהוצאה לפועל – ניתן לעשות זאת דרך האתר שלהם, אם יימצא שאתם עומדים בתנאים מסוימים שהם מגדירים – תוכלו לבטל את עיקול החשבון.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר