חלוקת ירושה בין אחים

תוכן עניינים

כיצד מצבעים חלוקת ירושה בין אחים? אז במקרה שישנה צוואה ברורה שנחתמה בהתאם לחוק, הנכסים של המוריש יתחלקו על פיה. 

אמנם, אם ישנם צדדים שדעתם אינה שלמה עם צו הירושה, הללו, יהיו יכולים להביע את התנגדותם. ברוב המקרים ההתנגדות לא תשנה את חלוקת הירושה שנקבעה על ידי המוריש. 

לצד זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם אין צוואה. במקרים אלה, החוק קובע את חלוקת עזבונותיו של הנפטר באופן הבא: בן/ת הזוג והילדים. אם בן/בת הזוג של המנוח אינם בחיים הירושה תחולק בין הילדים.

 

אולי יעניין אותך גם: כיצד מתמודדים עם סכסוכי ירושה בין אחים? כל התשובות כאן.

 

כיצד מתבצעת חלוקת ירושה בין אחים?

אם אין צוואה, הירושה תחולק בין האחים באופן שווה. על פי החוק, אין הבדל בין ילדים מאומצים לביולוגיים. לצד זאת, ילדים חורגים אינם זכאים לרשת את המנוח, אלא אם כן צוין אחרת בצוואה ברורה מצד המוריש. לאחר שציינו את היורשים העיקריים, מן הראוי שנסביר מה היא הדרך הטובה ביותר לחלוקת הרכוש במקרים בהם אין צוואה. החלוקה עלולה לעורר מחלוקות מכיוון שבמקרים מסוימים יורש אחד מעוניין להשכיר את הנכס בעוד שהשני מעוניין למכור אותו וכו'. המצבים הללו, עלולים להוביל להליכים משפטיים מיותרים שניתן למנוע על ידי הסכם בין יורשים. 

 

 

מהו הסכם בין יורשים?

מדובר על הסכם שבא להסדיר את חלוקת הרכוש באופן מתואם בין היורשים. החוק מצביע על חלוקה שווה בין האחים. עם זאת, על ידי ההסדר המדובר, הם יכולים להגיע להבנות ביניהם ולחתום על הסכם משותף "גמיש" יותר. הדבר מאפשר הבנה הדדית בין הגורמים היורשים ובכך מונע בזבוז זמן ומשאבים בהתמודדות עם הליכים משפטיים מיותרים. חלוקת ירושה בין אחים עדיף וכדאי יותר לבצע תוך הבנות משותפות מוגדרות ולא בהליכים מסורבלים. כך, החלוקה תהיה פשוטה יותר וגם מהירה יותר.

 

מוריש שלא הותיר אחריו ילדים

עד כה עסקנו במצבים שבהם למוריש יש ילדים. אך מה בדבר מוריש שלא הותיר אחריו ילדים? במקרה המדובר הירושה מתחלקת בין המשפחה המורחבת שלו: ההורים, האחים, או הסבים שלו. גם כאן, אם ישנה צוואה, הרי שהיא מעידה על רצון המוריש והחוק מכבד אותה. כמו כן, במצב של הסתלקות מירושה מצד אחד היורשים, הירושה תחולק בין הנותרים, אלא אם כן, המסתלק מותיר את חלקו לטובת אחד היורשים. במקרה המדובר, היורש הנבחר מקבל את חלקו של הבוחר להסתלק. 

 

כיצד מבצעים צוואות ירושה והסכמי חלוקה בין יורשים?

חשוב להבין שכל ההליכים החוקיים חייבים להתבצע בקפידה. זאת, על מנת לאפשר לכל הצדדים שקט נפשי וגישה מקצועית יותר לנושא חלוקת הירושה וההסכמים הרלוונטיים אליה. רמת המקצועיות והניסיון של העורך דין המבצע יבואו לידי ביטוי בשקיפות, בהצעת הסדרים בצורה מקצועית יותר ובקיצור זמני התהליכים החוקיים. כמו כן, לעורך דין מנוסה בתחום, ישנם את כל הכלים המקצועיים לוודא שאין פרצות למינהן בהסכמים והדברים ברורים בהחלט לכל הצדדים.

 

ביצוע צוואות על ידי עורך דין מוסמך

כמו כצוין קודם לכן, במקרה שיש צוואה החוק מאפשר לאחד הילדים את מלוא הירושה. זאת, אף על פי שבמקרה המדובר אחד מן הצאצאים לא זכאי לשום ירושה מצד המוריש. עם זאת, על מנת למנוע חיכוכים עתידיים ישנם מספר עניינים שחשוב לתת עליהם את הדעת. טענות לגבי כשרות צו הירושה עלולות לעלות. לכן, יש לבצע אותה בקפידה על ידי עורך דין מנוסה ומוסמך בתחום. זאת, על מנת למנוע התנגדויות עתידיות לגבי כשרות הצוואה ותוקפה. עורך דין מנוסה ידע לספק צוואה ברורה ומוגנת חוקית באופן מירבי. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: