עורכי דין גבייה – מחפשים עורך דין גביית חובות לגביית חובות מלקוחות?

תוכן עניינים

מתי יש להיעזר בעורכי דין גבייה? כל בעלי העסקים ובעלי החברות אשר מספקים שירותים שונים לגופים או אנשים פרטיים צריכים לקבל תשלום מסוים בנוגע לשירות שסיפקו (אלא אם כן החליטו בעלי העסקים לספק את השירות בהתנדבות). על אף שקיימת חובה לשלם בנוגע לשירות שהתקבל, עדיין ישנם אנשים פרטיים וגופים שאינם מוכנים לשלם את הכסף שהם חייבים לבעל העסק או בעל החברה בעבור השירות שסיפק להם.

כך למשל, תקופת הקורונה פגעה בבתי עסק רבים וכתוצאה מכך הם נשארו ללא כל יכולת לשלם כספים שהם חייבים, מן הצד השני ישנם בתי עסק שעל מנת להמשיך להתקיים חייבים לעמוד על הזכות שלהם לגבות חובות מגופים או אנשים החייבים להם כסף כפי שהם סיכמו ביניהם במסגרת חוזה התקשרות בכתב או במסגרת תנאים בעל פה. 

 

עוד באותו נושא:

 

הלקוחות "מורחים" אתכם בתשובות?

חשוב להבין שעם כמה שסיבותיו עשויות להיות מובנות, הסיבה לאי תשלום מצידו של הלקוח אמורה לעניין אתכם, אך באותה עת – עליכם להתעקש על החוב שלכם ולעמוד על שלכם. אין זה משנה אם הלקוח לא מוכן לשלם מאחר שאין לו מספיק כסף לבצע זאת או אם הלקוח אינו מוכן לשלם מאחר והוא אינו מעוניין בכך. בכל אחד מן המקרים בעל העסק אשר סיפק שירות ללקוח אינו מקבל את הכסף שמגיע לו – זוהי המשמעות של התנהלות עסקית תקינה. 

בנוסף על כך, חלק מן הלקוחות משלמים באמצעות שיקים, חלק מהשיקים הם דחויים וחלק מהם לא דחויים, בלא מעט מקרים לאחר שחולף זמן מסוים בעלי העסקים מגלים כי השיק שהם קיבלו מן הלקוח הוא שיק ללא כיסוי. 

במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע חיוני ורלוונטי בכל הנוגע לעורכי דין גבייה, הליכי גבייה ועוד מידע חיוני בנושא. 

 

מדוע חשוב לגבות חובות בהקדם האפשרי?

אין ספק כי קיימת חשיבות רבה לגביית חובות בהקדם האפשרי תוך כדי קבלת שירות מעורך דין בעל התמחות בגביית חובות. מחקרים רבים שנערכו בכל רחבי העולם מצאו כי הסיכויים לקבל תשלום עבור חשבונית הנוגעת לעסקה מסוימת קטנים בכל יום מהרגע בו מועד התשלום עבר. כלומר, ככל שתמתינו עם התשלום שאתם צריכים לקבל מן הלקוח כך הסיכויים שלכם לקבל את התשלום באופן מהיר ופשוט קטנים והעניינים עשויים להפוך הרבה יותר מסובכים. בעקבות כך אנו ממליצים לכם לפעול בהקדם האפשרי לצורך גביית הכספים שמגיעים לכם על מנת למנוע מצבים שיגזלו ממכם כסף, זמן ואנרגיה. 

 

האם יש אפשרות לזהות מראש לקוחות לא משלמים?

התשובה לשאלה היא כן. באמצעות התייחסות רצינית ומתן תשומת לב לכל נושא התשלומים ומועד ההעברה שלהם ניתן לשים לב לסימנים המתריעים על כך שמדובר בלקוח שבעתיד יעשה בעיות עם תשלום החוב שלו. 

אתם יכולים לזהות מבעוד מועד לקוחות שאין להם כל כוונה לשלם לכם, בחלק מן המקרים הסיבה תהיה בעקבות חוסר יכולת כלכלית ובמקרים אחרים הסיבה תהיה בעקבות זלזול בנושא התשלום. בדיוק בעקבות הסיבות הללו אנו ממליצים לכם להעניק תשומת לב מלאה לנושא התשלומים ולגבות תשלומים המגיעים לכם בהקדם האפשרי תוך כדי שאתם נעזרים בעורכי דין גבייה על מנת להפוך את התהליך להרבה יותר פשוט עבורכם. 

 

חלק מן הסימנים אשר יכולים לעזור לכם להבין כי מדובר בלקוח שככל הנראה לא ישלם בעתיד הם: לקוחות אשר שולחים הודעות בנוגע לכך שיש להם בעיות בתזרימי המזומנים שלהם ואין להם אפשרות לשלם כרגע, שיקים חוזרים,פיטור עובדים, עובדים אשר עוזבים את המקום מרצונם החופשי ועוד סימנים מקדימים נוספים. 

 

כל הסימנים שציינו בפניכם עשויים להתריע כי מדובר על לקוח בעל בעיות כלכליות לא פשוטות, למרות שמדובר בפעולות המעידות על הרצון של הלקוח להשתפר, בלא מעט מקרים אותן פעולות מובילות לחוסר יכולת כלכלית לפרוע את החובות. 

אנו מודעים לכך שאי תשלום לבעלי עסקים אשר חייבים להם כסף יכול להוביל לבעיות רבות בניהול של בית העסק, במיוחד אם מדובר בסכומים כספיים גדולים. בשל כך מומלץ לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי. 

 

כמו כן, חשוב לציין כי ישנם סימנים מתריעים אותם קשה יותר לזהות. חלק מן הסימנים הללו הם: הליך גירושין אותו עובר החייב, פיטורים מפתיעים של החייב וכן הלאה. למרות שקיים קושי בזיהוי של הסימנים הללו, ערנות גבוהה ורצינות בנושא תעזור לכם לשים לב לכך. ברגע שאתם שמים לב לנורה אדומה אחת או יותר, כדאי לכם להתחיל לחשוב על פתרון מהיר ויעיל – עורכי דין גבייה הם אנשי המקצוע האידיאליים למקרים מסוג זה. 

 

משברים אישיים המעכבים את תשלום החוב

בלא מעט מקרים אנשים חווים משברים אישיים שונים אשר גורמים להם להתעכב בתשלום החוב שהם צריכים לשלם. חלק מאותם משברים אישיים הם: פרידות, פטירה של בן משפחה או אדם קרוב, מחלות כאלה ואחרות, פשיטות רגל ועוד מקרים נוספים אשר עלולים להוביל לקשיים אצל החייב, קשיים אשר מפחיתים את הסיכוי שהוא ישלם לכם. 

הסיבה העיקרית לכך שמשבר אישי יכול להוביל לעיכוב כה משמעותי בתשלום חוב כלפי בית עסק הוא שבמקרים בהם אדם חווה משבר אישי הוא פחות מרוכז בבית העסק שהוא מנהל וכתוצאה מכך הרווחים של העסק נפגעים. התנהלות לא תקינה של בעל העסק משפיעה על כלל העובדים בעסק וגם על ניהול כספים בעסק. 

 

כיצד גובים חייב בצורה נכונה ומקצועית?

בראש ובראשונה חשוב לציין כי במרבית המקרים בהם יש צורך בגביית חובות נדרשת מקצועיות וניסיון בתחום. אנשי המקצוע המקצועיים ביותר בגביית חובות הינם עורכי דין גבייה אשר עברו התמחות בתחום. לא כל עורכי הדין אשר עוסקים בהוצאה לפועל ידעו כיצד לגבות חובות בצורה המיטבית אלא רק עורכי דין שעברו התמחות ייעודית לכך. זאת מאחר שהליכי גביית חובות דורשים ידע ספציפי וניסיון בתחום. 

חשוב לציין כי אנשים חסרי ניסיון בתחום גביית חובות עלולים לגרום לנזק רב שבסופו של דבר יוביל להוצאות כספיות מיותרות. 

הליכי גביית חובות בדרך כלל מתחילים בשליחת אזהרה לחייב, מטרת האזהרה היא להודיע לחייב כי אם הוא לא יסדיר את חובותיו האפשרות הבאה תהיה פנייה להליכים משפטיים. 

הליכי גבייה שאינם מתחילים באזהרה של החייב עשויים לעלות הרבה מאחר שמהרגע בו מתחילים ההליכים יש צורך בתשלום על הוצאות משפטיות שונות. 

 

מה הרגע הנכון לשלוח מכתב אזהרה?

הרגע הנכון לשלוח מכתב אזהרה לחייב לפני פנייה להליכים משפטיים הוא: מוקדם ככל הניתן. אחרי שקיימתם עם הלקוח שיחת בירור והבנתם כי מדובר בלקוח שלא ישלם את החוב שקיים נגדו, שלחו לו מכתב אזהרה. בנקודה זו אנו ממליצים לכם לתת לעורך הדין לקיים את שיחת הבירור כדי להראות על רצינות – במהלך השיחה עורך הדין יסביר לחייב כי אי תשלום הוא למעשה הפרה של החוזה שנחתם בין נותן השירות ללקוח. כמו כן עורך הדין יציין במהלך השיחה את גובה התשלום ואת ההשלכות המשפטיות של אי תשלום. 

 

כיצד נראה מכתב אזהרה ומה מטרתו?

מכתבי אזהרה בנוגע לחובות נשלחים לחייבים ומתארים את התנהלות המקרים עד לאותו רגע. כל מכתב אזהרה בנוגע לחובות כולל בתוכו:

  • דרישה כספית לתשלום. 
  • עלויות נלוות. 
  • פרק זמן הגיוני וסביר למענה. 

 

המטרה העיקרית של מכתבי אזהרה היא להניע את החייב לפעולה ולמנוע שימוש בהליכים משפטיים רציניים ומורכבים יותר. כאשר עורך דין גבייה שולח מכתב לחייב הוא מציין בו שאם החייב לא יענה למכתב עשויים לנקוט כנגדו הליכים משפטיים רציניים ומורכבים יותר, בעקבות כך חלק גדול מן החייבים פורעים את חובותיהם לאחר שהם מקבלים את מכתב האזהרה, יש לציין כל מקרה הוא בפני עצמו וגובה החוב הוא בעל השפעה רבה – בדרך כלל ככל שגובה החוב הוא גבוה יותר, כך העניינים עשויים להגיע לשלבים רציניים ומתקדמים יותר. 

 

מרבית הצעדים שבהם נוקטים עורכי דין גבייה מיועדים לצורך הפעלת לחץ על החייב בדרכים שונות כדי שיפרע את חובותיו בהקדם. חשוב לזכור לאורך כל התהליך את המטרה העיקרית שהיא להחזיר את הכסף לבעלים שלו. 

 

מתי ניתן לנקוט הליכים בהוצאה לפועל?

על מנת לנקוט הליכים ולפתוח תיק כנגד חייב בהוצאה לפועל סכום החוב צריך להיות בגובה של 75,000 שקלים או יותר מכך, כמו כן יש להחזיק בהסכם כתוב וחתום על ידי שני הצדדים. במקרים מסוג זה שולחים מכתב התראה לחייב, במידה שהחייב אינו משיב למכתב ההתראה או מסרב לשלם את החוב שקיים נגדו, יש אפשרות לפתוח נגדו תיק ברשות ההוצאה לפועל מבלי לקבל אישור על כך מבית המשפט. דרך זו חוסכת מאמצים, כספים וזמן רב. 

 

הגבלות על חייבים בהוצאה לפועל

במידה שניסיתם לגבות את החוב שקיים כלפיכם על ידי מכתבי התראה ללא כל הצלחה, אתם יכולים לפנות לרשות ההוצאה לפועל. לרשות ההוצאה לפועל יש את האפשרות להטיל על חייבים עיקולים והגבלות שונות על מנת לגרום להם לשלם את החוב שקיים נגדם בהקדם האפשרי. חלק מן ההגבלות שרשות ההוצאה לפועל מטילה על חייבים הן:

 

  • הגבלות על חשבונות בנק של חייבים – במידה שרשם ההוצאה לפועל מחליט להטיל הגבלות על חשבונות בנק של חייבים, חשבונות הבנק של אותם חייבים הופכים למוגבלים, בעקבות כך לחייבים אין אף דרך לפתוח חשבונות בנק חדשים, בנוסף על כך לחייבים אין אפשרות להנפיק צ'יקים. כמו כן כל כרטיסי האשראי של החייבים מבוטלים ואין להם אפשרות להשתמש בהם עד לביטול ההגבלות וכל החוזים בין החייבים לבין חברות האשראי מבוטלים. 
  • צו איסור יציאה מהארץ – במקרים בהם רשם ההוצאה לפועל מחליט כי יש צורך בהטלת צו איסור יציאה מהארץ על חייבים הדרכון שלהם מבוטל, יתרה מכך לחייבים אין אפשרות לחדש את הדרכונים שלהם או לקבל דרכונים חדשים. הדבר נכון גם בנוגע לתעודות מעבר. ברגע שרשם ההוצאה לפועל מטיל צו איסור יציאה מהארץ על חייבים אין להם אף דרך לצאת ממדינת ישראל, אפילו אם רשות ההוצאה לפועל אינה חוששת כי אותם חייבים ינסו לעזוב ואפילו אם החייבים מצליחים להביא ערבים שיבטיחו את חזרתם לארץ. 
  • הגבלות בעלות על תאגידים וחברות – אם רשם ההוצאה לפועל מחליט להטיל על חייבים הגבלות בעלות על תאגידים וחברות, מאותם חייבים נשללת האפשרות להקים תאגיד או חברה ואין להם אפשרות לקחת חלק בתאגיד או חברה. ישנם מקרים מסוימים בהם חייבים ברשות ההוצאה לפועל מחליטים לקחת חלק בתאגיד או שמא מקימים חברה מבלי להודיע על כך לרשות ההוצאה לפועל, כאשר רשות ההוצאה לפועל מגלה זאת היא עוצרת את פעילותה של החברה באופן מיידי. 
  • הגבלת רישיונות נהיגה – במקרים בהם רשם ההוצאה לפועל מחליט כי יש צורך בהטלת מגבלות על רישיונות נהיגה של חייבים, אותם חייבים מוגבלים בהחזקה של רישיון, חידוש רישיון נוכחי וגם בקבלת רישיון נהיגה חדש. אם עוברת שנה שלמה מהרגע שבו הוטלה הגבלת רישיון נהיגה על חייב והיא אינה מבוטלת, על החייב יהיה לעבור טסט ומבחן תיאוריה לצורך חידוש רישיון הנהיגה שלו. 

במידה שהחייב מצליח להוכיח כי הוא מפרנס את עצמו בזכות רישיון הנהיגה שלו או כי אחד מבני המשפחה שלו סובלים מנכות כזו או אחרת אשר מצריכה שימוש ברכב כדרך קבע, לא תוטל הגבלת רישיון נהיגה על החייב. 

 

מה התפקיד של עורך דין גבייה?

ישנן דרכי פעולה שונות אשר באמצעותן עורך דין גבייה יכול לדרוש תשלומי חובות במהירות וביעילות. עורכי דין גבייה מקצועיים ואיכותיים הם כאלה שחוסכים לבעל העסק את המאמצים ואת הזמן אשר היו מתבזבזים במסגרת ניסיונות לגבות את החייב כדי שהוא יוכל לעסוק בבית העסק ולהמשיך לדאוג לניהול התקין שלו. ככל שעורכי דין גבייה מתחילים את הליכי הגבייה מוקדם יותר, כך הליכי הגבייה הם קלים ופשוטים יותר. 

בהתחלה עורך דין גבייה ינסה לגבות את החוב על ידי שליחת מכתב התראה לחייב, בחלק גדול מן המקרים כאשר החייב רואה מכתב מעורך דין הוא מבין כי מדובר בעניין רציני ומשלם את החוב. לעומת זאת ישנם מקרים בהם החייב לא מתייחס למכתב האזהרה או שמא מסרב לשלם את החוב, במקרים הללו עורך הדין יגבה את החוב באמצעות הגבלות ועיקולים ברשות ההוצאה לפועל. 

ההגבלות והעיקולים השונים בהם עורכי דין גבייה מוסמכים רשאים לנקוט מגבירים באופן משמעותי מאוד את הסיכויים לגבות את הכסף מהאדם החייב. 

 

מהו משך הזמן של גביית חובה בהוצאה לפועל?

לא ניתן לקבל תשובה חד משמעית לשאלה זו מאחר שכל מקרה תלוי במאפיינים הספציפיים שלו ובזמן התגובה. ככל שבעל החוב פועל לצורך גביית החוב יחד עם עורך דינו מוקדם ככל הניתן ומבלי לדחות את הליך הגבייה, כך הוא מזרז את תהליך גביית הכספים ומונע מצבים של הגבלות ועיקולים מורכבים יותר שמשמעותם היא הוצאות משפטיות גדולות יותר.

 

בנוסף על כך ישנם מקרים בהם הליכי הגבייה נחשבים לקשים וישנם מקרים בהם הליכי גבייה נחשבים לקלים. 

עורך דין גבייה איכותי ובעל ניסיון בתחום ידע לומר לכם כבר בתחילת התהליך באיזה סוג של גבייה מדובר. בשל כך עורך הדין ידע להעריך גם כמה זמן בערך יימשך התיק. חשוב לזכור כי מהרגע בו החלטתם לשכור את שירותיו של עורך דין גבייה אתם מפסיקים להתעסק בגביית החוב ולבזבז על כך זמן. באופן הזה אתם יכולים לשוב ולהשקיע את הזמן היקר שלכם בניהול ובפיתוח של בית העסק. אין הדבר אומר כי ההוצאות הכספיות חולפות, אך במידה שתשכרו עורך דין גבייה מקצועי ובעל ניסיון אתם תסיימו עם התיק במהירות. 

 

בחרו עורך דין שנוצרה ביניכם כימיה

אין ספק כי הניסיון והמקצועיות של עורך הדין שבו תבחרו הם פרמטרים חשובים מאוד, אך ישנו פרמטר חשוב לא פחות אליו אנשים רבים נוטים לא להתייחס, אנחנו כמובן מדברים על הכימיה ביניכם לבין עורך הדין שבו אתם עתידים לבחור. במידה שתבחרו עורך דין אך ורק על סמך הניסיון שלו מבלי לבדוק האם קיימת כימיה ביניכם לבינו, יכול להיות מאוד שלא יהיה לכם נוח לעבור איתו את כל התהליך וככל הנראה שאתם די תסבלו מכך. מנגד, במידה שתבחרו עורך דין אשר קיימת כימיה ביניכם לבינו, ללא כל ספק יהיה לכם נעים ונוח יותר לעבור איתו את התהליך, כמו כן הוא יבין את הצרכים והרצונות שלכם באופן הרבה יותר טוב ויהיה לו הרבה יותר אכפת ממכם. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא גביית חובות

מאמרים בנושא גביית חובות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: