פינוי שוכר – כיצד ומתי זה אפשרי?

תוכן עניינים

אנשים רבים במדינת ישראל אשר בבעלותם קיימת דירה להשכרה נתקלים בחלק גדול מן המקרים בבעיות שונות אל מול השוכרים של הדירה, לעיתים הבעיות מתעוררות במהלך תקופת השכירות ולעיתים לאחר סיום תקופת השכירות. 

הבעיות הנפוצות ביותר עליהן מדווחים בעלי דירות שמשכירים אותן הן: אי תשלום שכר דירה, איחור בתשלום החשבונות או שמא חוסר תשלום מוחלט, הטרדה של שכנים, גרימת נזק לדירה או שמא סירוב להתפנות מהדירה לאחר סיום תקופת השכירות. 

חלק גדול מאותם אנשים שמשכירים דירות אינם מודעים לעובדה כי יש להם אפשרות לפנות שוכרים בעייתים מהדירה שלה, לא משנה אם הבעיות צצות במהלך תקופת השכירות או בסיומה, במקרים בהם שוכר הדירה מפר את חוזה השכירות בצורה יסודית. 

 

אילו סיבות מצדיקות פינוי של שוכר?

לפני שבעל הדירה מעניק לשוכר את המפתחות לדירתו, הוא חותם איתו על חוזה שכירות מקיף. חוזה השכירות עליו חתומים משכיר הדירה ושוכר הדירה מאפשר לבעלים של הנכס לדרוש לפנות את שוכר הדירה במצבים בהם הוא מפר את חוזה השכירות בצורה מהותית. 

הסיבות הפופולריות ביותר בגינן בעלי דירות מפנים שוכרים מן הדירות שלהם הן: שוכרים שאינם מוכנים לפנות את הדירה לאחר סיום תקופת השכירות או שמא שוכרים שאינם מוכנים לשלם את דמי השכירות. 

 

יתר על כך, יש אפשרות להגיש בקשה לקבלת צו פינוי של השוכר מהדירה בכל אחד מן המקרים הבאים:

  •  מקרים בהם שוכר דירה אינו עומד בתשלומי החשבונות הקבועים.
  •  מקרים בהם שוכר דירה משכיר את הדירה לאנשים אחרים מבלי שקיימת לכך הרשאה בחוזה השכירות.
  • מקרים בהם שוכר הדירה מבצע שינויים בנכס מבלי לקבל לכך הרשאה מבעל הדירה. 
  • מקרים בהם שוכר הדירה משתמש בדירה בניגוד למטרות עליהן הוא חתם בהסכם השכירות. 
  • כאשר שוכר הדירה משחית את הרכוש הקיים בדירה וגורם נזקים למבנה. 
  • כאשר שוכר הדירה גורם לרעש רב ומפריע להתנהלות החיים התקינה של השכנים. 

 

כיצד ניתן לפנות שוכר מדירה?

חלק גדול מן האנשים אינם יודעים באיזה פעולות עליהם לנקוט על מנת לפנות שוכר מהדירה שלהם ובשל כך בחלק מן המקרים בעלי הדירות נוקטים בפעולות לא חוקיות לצורך פינוי שוכר. 

לצורך ניהול נכון של תהליך פינוי השוכר בראש ובראשונה מומלץ להגיש תלונה למשטרת ישראל, לאחר הגשת התלונה יש להגיש תביעה במטרה לפנות את השוכר מהדירה.  כמו כן, במקרים בהם בעל הדירה מחזיק בטחונות וערבויות ששיייכים לשוכר, הוא יכול להשתמש בהם על מנת להלחיץ את שוכר הדירה ואף לממש אותם אם יש בכך צורך. 

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר