עורך דין ניהול נכסים

תוכן עניינים

מהו ניהול נכסים? אלו כל הפעולות הקשורות בניהול נכסים, השכרה שלהם וטיפול שוטף בהם. טיפול בנכסי נדל"ן הוא למעשה שם כולל לשירות המקיף הכולל טיפול בנכס ואחזקה תקינה שלו. זה מתחיל במציאת הדייר, בדיקת הדייר ויכולתו לשלם, שמירה על תקינות הנכס, התנהלות מול רשויות ובאופן כללי – את כל השלבים שמשקיע מן המניין היה מבצע לו היה משקיע בדירה ומשכיר אותה בעצמו. אחרי שהבנו מהו ניהול נכסים, בואו נבין מהו תפקידו של מנהל הנכסים, האדם אשר מנהל לכם את הנכס. בהמשך נדון גם בתפקידו של עורך דין ניהול נכסים ונבין למה בכלל אנו זקוקים לו.

 

לקריאה נוספת:

רכישת דירה מקבלן | המדריך המלא לרכישה פשוטה ובטוחה.

 

תפקידו של מנהל הנכסים

מנהל נכסים הוא מעין "מחליף" לבעלים שמנהל את הנכס. הוא עוסק בכל נושא הדורש טיפול תוך יידוע של בעל הנכס ושיתוף פעולה מלא שלו בתהליך. השירות של מנהל הנכסים מתחיל בלאתר את השוכרים אשר עתידים לשכור את הנכס, בדיקת היכולת שלהם לשלם (בדיקות שגרתיות שמבצעים על כל שוכר פוטנציאלי) בדגש על בחירת שוכרים טובים ונאמנים. שוכר טוב לעתים עשוי לצמצם את העלויות בזמן, וזמן – כמו שרובכם יודעים שווה בסופו של דבר כסף. מה גם שבהינתן שוכר טוב, הסיכוי לנזקים קטן, נזקים שלעיתים מהווים את ה"בורות הכספיים" הגדולים באחזקת הנכס. 

 

ניהול נכס למגורים או נכס מסחרי – מה ההבדל?

כשאנחנו מדברים על עורך דין ניהול נכסים, קודם כל חשוב לעשות את האבחנה בין עורך דין המשתתף בתהליך של ניהול נכס למגורים או בתהליך של נכס מסחרי. ההבדל העיקרי טמון בכך שבנכס מסחרי השוכרים הם בעלי עסקים – זה יכול להיות בעלי חנות, בעלי מספרה, סטודיו, משרד ועוד. בנכס כזה השוני בעיקר מתבטא בערבויות שיש לקחת. בעלי עסקים, מכורח הוצאותיהם הרבות פעמים רבות ינהגו (לא תמיד) לשלם מאוחר יותר או לא לשלם בכלל אם הם נקלעו לקשיים כלכליים. הקשיים הכלכליים אליהם נקלעים בעלי עסקים הם ברוב הפעמים כבדים יותר מכל קושי אליו מגיע דייר מן השורה.

 

בניהול נכס למגורים לעומת זאת, שם חשוב לנו לבדוק מיהם האנשים ששוכרים את הבית, לערוך עליהם מספר בדיקות כלכליות פשוטות, לבדוק שהם אנשים ישרים ללא עבר פלילי וזהו. בכוונה אנו מציינים שמדובר בבדיקות כלכליות פשוטות, משום שביחס לבעלי עסקים – אנו לא נדרשים לבדוק רווחיות או יכולת החזר בצורה מורכבת, אלא ברוב המקרים נידרש להסתכל על מספר פרמטרים בסיסיים כמו הכנסה והוצאה חודשית ותו לא.

 

למה כדאי לבחור טוב את עורך הדין שלכם בניהול נכסים?

חשוב להיעזר בעורך דין ניהול נכסים משום שחברות רבות מציעות שירותים של ניהול נכס, ולא תמיד אתם יודעים מיהו האדם שנותן לכם את השירות ועד כמה הוא אמין. גם אם אתם מכירים את אותו אדם באופן אישי, כשזה נוגע לכסף אנשים נוטים להיות קצת אחרים. עורך דין מחויב, מתוקף החוק והאתיקה של לשכת עורכי הדין לגלות נאמנות כלפי לקוחותיו, ולכן הוא מחויב לציין בפניכם אם משהו לא חוקי מתרחש בתהליך ניהול הנכס שלכם, או אפילו להדליק לכם מספר "נורות אדומות" אם הוא רואה שהדבר רלוונטי לכם. בנוסף לכך, לעורך דין יש כלים משפטיים נוספים, מעבר למה שיש לאדם מן השורה כדי לבדוק את טיב השוכרים – מהלך שיבוא על שכרו בעתיד עבורכם, אם יבוצע נכון היום.

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר