ייצוג מול קבלנים/תביעות ליקויי בנייה

תוכן עניינים

תביעות הנוגעות לליקויים בבנייה הינן תביעות כספיות הפועלות נגד האדם אשר גרם לאותם ליקויים, תרם להם או שמא בנה תוך כדי הפרה של ההסכם עליו הוא חתום ואי עמידה בתקנים שבהם יש לעמוד במהלך ביצוע של עבודות בנייה. 

אנו יכולים לשמוע על תביעות ליקויי בנייה גם במקרים בהם הדירה נרכשת בתור דירה יד ראשונה מקבלן גם במקרים בהם הדירה נרכשת בתור דירה יד שנייה. ניתן להבין מן האמור כי תביעות ליקויי בנייה יכולות להיתבע נגד קבלנים או נגד דיירים אשר הזניחו נכס שנמצא תחת בעלות משותפת. 

 

תביעות הנוגעות לליקויים בבנייה מצריכות מענה על שאלות הנדסיות ועל שאלות משפטיות שונות, בשל כך יש צורך באיסוף של חומרים הנדסיים ומשפטיים לתביעה. בעקבות כך חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין בעל התמחות בתחום ליקויי הבנייה על מנת להבטיח טיפול איכותי ומקצועי בתביעה. 

 

יורדים לעובי הקורה – מה זה תביעות ליקויי בנייה?

כאשר אנשים מדברים על תביעות ליקויי בנייה הם למעשה מדברים על תביעות המתנהלות כנגד קבלנים בכל הנוגע לבנייה עצמית, רכישה של דירה חדשה, הרחבת מבנה או שיפוץ מבנה. אך למרות זאת תביעות ליקויי בנייה אינן נוגעות אך ורק לליקויים בבנייה עצמה. 

במקרים רבים ישנם נושאים נוספים אשר נכללים בתביעות ליקויי בנייה כנגד קבלנים, חלק מהנושאים הללו הם: פיצויים בעקבות איחור במסירת הדירה, ירידת ערך בעקבות קבלת שטח קטן יותר מהשטח שהובטח, עוגמות נפש אשר נגרמו לרוכש הדירה בעקבות הפרת ההסכם מצידו של הקבלן, ירידת ערך בעקבות ליקויים בבנייה שאין אפשרות לתקן אותם ועוד. 

 

ייצוג מול קבלנים

עורכי דין המתמחים בתחום הנדל"ן ובתחום ליקויי הבנייה יכולים לייצג במקרים מסוימים לקוחות בתביעות המתנהלות כנגד קבלנים ובמקרים אחרים אותם עורכי דין יכולים לייצג את הקבלנים עצמם. 

אם אתם זקוקים לייצוג מול קבלנים בנושאים שונים אשר קשורים לליקויי בנייה שנגרמו על ידי קבלנים מומלץ מאוד להיעזר בשירותים של עורך דין ליקויי בנייה. עורך דין המתמחה בתחום ליקויי הבנייה ידע כיצד להשתמש בחוקים ופסיקות שונות הקיימות בתחום כדי לגרום לקבלן לפעול לצורך הסרת הליקויים בהקדם האפשרי ועל הצד הטוב ביותר. 

לא משנה אם אתם בוחרים בעורך דין עצמאי לצורך ייצוג בתביעה או שאתם בוחרים במשרד עורכי דין, בכל אחד מן המקרים אנו ממליצים לכם לחפש המלצות קודמות ולבדוק את רמת הניסיון של עורך הדין. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר