ייעוץ משפטי לקבלנים

תוכן עניינים

פרויקטים בתחום הבנייה מכל הסוגים חושפים את הקבלנים האחראים על הפרויקטים לכמות גדולה של סיכונים אפשריים מהבחינה המשפטית. בשל כך קבלנים רבים שוכרים את שירותיהם של עורכי דין המתמחים בדיני מקרקעין כבר מהשלב הראשון בפרויקט – מהרגע שבו הקבלנים מביעים את רצונם לרכוש זכויות על קרקע מסוימת למטרות בנייה ועד לרגע שבו הדיירים החדשים במבנה מקבלים את המפתח לדירה שלהם. 

 

מדוע קבלנים זקוקים לייעוץ משפטי לקבלנים?

קבלנים נמצאים בקשר שוטף עם מגוון רחב של גורמים שונים לרבות: רשות מקרקעי ישראל, רשויות מקומיות שונות ברחבי הארץ, מע"צ, האנשים אשר עתידים להיות בעלי זכויות על הנכס ועוד. מאחר שקבלנים מנהלים קשרים עם כל כך הרבה גורמים קיימת חשיבות רבה לייעוץ משפטי לקבלנים מקצועי לצד הגנה וייצוג משפטי בנוגע לכל סיטואציה כזו או אחרת. מכאן אנו יכולים להבין כי כל קבלן, ללא קשר לסוג הפרויקט שבו הוא עוסק, צריך לשכור את שירותיו של עורך דין מקצועי בעל התמחות בדיני המקרקעין על מנת שהוא יספק לו ייעוץ וליווי משפטי בנושאים שונים. 

 

באילו נושאים עורך דין מקרקעין יכול לסייע?

עוד בסיום הפגישה הראשונית אשר במסגרתה הקבלן מצהיר על רצונו לרכוש זכויות על קרקע מסוימת, עורך דין מקרקעין יבחן את הרישומים הנוכחיים אשר נוגעים לקרקע ואת ייעודה של הקרקע. כמו כן עורך דין מקרקעין ינסח חוזה אל מול בעל הקרקע ויסייע גם בשלב המשא ומתן. לאחר שהקבלן רוכש את הזכויות על הקרקע עורך הדין בוחן את ענייני התשלומים והמיסוי אשר חלים על הקרקע ויש צורך בהסדרתם, את תוכניות התכנון והבנייה וכן הלאה. 

 

ברגע שהקבלן מקבל את היתר הבנייה הוא יכול להתחיל לשווק את הדירות. עורך דין מקרקעין יסייע לקבלן בשלב זה בכך שהוא ינסח את מסמכי ההתקשרות הנוגעים לרוכשי הדירות, יטפל ברישום של הערות אזהרה ויסייע לנהל משא ומתן אל מול הרוכשים או אל מול עורכי הדין אשר מייצגים אותם. 

לאחר סיום תהליך הבנייה ומתן הדירות לדיירים החדשים עורך דין מקרקעין ירשום את הזכויות של הדיירים החדשים על פי חלוקת הדירות ואת הבית המשותף. החוק קובע כי עורך דינו של הקבלן אינו יכול לייצג גם את הדיירים באותה עת מאחר שמדובר בניגוד עניינים ומצבים מסוג זה עשויים לפגוע בזכויותיהם של רוכשי הדירות. 

קבלן אשר מציע לאדם המעוניין ברכישת דירה להיעזר בשירותיו של עורך הדין שלו במסגרת חתימה על חוזה מכר והסכם רכישה מבצע פעולה שאינה חוקית כלל. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא נדל"ן

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר