בית נטוש / נכסים נטושים

תוכן עניינים

מחפשים לקנות דירה נטושה? הגעתם למקום הנכון. בית נטוש הוא נושא שלא מרבים לדבר אליו. למעשה, כמעט ולא תראו "בתים נטושים" למכירה אם תיכנסו לאתרי יד שנייה אך בפועל יש עשרות אלפי דירות ברחבי הארץ שפשוט ננטשו או עומדות ריקות לחלוטין. אבל שאנחנו דנים בשאלה "איך לאתר בית נטוש" צריך לתת דגש אחד – כשאנחנו אומרים שדירה מסוימת היא דירה נטושה, אין זה אומר כי הדירה לא שייכת לאף אדם, נהפוך הוא. במקרה בו אנחנו רוצים לקנות את הנכס, אנחנו מחויבים קודם כל לבדוק מיהו הבעלים החוקי של אותו בית?

 

לקריאה נוספת: גם אתם יכולים לקנות בית נטוש: הדרך המלאה לעשות את זה כאן

 

לפני הכל, בואו נבין למה בכלל דירות ננטשות?

יש מגוון סיבות לכך שהבעלים או השוכרים פשוט עוזבים את הדירה ולא רוצים לגור בה יותר, אך אחת הסיבות העיקריות והבולטות שביניהן היא שבעל הדירה פשוט רוצה להמעיט בהתעסקות עם ניהול הדירה. במקרים רבים הדירות ניתנו במסגרת הליך רגיל של ירושה לאדם מסוים, ובעקבות סכסוכים כאלו ואחרים הדירות פשוט לא עוברות לאף אחד מן האחים – וזה ככל הנראה ימשיך כך עד שהמשפט יסתיים. בדרך כלל, כשמוצאים דירה נטושה קיימת קמה לה איתה גם הזדמנות מצוינת לרכישתה – משום שבמקרים כאלה ניתן לקנות את הדירה מתחת למחיר השוק. החיסרון במהלך כזה: לעתים קשה לאתר מיהו בדיוק הבעלים של הדירה, אך אם אין לכם בעיה עם זה – זה עשוי להיות אפיק מצוין בשבילכם להשקעה.

 

איך לאתר דירות נטושות?

יש לא מעט דרכים המסייעות לאתר דירות נטושות, למשל:

    1. מונה חשמל ומים – אם תסתכלו היטב על מוני החשמל והמים, תוכלו גם לצלם אותם, לחזור אחרי זמן קצר (כגון שבוע) ואז לבדוק בשנית מה קורה איתם – האם הם זזו? אם לא, זה אומר שככל הנראה לא היה שימוש בדירה ולא מתגורר בה אף אחד.
  • איך הדירה נראית מבחוץ? אם החלונות סגורים באופן תמידי, למשל, זה עשוי להצביע על דירה נטושה.

 

איך לאתר את הבעלים של הדירה?

כדי לאתר את הבעלים החוקי של הדירה, אנחנו נצטרך להפיק נסח טאבו דרך אתר משרד המשפטים.

אפשרות שנייה היא לאתר דרך כתובת וטלפון של בעל הדירה.

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר