חוזה שכירות בלתי מוגנת

תוכן עניינים

רוב האנשים במדינת ישראל שהשכירו דירה בחייהם שמעו את המושג "חוזה שכירות בלתי מוגנת". אף על פי כן, חלק גדול מאותם אנשים אינם יודעים לעומק מהן המשמעויות וההשלכות של סעיף זה.

אז כשמדברים על שכירות בלתי מוגנת אנחנו למעשה עוסקים בנושא – חוזה שכירות שבו לא משלמים דמי מפתח, זאת בשונה משכירות מוגנת בה כן משלמים דמי מפתח. 

 

נכון לשנת 2023, כמעט ולא משכירים דירות בחוזה שכירות מוגנת, ובשל כך הרוב המוחלט של חוזי שכירות הנחתמים במדינת ישראל הם חוזי שכירות בלתי מוגנת. 

לא משנה אם אתם משכירים דירה או שוכרים דירה, חשוב שתכירו את ההבדלים בין חוזה שכירות מוגנת ללא מוגנת.

 

שכירות מוגנת – על מה מדובר?

במסגרת חוזי שכירות מוגנת בהם משלמים דמי מפתח, קיים קושי גדול הרבה יותר לפנות את שוכר הדירה, שכר הדירה עצמו נמוך יותר ועל שוכר הדירה חלות כל הזכויות הנובעות מחוק הגנת הדייר. 

חוק הגנת הדייר קובע כי אין אפשרות לפנות דיירים הנמצאים בשכירות מוגנת, אפילו אם מתקיימת עילה לפינוי. בית המשפט הוא זה אשר קובע האם לפנות את הדייר או להשאיר אותו בדירה, כמו כן בית המשפט צריך לוודא כי לדייר יהיה מקום חלופי לגור בו. 

מרבית חוזי השכירות המוגנת הקיימים כיום במדינת ישראל שייכים לתקופות קודמות. כיום קשה מאוד למצוא משכירי דירות אשר מסכימים לחתום על חוזה שכירות מוגנת, בשל כך מרבית חוזי השכירות כיום הם חוזי שכירות בלתי מוגנת. 

 

איך כותבים חוזה שכירות בלתי מוגנת?

ריכזנו עבורכם מספר סעיפים חשובים אותם יש לכלול בכל חוזה כזה. 

  • משך תקופת שכירות – בכל חוזה שכירות כזה יש לנקוב בתאריך שבו מתחילה תקופת השכירות ובתאריך שבו מסתיימת תקופת השכירות. 
  • תשלומי השכירות – המטרות העיקריות של חוזה שכירות הן להסדיר את התנאים בעסקה עליהם מסכימים שני הצדדים ולהסדיר את העסקה באופן כללי. בשל כך בכל חוזה שכירות יש לציין בצורה מפורטת את גובה תשלומי השכירות, התאריך בו צריכים להתבצע תשלומי השכירות. 
  • בטחונות – כדי שמשכיר דירה יוכל להבטיח שמירה על הנכס שלו גם במקרים של חוזי שכירות בלתי מוגנת, הוא יכול לבקש בטחונות מסוימים משוכר הדירה לרבות: כסף מזומן, שיק פיקדון, ערבות בנקאית וכן הלאה. 

 

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר