עורכי דין פינוי בינוי

תוכן עניינים

במהלך השנים האחרונות פרויקטים בתחום הפינוי בינוי צוברים יותר ויותר פופולריות, זאת על מנת להגדיל את כמות הקיבולת של דיירים במקומות מרכזיים בערים וותיקות בישראל. נראה כי מדובר בעניין המשתלם לכל אחד מן הצדדים בעסקה, הדיירים מרוויחים וגם הקבלם מרוויח. אך למרות שזה נראה כך, הרווחים של הדיירים בפרויקטים מסוג זה אינם מובטחים ולכן יש לדאוג בצורה המקסימלית כי הדיירים יצאו נשכרים מהעסקה. זהו התפקיד של עורכי דין פינוי בינוי. 

 

פרויקט פינוי בינוי – על מה אנחנו מדברים?

כל פרויקט פינוי בינוי מתחיל בהכרזה על שטח כלשהו בתור שטח המיועד לפרויקט של פינוי בינוי שנעשה מטעם משרד הבינוי והשיכון. לרוב מדובר על שטחים נרחבים אשר יכולים להכיל כמויות גדולות של יחידות דיור. לאחר שמשרד הבינוי והשיכון מכריז על השטח כמיועד לפרויקט פינוי בינוי הוא מתחיל לפנות ליזמים אשר מעוניינים לקחת אחריות על אותו פרויקט. אותם יזמים צריכים לפעול בהתאם לכל ההגבלות הרגולטוריות שהחוק קובע בנוגע לפרויקטים מסוג פינוי בינוי. 

 

בפרויקטים מסוג זה היזמים הם אלו אשר צריכים לפנות את הדיירים שגרים בשטח הפרויקט ולהתחיל בבנייה חדשה. לאורך כל תהליך הבנייה היזם הוא זה המחויב לכסות את ההוצאות של כלל הדיירים אשר פונו מן הדירות שלהם לרבות הוצאות על שירותים של עורך דין פינוי בינוי לצורך ייצוג של כלל הדיירים אל מול היזם. 

 

מהם התפקידים של עורך דין פינוי בינוי?

בדרך כלל עורכי דין בעלי התמחות בעסקאות פינוי בינוי מתחילים לייצג את בעלי הזכויות בשטח מסוים רק לאחר שהם מגבשים נציגות, האדם אשר נבחר בתור נציג הוא זה הממנה את עורך הדין בשמם של כל הדיירים באותו שטח. 

 

עורכי דין פינוי בינוי עוזרים לדיירים לבחור את היזם המתאים להם ביותר מכל ההצעות שהם מקבלים. כמו כן, עורכי דין פינוי בינוי מעניקים לכלל הדיירים הסברים בנוגע לפרויקט ומחתימים אותם על הסכמי פינוי בינוי. 

בנוסף על כך עורכי הדין לוקחים חלק פעיל בישיבות דיירים, במסגרת הישיבות הם מספיק לדיירים הסברים בנוגע למשמעויות המשפטיות השונות של הסכמי פינוי בינוי. 

 

אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הוא השלב שבו בודקים את החוזה ואת תוכנית הבנייה. שלב זה הוא השלב אשר קובע את התמורות של הדיירים בבניין שעתיד להיבנות. במסגרת שלב זה עורך הדין הוא זה אשר אחראי על קביעת תאריך פינוי, בינוי ואכלוס של הדיירים. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר