פינוי שוכר שלא משלם

תוכן עניינים

איך מבצעים פינוי שוכר שלא משלם? כששוכר לא משלם את חובותיו הכספיים עבור תשלום שכר דירה, לא משנה אם מדובר בתשלום שכר הדירה עצמו או בתשלומי ועד בית, ארנונה, חשמל, מים וכו' – חשוב להבין שלא נרצה ישר להשתמש ב"תותחים הכבדים", אלא ראשית כל נרצה לראות לאיזו תקופה חוסר התשלום נמשך, ונבין מהשוכר על ידי שאילת שאלות: האם הוא עומד לשלם את החוב בקרוב, או לא? אם השוכר נקלע לקשיים כלכליים, כנראה שבאופן כללי נרצה לנקוט בהליכים יותר מורכבים.

 

לקריאה נוספת:

לקוח לא משלם: הטיפים הטובים ביותר להתמודדות

גביית חובות

איך גובים חוב | איך לגבות כסף שחייבים לי

 

ביצוע פסק הדין לפינוי המושכר – פינוי שוכר שלא משלם

בדרך כלל, כששוכר לא משלם שכר דירה, ההליכים מחריפים באופן הבא: המשכיר שולח לשוכר מכתב התראה בטרם ינקוט בהליכים נגדו ← השוכר ממשיך בשלו על אף שליחת מכתב ההתראה ← המשכיר מגיש תביעה נגד אי תשלום של השוכר ← המשכיר דורש את פינויו מהדירה. 

אם כבר הגעתם למצב שבו הוצא פסק דין לפינוי כנגד השוכר והוא מסרב להתפנות, ככל הנראה תיכנסו להליכים של ביצוע פסק הדין – שהם הליכים הנוגעים למקרים בו בית המשפט כבר קיבל את התביעה – אך הוא עדיין מסרב להתפנות.

 

הגישו בקשה בלשכת ההוצאה לפועל

השלב הראשון שתצטרכו לבצע הוא הגשת בקשה לביצוע פסק דין מאחת מלשכות ההוצאה לפועל במדינת ישראל, זאת על גבי טופס 505. בבקשה יפורטו עיקרי פסק הדין וההוצאות שנכללו בו. 

 

מה קורה לאחר הגשת הבקשה?

אם הבקשה התקבלה (וכל עוד היא אמיתית ונכונה, כנראה שהיא תתקבל), הוא יקבל ממנהל הלשכה בהוצאה לפועל אזהרה שעליו להתפנות מהדירה בתוך 20 יום מרגע שליחת המכתב. אם השוכר לא התפנה בתוך 20 ימים, אז ניתן להתחיל בפעולת האכיפה על פי פסק הדין. אם השוכר לא מתפנה מהדירה אחרי הזמן שנקבע עבורו באזהרה, מנהל לשכת ההוצאה לפועל מגיע ומפנה את הדירה. יש לציין כי במהלך 20 הימים האלו השוכר יכול להגיש בקשה לערעור מכורח סיבות כאלו ואחרות, ואם יש לו סיבות מוצדקות – ההחלטות הבאות יתקבלו בהתאם לכך.

 

לקריאה נוספת: ביטול חוזה שכירות על ידי אחד מהצדדים | השאלות שלכם, התשובות שלנו!

 

איך עורך דין יכול לסייע לכם בהתמודדות?

אם יש לכם שוכר שלא מתפנה כבר תקופה, הרי שמן הסתם יש עוד משכירים כמוכם ובכלל נושים בהוצאה לפועל שהם צריכים להעניק להם טיפול. אחד הטיפים החשובים בהתמודדות מול הוצאה לפועל הוא להגיע כמה שיותר מסודרים. ככל שתדעו את החוק בצורה יותר טובה, על אחת כמה וכמה אם תקבלו גיבוי מעורך דין מול הוצאה לפועל – כנראה שהתדמית שלכם תהיינה יותר טובה מול הרשות והבקשה שלכם תטופל בצורה יותר יסודית ומהימנה. בכלל לא דיברנו על הייצוג בבית המשפט, ועל חשיבות עורך הדין במקרה בו עדיין לא קיבלתם את פסק הדין.

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר