ביצוע פסק דין

תוכן עניינים

כאשר אדם מסוים חייב כסף לאדם אחר, הזוכה רשאי לפנות לאחד מהסניפים של לשכת ההוצאה לפועל ולבקש ביצוע פסק דין כספי לאחר פסק הדין שנקבע במקור, שיאלץ את החייב לשלם את חובו על פי חוק.

את הבקשה לביצוע פסק דין כספי ניתן לבקש רק לאחר שחלפו 30 ימים לפחות מיום התשלום המקורי שנקבע בפסק הדין, ובמידה והחוב לא שולם במועד.

 

מה צריכים לכלול בבקשה לביצוע פסק דין?

אם ברצונכם להגיש בקשה לביצוע פסק דין כנגד מי שחייב לכם כסף, הבקשה שלכם צריכה לכלול את פסק הדין המקורי, ייפוי כוח של עורך הדין (רק במידה והזוכה מיוצג על ידי עו"ד), אישור ניהול חשבון בנק, תשלום אגרה כחוק ואת הפרטים המלאים של החייב.

 

מה עושים במידה וקיבלתם בקשה לביצוע פסק דין?

אם קיבלתם את הבקשה מהצד השני, עומדות בפניכם מספר אפשרויות. יש לציין כי את הפעולות כדאי לבצע במהרה, שכן אי ביצוען בזמן עשוי לגרור בעיות משפטיות נוספות בהמשך שהדרך לגישורן עלולה להסתבך בהמשך – ולכן, נעדיף להימנע מכך ככל הניתן.
אלו האפשרויות העומדות בפניכם:

  • אפשרות ראשונה היא לשלם את החוב. תוכלו לשלם את החוב במסגרת צו התשלומים שנקבע לכם, או לעכב את מועד התשלום בטענה שהוא נמצא באמצע הליך של חקירת יכולת.
  • להגיש ערעור לבית המשפט המורה על עיכוב פסק הדין – מומלץ להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחומי ההוצאה לפועל לשלב זה. היתרון באפשרות זו הוא בעיקר "משיכת זמן" שהיא עניין קריטי לכל דבר ודבר. בזמן זה תוכלו לקבל "מרווח נשימה" כדי שיאפשר לכם לבצע את הפעולות הנכונות על מי מנוחות ולא בלחץ.
  • לטעון שהחוב כבר נפרע בעבר, ואין עוד צורך לשלמו.

 

שימו לב: הזמן הוא גורם קריטי בתהליך

במידה ולא תפעלו נכון, הזוכה יכול להפעיל עליכם סנקציות והגבלות שונות בהוצאה לפועל. כשם שעל כתב תביעה חשוב לפעול בזמן ולהגיש כתב הגנה, התהליך די דומה גם בהליך זה – במידה וקיבלתם פסק דין, מהרו להתייעץ עם עורך דין כדי שיטפל בפסק הדין שניתן לכם במהרה. מעשה זה עשוי למזער את הנזקים שלכם משמעותית ויעזור לכם לפתוח דף חדש בחייכם במהרה!

 

נקלעתם לחובות? זה לא הסוף.

שימו לב כי במידה והחובות מערימים עליכם קשיים, אפשר עוד לתקן את המצב ולפתוח דף חדש. משרדנו מייצג ופועל בתחומי ההוצאה לפועל כבר למעלה מ-33 שנה וישמח לסייע לכם בכל מקרה וקושי, בתיקים קלים כמורכבים – עם כולם יש לנו ניסיון רב. 

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא גביית חובות

מאמרים בנושא גביית חובות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר