גביית חובות מפרטיים

תוכן עניינים

תפקידו של עורך הדין הוא לבקש את תשלום החובות בצורה יעילה ומהירה. עורך דין טוב הוא כזה שחוסך את הטרחה והזמן בהתעסקות עם החייב, כדי שישוב להתעסק בענייניו העסקיים השוטפים. ככל שעורך הדין יתחיל את הליך הגביה מוקדם יותר, כך ההליך יהיה פשוט וקל יותר. עורך הדין יבצע את ניסיונותיו לגבות את החוב באמצעות מכתב התראה – שם במקרים רבים התהליך נעצר. אך גם במידה והוא לא נעצר שם, יש המון מה לעשות בנושא.

 הגורמים להגעה להליך גביית חובות

הגורמים להגעה להליך כזה הם מרובים, ולא ניתן להצביע באופן ברור עליהם. אך מה שכן ניתן לעשות הוא להבין שיש מספר גורמים המאפשרים זאת. לכל אחד, בוודאי אם מדובר בבעל עסק פרטי ולא בחברה, יש משברים אישיים בחיים שהם עשויים להשפיע על אופן התפקוד של בעל העסק. כשבעל עסק עובר משברים אישיים במשפחה כגון פיטורים, מחלה פיזית או נפשית, פטירה של אדם קרוב, גירושין ועוד הסיכוי שלכם לקבל את החוב יורד. מדוע?

תפקוד בעל העסק הוא אחד הגורמים החשובים המשפיעים על כל מארג העובדים והתרבות הארגונית בעסק. כשאין אותם, ההכנסות עלולות לרדת משמעותית וכך גם יכולת התשלום של בעל העסק. העניין עשוי להחמיר אף יותר משום שמדובר ב"כדור שלג" שצובר ריביות בתזרים שלילי וחובות נוספים ככל שעובר הזמן. מדובר במתכון לאסון עבור בעל העסק, אך לא פחות חשוב – אם נפגעים מזה גם.

מתי מתחילים להרים דגל אדום?

בכל הנוגע להתנהלות מול אנשים, אנו מאמינים כי ניתן להרגיש כאשר חייב אינו עומד לשלם את חובו, אך כאשר מדובר בחודש שעבר מהיום בו הוריתם לו לשלם – כאן מדובר כבר בדגל אדום וזה הזמן להתייעץ עם עו"ד.
כאמור חשוב לגבות את החוב כמה שיותר מהר, משום שנושים נוספים גם הם מנסים לגבות את החוב שלהם – ולכן עליכם להיות זריזים על מנת שהחייב לא יגיע למצב של מחיקת החוב מולכם או שהחוב ייפרס למשך שנים רבות מדי, מה שעד מהרה יפגע גם בעסק שלכם.

איך בוחרים את העו"ד הנכון למשימת הגביה?

יש להבין, כי לא כל עורך דין יכול לבצע את משימת הגבייה על הצד הטוב ביותר. יש עורכי דין מסוימים שבהיעדר הידע הנכון, עלולים אף הם לעשות נזק. לכן חשוב לבחור עורך דין שיש לו 1) ניסיון רב בתחום גביית החובות בפרט ולא רק בעולם המשפט 2) ניסיון בגביית סכומים גדולים.

למשרד דרעי רייפר ושות' יש את שני אלה – ניסיון בגביית חובות של מיליוני שקלים כבר למעלה מ-33 שנים. נשמח לסייע לכם בכל בעיה וקושי אותו אתם חווים.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא גביית חובות

מאמרים בנושא גביית חובות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר