קבוצת רכישה נדל"ן

תוכן עניינים

חולמים על דירה חדשה? מציאות הכלכלית אינה מאפשרת לכם עדיין לקנות דירה? מיותר לציין שאתם לא לבד. חלק גדול מן האנשים מדינת ישראל חולמים על דירה חדשה, אך יחד עם זאת המציאות הכלכלית בישראל אינה מאפשרת זאת לרובם. בעקבות כך תושבים רבים במדינה מחפשים אחר פתרונות שונים לרכישת דירה, כאשר אחת הדרכים הפופולריות ביותר כיום לרכישת דירות הינה קבוצת רכישה נדל"ן, וזה העיקרון שעליו היא עובדת: ככל שכמות גדולה יותר של אנשים מעוניינת ברכישת הדירה, כך המחיר אותו נדרש לשלם כל אדם קטן. 

אם אתם מעוניינים להבין בצורה טובה יותר מה זה קבוצת רכישה ואילו סוגים של קבוצות רכישה קיימים כיום, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. 

 

אז מהי קבוצת רכישה?

קבוצת רכישה – הפיתרון המושלם לרכישת הדירה שלכם! כאשר אנו מדברים על קבוצת רכישה אנחנו למעשה מדברים על התאגדות של קבוצת אנשים לצורך רכישת נכס נדלני מסוים או שמא לצורך הקמת נכנס נדלני מסוים. 

אנשים רבים בוחרים לנהוג בדרך זו מאחר והיא מאפשרת להם להוזיל את העלויות אותן יש לשלם על רכישת הנכס ולקבל תנאים טובים יותר כמו למשל: הפריבילגיה לבחור את השכנים. 

גודלה של קבוצת הרכישה הוא יתרון חשוב, ככל שכמות האנשים אשר לוקחת חלק בקבוצת הרכישה היא גדולה יותר, כך המחיר יהיה נמוך יותר והקונים יוכלו לבקש תנאים שונים מן היצרן. 

 

סוגים שונים של קבוצות רכישה

במדינת ישראל קיימים 4 סוגים של קבוצות רכישה, ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לכל אחד מן הסוגים:

  • קבוצת רוכשים – קבוצת רוכשים הינה הגדרה להאגדות של קבלן ויזם אשר רוכשים יחדיו את הקרקע, מתכננים את הנכס שעתיד להיבנות על אותה קרקע ולבסוף מוכרים אותו לקבוצה של אנשים המאוגדת בתור קבוצת רכישה. בעקבות מצב זה נוצר כפל ברכישת הקרקע, דבר המוביל לכפל מיסוי. 
  • קבוצת רכישה אמיתית – במסגרת שיטת פעולה זו מתאגדים קבוצה של אנשים או לפחות חלק גדול ממנה ורק לאחר מכן חותמים על הסכם המכר של המקרקעין. 
  • קבוצת קנייה – קבוצות קנייה הן קבוצות המתאגדות יחד מתוך מטרה לקנות דירות מחברות בנייה שונות המספקות מבנים מוכנים, מבלי להתעסק בקניית הקרקע עצמה. המטרה העיקרית של קבוצות קנייה היא לנצל את גודל הקבוצה לצורך הנחה מצד חברת הבנייה. לחברות הבנייה יש אינטרס להעניק הנחה לקבוצות קנייה מאחר והן חוסכות להן הוצאות על מימון ושיווק וגם כי אותן חברות מקבלות סכום כספי גדול בעסקה אחת. 
  • קבוצות רכישה חברתיות – קבוצות רכישה חברתיות הן למעשה התאגדות של מספר אנשים בעלי היכרות אישית לצורך רכישה. 

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר