עורך דין לתביעת מקרקעין – כך תבחרו את עורך הדין הנכון

תוכן עניינים

עורך דין לתביעת מקרקעין הוא זה שאחראי על ייצוג וייעוץ ללקוחות בכל מה שנוגע לדיני מקרקעין, כאשר תחום המקרקעין הינו תחום נרחב ומורכב. אחד החוקים המוכרים והעיקריים ביותר עליו מבוססים יתר דיני המקרקעין הינו חוק המקרקעין תשכ"ט-1969 אשר קובע כי מקרקעין זה: "קרקע, כל הבנוי והנטוע עליה וכל דבר המחובר אליה, חיבור של קבע או חיבור זמני". 

 

מכאן ניתן להבין כי עסקאות מקרקעין הן עסקאות שבהן מתבצעת העברה של זכויות קניין בקרקע מסוימת או שמא בכל מה שמחובר לקרקע או בנוי עליה. כמו כן, דיני המקרקעין השונים מסדירים גם את הנושא של בעלות משותפת במקרקעין ומגדירים מה זה בית משותף. 

תחום נוסף אשר לוקח חלק בדיני מקרקעין ומצריך התערבות של עורך דין מקרקעין הינו תחום התחדשות עירונית, במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית בעלי הדירות זקוקים לעורך דין מקרקעין וכך גם היזמים בפרויקטים. 

במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי בכל הנוגע לתחום המקרקעין ולעורכי דין העוסקים בתחום זה, בהמשך המאמר תוכלו למצוא טיפים שיעזרו לכם לבחור עורך דין לתביעת מקרקעין בצורה הטובה ביותר. 

 

מהו תפקידו של עורך דין מקרקעין?

עסקאות בתחום המקרקעין נחשבות לנפוצות למדי במדינת ישראל, אולם בלא מעט מקרים מדובר בעסקאות מסובכות ולא פשוטות כלל, מה שמוביל למצב בו יש צורך של ממש בסיוע של עורך דין מקרקעין. מאחר שמדובר בעסקאות מורכבות יש צורך בטיפול של איש מקצוע אשר מתמחה בתחום המקרקעין באופן ספציפי. 

עורכי דין בתחום המקרקעין יכולים לעזור ללקוחותיהם להוזיל את עלויות עסקת מקרקעין שהם עומדים לבצע, להוזיל תשלומי מס ובנוסף לערוך עבורם חוזה מקרקעין שמגן עליהם, מתייחס לכלל התרחישים האפשריים ומצמצם את הסיכויים לאי הצלחה של העסקה. 

חלק מעורכי הדין בתחום המקרקעין מתמחים גם בנכסים שמנהלת רשות מקרקעי ישראל, בהחלטות ובנהלים השונים של נכסים מן הסוג הזה וכן הלאה. 

 

חשוב לציין: עורכי דין אשר עוסקים בתחום המקרקעין מטפלים גם בסוגים שונים של הליכים משפטיים כחלק מתפקידם. בלא מעט מקרים לקוחות שוכרים את השירותים של עורך דין המתמחה בתחום המקרקעין כדי שיעזור להם לפתור מחלוקת או שמא סכסוך מסוים הנוגע לנכס ספציפי, כדי שיעזור להם לבצע גישור ובוררות, כדי שיעזור להם לפרק שותפות במקרקעין ועוד. 

 

מה עושים אם רכשתי דירה שקיימים בה ליקויים?

יכול להיות כי רכשתם נכס בתקופת הזמן האחרונה, גיליתם כי קיימים בו ליקויים מסוימים עליהם לא הודיעו לכם מראש, ועכשיו אתם רוצים להגיש תביעה כנגד האדם שמכר לכם את הנכס. מן הצד השני קיימת האפשרות כי אתם רוצים לתבוע בעל נכס מקרקעין בשל סיבה אחרת. לא משנה באיזה מקרה מדובר, קיימת חשיבות רבה לביצוע פעולות בהתאם לשלבים הקבועים בחוק ופנייה לרשויות השונות בצורה הנכונה. ככל שההוכחות והמידע שאספתם במסגרת התביעה יהיה מדויק יותר, כך בית המשפט יעניק לכם יחס רציני יותר. בנוסף על כך, במרבית המקרים תביעות מקרקעין אשר מסודרות באופן נכון והתובעים נעזרים בשירותים של עורכי דין מקרקעין מקצועיים, מסתיימות לטובתו של הצד התובע. 

 

הסתרה של ליקויים בנכס מקרקעין

נכון להיום הסתרה של ליקויים בנכס מקרקעין נחשבת לאחת הבעיות הגדולות והנפוצות ביותר בשוק המכירות של דירות יד שנייה. אחד מן הסעיפים השכיחים ביותר במסגרת חוזים הנוגעים למכירה של נכסים, הינו סעיף המאלץ את מי שמעוניין לרכוש את הנכס לוותר על כל הזכויות שלו בנוגע לליקויים באותו נכס. 

עקב כך, בלא מעט מקרים עסקאות מקרקעין מובילות למצב שבו מוגשת תביעת נזיקין כנגד האדם שמכר את נכס המקרקעין. 

 

קריאה נוספת: רכישת דירה מקבלן: עו"ד מקרקעין מסביר את הסכנות שברכישת דירה מקבלן

 

מהו סעיף ויתור על זכויות בנכס מקרקעין?

כאשר אנו מדברים על סעיף ויתור זכויות בנכס אנחנו למעשה מדברים על סעיף שאם רוכש הנכס חותם עליו, גם אם הוא יגלה ליקויים בשלב מאוחר יותר, במסגרת תביעת נזיקין יהיה קיים קושי להשיג פיצויים מהאדם אשר מכר את הנכס. לא משנה אם אתם הצד התובע או שמא הצד הנתבע, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מקצועי ולקבל ממנו סיוע כחלק מתביעת נזיקין. 

ישנם מקרים רבים בהם תביעות נזיקין נמשכות מספר חודשים ולעיתים גם מספר שנים. אם אתם מעוניינים לקצר את התהליך ככל הניתן אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין מומחה שמכיר את הדרך בה פועלת המערכת, יודע כיצד לזרז את ההליכים ולקדם את כתב התביעה שלכם. 

 

שירות של עורך דין במסגרת תביעת מקרקעין בעל נכס

לא ניתן להתווכח עם העובדה כי תביעות משפטיות רבות מצליחות או שמא אינן מצליחות בשל המומחיות של עורך הדין המייצג כל אחד מן הצדדים. במקרים שבהם מדובר בתביעות נזיקין נגד בעלי נכסי מקרקעין, אפילו אם התביעה נחשבת לפשוטה, היא עדיין יכולה להימשך זמן רב. אם עורך הדין המייצג הוא חסר ניסיון והוא מוביל למצבים שבהם התביעה אורכת זמן רב יותר בעקבות ביצוע פעולות לא נכונות, התביעה עלולה להימשך זמן רב אף יותר.
אחת הנקודות החשובות ביותר במסגרת תביעות נזיקין נגד בעלי נכסים היא להיעזר בשירותים של עורך דין מקרקעין מקצועי ובעל ניסיון בתחום. 

 

איך בוחרים את עורך הדין הנכון לתביעת מקרקעין?

לא ניתן להתווכח עם העובדה כי אחד המקצועות הנפוצים ביותר במדינת ישראל הינו מקצוע עריכת הדין, כתוצאה מכך כיום אפשר למצוא במדינת ישראל כמות עצומה של עורכי דין העוסקים בתביעות מקרקעין מה שיכול ליצור תסכול ובלבול אצל אנשים שאינם יודעים כיצד לבחור עורך דין לתביעת מקרקעין שיבצע עבורם את העבודה בצורה איכותית ומקצועית. 

אם הגעתם לכאן ככל הנראה שאתם נמצאים בחיפוש אחר עורך דין מקרקעין מקצועי ובעל ניסיון שיעזור לכם להשיג את התוצאות הכי טובות שניתן בתביעת המקרקעין שבה אתם לוקחים חלק. 

אנו יודעים כי מלאכת החיפוש אחר עורך דין איכותי, מקצועי ובעל ניסיון יכולה להיות מלאכה קשה ומורכבת. על מנת להפוך את תהליך החיפוש שלכם לקל יותר ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור עורך דין מקצועי ובעל ניסיון. 

  • ערכו מחקר על עורך הדין – תארו לעצמכם מצב שבו חבר קרוב שלכם המליץ לכם על עורך דין מקרקעין שיסייע לכם בתביעה והוא הבטיח לכם כי אתם תהיו מרוצים מהשירות שהוא יספק לכם. החלטתם להקשיב להמלצה של החבר וניגשתם לפגישה עם עורך הדין, שאלתם אותו כמה וכמה שאלות ובסוף יצאתם מהשיחה עם עורך הדין כאשר אתם מרגישים כי אכן מדובר בעורך דין איכותי, מקצועי ואמין. אין ספק כי אתם צועדים בדרך הנכונה למציאת עורך דין, אולם למרות זאת המלצה מחבר קרוב היא אינה אינדיקציה מספיק טובה על מנת להבטיח כי עורך הדין שעליו קיבלתם את ההמלצה הוא אכן מי שאתם מחפשים. 

אם יצא לכם לקבל המלצה על עורך דין מסוים ממספר אנשים שקרובים אליכם אנו ממליצים לכם לנסות למצוא מידע עליו באינטרנט וברשתות החברתיות השונות, יתר על כן אנו ממליצים לכם לחפש אחר חומרים שכתב עורך הדין כדי שתוכלו לעיין בהם ולקבל תמונה טובה יותר על רמת המקצועיות של עורך הדין. 

אם תמצאו מידע חיובי בעיקר על עורך הדין אתם תוכלו לאמת כי הבחירה שלכם היא אכן טובה. אם תמצאו מידע שלילי בעיקר על עורך הדין, אנו ממליצים לכם לחפש אחר עורך דין אחר. 

  • חפשו ביקורות קודמות על עורך הדין – באמצעות חיפוש פשוט וקל ברשתות החברתיות וברשת האינטרנט אתם יכולים למצוא לא מעט ביקורות על מרבית עורכי הדין בארץ וככל הנראה שתמצאו ביקורות גם על עורך הדין שבו אתם מעוניינים. ההמלצה שלנו אליכם בנקודה זו היא לעבור על כמה שיותר ביקורות הנוגעות לעורך הדין שבו אתם מעוניינים ולנסות להבין דרך אותן ביקורות האם רוב הלקוחות שקיבלו שירות מעורך הדין היו מרוצים מהשירות שקיבלו. אם תמצאו כמות גדולה של ביקורות חיוביות לצד כמות קטנה של ביקורות שליליות אתם תקבלו אינדיקציה טובה לכך שעורך הדין שבו אתם מעוניינים אכן מעניק שירות מקצועי ואיכותי. 

אם תמצאו כמות גדולה של ביקורות שליליות לצד כמות קטנה של ביקורות חיוביות אתם תוכלו להסיק מכך שככל הנראה השירות אותו מעניק עורך הדין אינו מקצועי מספיק בשבילכם. דרך נוספת להשיג ביקורות על עורך הדין היא באמצעות פנייה ללקוחות שכבר קיבלו ממנו שירות בעבר, תוכלו לשאול בצורה ישירה את הלקוחות האם הם מרוצים מהשירות שהם קיבלו מעורך הדין. 

  • ניסיון של עורך הדין – כאשר אתם מקיימים שיחה ראשונית עם עורך דין מסוים בו אתם מתעניינים אנו ממליצים לכם לא להתייבש ולשאול אותו מהי רמת הניסיון שלו. אומנם לא ניתן לומר בצורה חד משמעית כי כמות גדולה יותר של ניסיון קובעת כי בעל מקצוע מסוים הוא טוב יותר, אך יחד עם זאת לא ניתן להתווכח עם העובדה שהניסיון הוא נושא חשוב מאוד, במיוחד כשמדובר בעריכת דין. אנחנו ממליצים לכם לבחור בעורך דין בעל מספר שנות ניסיון לפחות ולא בעורך דין שרק החל את דרכו. ברוב המוחלט של המקרים עורך דין מקרקעין בעל ותק רב יהיה מקצועי מאוד. 
  • התמחות עיקרית בדיני מקרקעין – כל עורכי הדין במדינת ישראל הם בעלי התמחות בתחום מסוים, ישנם עורכי דין אשר מתמחים בדיני משפחה, עורכי דין אחרים מתמחים בהליכי פשיטת רגל וישנם עורכי דין המתמחים בדיני מקרקעין. 

אין ספק כי הבחירה האידיאלית עבור אדם שמעוניין להגיש תביעת מקרקעין היא עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין. 

עורך דין בעל התמחות בדיני מקרקעין ממשיך לצבור ניסיון וידע בתחום המקרקעין ללא הרף, מכאן ניתן להבין שעורך דין מקרקעין הוא בעל המקצוע שיעניק את העצות היעילות והאיכותיות ביותר במסגרת תביעות מקרקעין, הוא זה שידע אילו פעולות יש לבצע בכל אחד מן השלבים כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר. 

  • חוזה מסודר ומפורט – לא משנה באיזה עורך דין אתם רוצים לבחור, תמיד תשאפו לחתום על חוזה מפורט ומסודר עם עורך הדין שבו אתם בוחרים כדי למנוע אי הבנות ובעיות בהמשך הדרך. בדרך הזאת אתם יכולים להבטיח כי גם אתם וגם עורך הדין תגיעו לתהליך ללא כל ספק מכיוון שאתם מודעים לתמורה של כל אחד מכם. ההמלצה שלנו אליכם בנקודה זו היא לא לבחור בעורך דין שמנסה לחמוק מחתימה על חוזה התקשרות מסודר ומפורט. 
  • קרבה דמוגרפית – נושא חשוב אליו יש להתייחס במהלך בחירת עורך דין הוא הקרבה הדמוגרפית. אם אתם גרים בחיפה אנו מאמינים כי לא תרצו לעבוד עם עורך דין הנמצא בפתח תקווה מטעמי ניידות. בשל כך, בעת שבה אתם בוחרים בעורך דין אנו ממליצים לכם להתייחס לקרבה הדמוגרפית. אין הדבר אומר כי עורך הדין חייב לגור באותה עיר בה אתם גרים, אך חשוב שהוא ימצא במרחק נסיעה סביר ממכם. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

הצוות שלנו לרשותכם

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: