עורכי דין התחדשות עירונית

תוכן עניינים

נכון לשנת 2023 כ-15% מכלל התחלות הבנייה במדינת ישראל הינם פרוייקטים בתחום התחדשות עירונית, מומחים מעריכים כי במהלך השנים הבאות היקף הפרויקטים העוסקים בהתחדשות עירונית רק ימשיך לגדול. 

פרויקטים בתחום התחדשות עירונית קיימים כיום בכל רחבי מדינת ישראל וניתן לומר כי הם חלק בלתי נפרד מתהליכי התחדשות של מקומות מרכזיים בערים הגדולות בארץ ותהליכי התחדשות של שכונות מגורים ותיקות בערים השונות בפריפריה. 

בפן המשפטי, על פי החוק במדינת ישראל פרויקטים הנוגעים להתחדשות עירונית מחייבים את כל מי שלוקח חלק בעסקה להיעזר בשירותים של עורכי דין בתחום הנדל"ן אשר עוסקים בתחום, זאת בעקבות עניינים משפטיים שונים הנוגעים לפרויקטים בתחום התחדשות עירונית לרבות: ניסוח הסכם ההתקשרות בין הצדדים אשר לוקחים חלק בפרויקט, קביעת הזכויות של הדיירים בקרקע, ליווי משפטי בהיבטים השונים של רישוי ותכנון וכן הלאה. 

 

מה התפקיד של עורכי דין התחדשות עירונית?

תפקידם של עורכי דין התחדשות עירונית במסגרת עסקאות התחדשות עירונית הוא לייצג בפן המשפטי את בעלי הדירות אשר לוקחים חלק בפרויקט, עוד טרם הם בוחרים את היזם ועד לשלב הסופי של רישום הבית ובדיקתו. ברוב המקרים ההמלצה תהיה למנות עורך דין אחד שמטרתו תהיה לייצג את כלל בעלי הדירות אשר לוקחים חלק בפרויקט התחדשות עירונית, בעלי הדירות מעניקים לעורך הדין ייפוי כוח המאפשר לו לפעול בשמם ולייצג אותם במסגרת הפרויקט. 

המטרות העיקריות של עורך דין התחדשות עירונית במסגרת ייצוג בעלי הדירות הן: לייצג את האינטרסים השונים של בעלי הדירות במסגרת ההסכמים מול היזם, להשיג את התמורה הטובה ביותר עבור בעלי הדירות, להגן על בעלי הדירות מסכנות שונות ולוודא כי היזם פועל בהתאם להסכם וממלא אחר ההתחייבויות שלו. 

 

שלב המשא ומתן בהתחדשות

במסגרת שלב המשא ומתן עם היזם עורך דין מייצג את בעלי הדירות כדי להבטיח שכל ההסדרים השונים הקיימים בהסכם אכן מבטיחים את כלל האינטרסים שלהם. 

במסגרת התפקיד של עורך דין התחדשות עירונית עליו להסביר לבעלי הדירות את המשמעויות המשפטיות השונות של כלל המסמכים עליהם הם עתידים לחתום במהלך הפרויקט, לעזור להם במהלך גיבוש עמדתם, לקחת חלק פעיל בישיבות דיירים ולהסביר את ההיבטים המשפטיים השונים, לעדכן באופן קבוע את בעלי הדירות בנוגע להליכים הנוגעים לאישורים ובנייה. 

 

חשוב לדעת כי במרבית המקרים תפקידו של עורך דין התחדשות עירונית אינו כולל טיפול בתביעות אל מול דיירים סרבנים או אל מול היזם. 

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר