מיסוי מקרקעין מידע נדל"ן

תוכן עניינים

אז כמה מס תשלמו על הדירה שלכם?

מידע בנדל"ן בנוגע לחוק מיסוי מקרקעין תמצאו כאן: חוק מיסוי מקרקעין במדינת ישראל קובע את המיסים השונים אותם יש לשלם בנוגע לעסקאות מקרקעין בישראל. החוק נכנס לתוקף בשנת 1963, במהלך השנים חוק מיסוי מקרקעין עבר שינויים ותיקונים בהתאם לשינויים הכלכליים ושינויים בענף הנדל"ן. 

חוק מיסוי מקרקעין קובע כי כל אדם אשר מוכר זכויות בנכס מסוים ומבצע פעולות באיגוד מקרקעין יהיה חייב בתשלום מס שבח. בנוסף לכך, חוק מיסוי מקרקעין קובע כי כל אדם אשר רוכש דירה במדינת ישראל יהיה חייב בתשלום מס רכישה. 

אם אתם עומדים לפני מכירה או שמא רכישה של נכס ואתם מעוניינים לדעת יותר על המיסים השונים אשר יהיה עליכם לשלם, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. 

 

מה אומר החוק לגבי מיסוי מקרקעין (חוק מיסוי מקרקעין)?

על פי החוק במדינת ישראל בניינים, בתים ומבנים נוספים אשר מחוברים לקרקע בדרך קבע נחשבים למקרקעין. זכויות במקרקעין הן למעשה בעלות על הנכס, חכירה לתקופה העולה על 25 שנים או שמא אישור לשימוש באותו נכס שניתן לראות בו חכירה או בעלות. 

כאשר מתבצעת מכירת זכות במקרקעין, לא משנה אם מוכר הזכות מקבל על כך תמורה כספית או לא, הדבר נחשב בתור הענקת זכות במקרקעין על פי החוק, העברת זכות או שמא ויתור על זכות. 

כמו כן חשוב לציין כי העברה של זכויות במקרקעין בהליכי גירושין והקניית זכויות במקרקעין לכונס, נאמן, מפרק או אפוטרופוס אינה נחשבת למכירה על פי החוק. 

חוק מיסוי מקרקעין מתייחס למכירה ורכישה של זכויות במקרקעין אשר לוקחים חלק בשטחה של ישראל. 

 

מהו מס רכישה במיסוי מקרקעין?

מס רכישה הוא למעשה מס אותו רוכש הנכס צריך לשלם על כך שהוא רכש את הנכס. מס הרכישה קיים משתי סיבות עיקריות שהן: רצון להקטין את כמות ההשקעות והמשקיעים בענף הנדל"ן וצורך בהכנסה לקופת מדינת ישראל. מיסי רכישה יש לשלם רק לאחר קניית הנכס, מיסי רכישה משתנים בהתאם לסוג הנכס, לעלות הנכס וגם בהתאם לכמות הנכסים הנמצאים בבעלותו של רוכש הנכס. 

 

מהו מס שבח?

מס שנגבה בגין עליית ערך של נכסים מהרגע בו הם נרכשים ועד הרגע בו הם נמכרים. עליית הערך של הנכס אינה נוגעת אך ורק לרווח הנובע מעליית המחירים הכללית בשוק אלא גם לשיפוצים שנעשו בדירה, שיפוצים שנעשו בבניין ואפילו שדרוגים שנעשו בשכונה בה נמצא הנכס. למעשה, כל דבר המשפיע על עליית הערך של הנכס נלקח בחשבון במסגרת מס השבח. 

מאז שנת 2014 מס השבח על מכירת נכסים בישראל עומד על כ-25% מן הרווחים של מכירת הנכס. 

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר