חוזה שכירות סטנדרטי

תוכן עניינים

כשאנו מדברים על חוזה שכירות סטנדרטי אנחנו למעשה מדברים על חוזה פשוט שמטרתו לנסח בצורה פשוטה את הצרכים של שני הצדדים בעסקה. כיום ניתן להוריד ולהדפיס חוזי שכירות סטנדרטיים דרך האינטרנט, אך למרות שמדובר בדרך יעילה אשר חוסכת לנו כסף וזמן רב ומאפשרת לנו להמשיך לחתימה על החוזה, עדיין קיימת חשיבות רבה לקריאת החוזה. 

 

אפילו שמטרתם העיקרית של חוזי שכירות סטנדרטיים היא לייצג את הרצונות והאינטרסים של כל אחד מן הצדדים בעסקה, עדיין כדאי לבדוק כי חוזה השכירות אכן תואם את מטרות הצדדים מאחר שאם יווצרו בעיות בהמשך לאחד מן הצדדים, הוא לא יוכל לבוא בטענות לאף אחד מלבד לעצמו מכיוון שהוא הסכים לחתום על החוזה. 

 

מהן המטרות של חוזה השכירות עבור שוכרים

המטרות העיקריות של חוזה שכירות סטנדרטי עבור שוכרי דירות הן: 

  • להבטיח כי הדירה שיקבלו היא הדירה שבה הם בחרו וכי יהיה נעים לחיות בה. 
  • להגן על הרכוש הקיים בדירה ועל כל תכולת הדירה ששייכת להם. 
  • לקבל גמישות אם הם מעוניינים להאריך את תקופת השכירות או שמא לעזוב בתאריך שלא מצויין בחוזה. 
  • להבטיח כי בעלי הדירה יטפלו בבעיות הנוגעות לתחום האחריות שלהם בדירה. 

 

איך כותבים חוזה שכירות מסוג זה?

ריכזנו עבורכם סעיפים חשובים אשר חשוב שיופיעו בכל חוזה שכירות מסוג סטנדרטי.

 

  • הכתובת המדוייקת של הדירה – תמיד כדאי לבדוק האם כתובת הדירה המצויינת הינה עדכנית ונכונה, זאת על מנת למנוע מצבים בעייתים בהמשך. 
  • הגדרת תקופת השכירות באופן חד משמעי – בסעיף זה יש לפרט את כלל התנאים להארכה של תקופת השכירות, אם הצדדים הסכימו על אפשרות להארכה. בנוסף על כך, בסעיף זה יש לציין מהם התנאים בגינם יהיה אפשר לבטל את חוזה השכירות. כמו כן יש לפרט את תקופת הזמן בה כל אחד מן הצדדים צריך להודיע מראש לצד השני כי הוא מעוניין לסיים את החוזה. 
  • תיאור מלא של הדירה (כולל תכולה אשר שייכת למשכיר ותכולה אשר שייכת לשוכר) – סעיף זה נחשב לסעיף חשוב מאוד מאחר והוא יכול למנוע ריבים ובעיות בהמשך וגם למנוע הוצאות כספיות מיותרות. אנו ממליצים לכל אחד מן הצדדים בחוזה לערוך רשימה הכוללת את כל תכולת הדירה ואת מצב מבנה הדירה ביום בו מתבצעת ההשכרה. המלצה נוספת הינה לקנות ביטוח לתכולת הדירה, זאת על מנת לכסות על נזקים שעלולים להיגרם לתכולת הדירה במקרים שונים. 

 

מאמרים בנושא נדל"ן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר