גם אתם יכולים לקנות בית נטוש – הדרך המלאה לעשות את זה כאן

תוכן עניינים

אין דבר יותר אהוב עלינו, במיוחד בקרב ישראלים מאשר להרגיש את תחושת הסיפוק – שהנה, הצלחנו לעשות רווח על עסקת נדל"ן מוצלחת, ואפילו עשינו רווח אפילו בגובה בלתי צפוי, פשוט כי לקחנו החלטה חכמה אחת.

האהבה לעסקאות נדל"ן כאלה היא מוצדקת לחלוטין, מפני שלעיתים הרווח עולה בעשרות מונים על רווח מעסקת נדל"ן "רגילה" אשר מבוססת על דמי שכירות או על עליית הערך של הנדל"ן. מי שיודע למנף את היתרון האדיר של בית נטוש, יכול לעשות המון כסף ביחס לזמן העבודה – מה שאנחנו קוראים לו "עבודה חכמה".

 

אחת הדרכים היעילות שבעזרתן ניתן לעשות עסקאות נדל"ן חכמות כאלה היא קניית בית נטוש.

אם תכננתם לקנות בית נטוש אבל אתם לא לגמרי בטוחים בצעדים שעליכם לבצע, המאמר הזה יעזור לכם.

 

נתחיל מההתחלה – מה עושים לאחר שמוצאים בית נטוש?

אז השלב הראשון הוא לברר מי הבעלים של הנכס, כדי לקנות אותו אצלם. חשוב לציין: גם אם למראית עין מסתבר כי הבית נטוש כבר כמה שנים והוא לכאורה "אינו שייך לאף אחד" – האמת לצערנו היא יותר מורכבת מזה, ואין דבר כזה בית שאין לו בעלים. גם אם הבית נמכר לאדם שנפטר, אז לבטח יש לו יורשים. במידה ואין לו יורשים, ייתכן כי הבית נמכר לאדם אחר ואינך יודע על כך עדיין. במידה ושני המקרים לא רלוונטיים, ייתכן כי הוא עדיין שייך לאפוטרופוס כללי, או לחברת "עמידר". מעבר לכך – אנחנו מדברים על עניין של סיכון – כדי להשכיר את הבית לשוכרים, יש לוודא שהבית הנטוש מכיל את התשתיות הבסיסיות ועומד בתקני הבטיחות המוגדרים בחוק מבחינת חשמל, מים וכו'.

בקיצור – לא לקחת סיכונים מיותרים אלא לברר מי הבעלים.

 

איך מתקדמים לאחר מכן עם בית נטוש?

אז לאחר שעברנו את השלב הראשון ואיתרנו את הבעלים הרשמי של הנכס, עכשיו זה השלב להחליט מהי התכנית שלכם לשיפוץ הבית. איזה תיקונים יידרשו? כמה כסף הם יעלו? וכו'.

לאחר שביצענו הערכה כזו, נחשב את העלויות שמסביב – עורך דין, הנדסאי, רואה חשבון, עלויות בלתי צפויות ועוד.

בשלבים הבאים תצטרך לקבל אישור שהבית אכן נטוש (את זאת תצטרך לבדוק עם העיריה/הרשות המקומית האחראית על האזור) ולאחר שתקבל את כל האישורים המתאימים ותבצע את השיפוצים בנכס – מזל טוב! יש לך בית נטוש משופץ שנראה כמו חדש.

 

איתור רכוש לבית נטוש

אחד הדברים שניתן לעשות הוא לחפש בתים נטושים נוספים, ולאתר רכוש נטוש, מה שמאוד עוזר ומאפשר להקל את העלות על חידוש הדירה. הרבה פעמים קשה להאמין, אך מוצאים אוצרות דווקא במקומות בהם לא היינו מחפשים מלכתחילה.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

הצוות שלנו לרשותכם

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר