מימוש הסכם מסחרי

תוכן עניינים

כמעט כל אדם שמקים עסק או חברה משתמש בהסכמים מסחריים כדי להבטיח שמירה על האינטרסים, עיגון הזכויות והחובות של הצדדים, וזאת גם כדי לתאם ציפיות בין הצדדים. עסקים מתחילים לעיתים לא מבצעים את ההסכמים כנדרש, ולא פעם נופלים ל"בורות" בעקבות העובדה שלא עיגנו את האינטרסים שלהם כמו שצריך אל מול הלקוחות. את ההסכמים המסחריים האלו עורכים באמצעות עורך דין מומחה להסכמים מסחריים.

כדי להתחיל לכתוב חוזה יש להבין – א. מול מי אתם עומדים? חברה/אדם? ולציין את כל הפרטים הקשורים בכך. ב. מהו סוג החוזה עליו חתמתם? ג. מהן ההגבלות שלכם במסגרת החוזה? האם בדקתם שיש לכם מספיק תנאי יציאה.
כל אלו ועוד הם דברים שמומלץ מאוד להבין לפני שחותמים על הסכם מסחרי עם אדם או חברה מסוימים. זכרו: כל צד בסופו של דבר דואג לאינטרסים של עצמו, ועל כן – מומלץ מאוד שגם אתם תנהגו כך. אם לא תשמרו על האינטרסים שלכם, באמצעות עורך דין מומחה להסכמים מסחריים – סביר להניח כי אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם.

כשאתם שוכרים את שירותיו של עורך דין להסכמים מסחריים, אתם יכולים להתחיל לעבוד עם הלקוחות, או עם השותפים שלכם בראש שקט, כשאתם יודעים שאתם מוגנים מפני כל תרחיש משפטי, או לפחות – שעורך דין המבין דבר מה בתחום עבר על המסמך בעיניים מקצועיות.

 

מהי המשמעות של הסכם מסחרי?

משום שהסכמים מסחריים נכללים בתוך מגוון רחב של ענפים, המשמעויות כלפי כל תחום הן שונות. בואו ניתן דוגמה: כאשר שני אנשים מחליטים שהם רוצים להיות שני שותפים ברמה העסקית, עליהם לעגן זאת בהסכם מסחרי. כאשר ההסכם ימומש (שני הצדדים חתומים עליו וההסכם פעיל ע"פ תנאיו), השותפות העסקית תוכל לצאת לדרך, ולשני הצדדים יהיו חובות וזכויות אחד כלפי השני. בתחילת הדרך זה יכול להיראות כאילו שום דבר לא יכול להשתבש, אך חשבו על כך – מה קורה במידה ולמשל, החברה הופכת להיות ציבורית? אם לא כתוב בחוזה מה קורה במצב כזה, שני השותפים יהיו מצויים בתוך דילמה.

לכן, חשוב להקפיד שההסכם יכסה כל מקרה שעלול לקרות, ויביטיח את זכויותיהם של הצדדים בחוזה, כך שיוכלו לעבוד בראש שקט, בידיעה שהם מוגנים משפטית מכל תרחיש. 

 

מהו תפקידו של עורך הדין בתהליך?

התפקיד של עורך הדין הוא להיות בעל המקצוע בעל המיומנות והמקצוענות בעריכת החוזה, בייעוץ משפטי, בשאילת שאלות רלוונטיות ועוד. למעשה, הוא ה"עין המקצועית" אשר עוברת ובודקת את ההסכם המסחרי לפני מימושו. או בקצרה – שמירה על אינטרסים ועיגון זכויות.

מאמרים בנושא משפט מסחרי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר