זכויות יוצרים

תוכן עניינים

זכויות יוצרים הן למעשה זכות משפטית, הניתנת לבעל יצירה ומקנה לו את הבלעדיות לבצע כל אחת מן הפעולות הבאות: להעתיק, להציג, לתרגם, לעבד, להפיץ, לבצע, לשדר ולעשות כל שימוש אחר ביצירה שלו. הן חלות על כל יצירה מקורית, לרבות: מאמרים, ספרים, יצירות מוזיקליות, סרטים, סדרות טלוויזיה, יצירות אמנות, תוכנות מחשב וכן הלאה. 

 

מה חשוב לדעת?

ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לנקודות החשובות:

  • הן נכנסות לתוקף מרגע יצירת היצירה. אין צורך להירשם על מנת לקבל את ההגנה שלהן. 
  • הן חלות במשך תקופת זמן ארוכה, ברוב המקרים כ-70 שנה לאחר מותו של בעל היצירה. 
  • לבעל זכויות היוצרים יש את האפשרות לתבוע כל אדם שמפר את זכויות היוצרים שלו, לרבות שימושים בלתי חוקיים ביצירה שלו. 

 

הפרת זכויות יוצרים מהי?

כאשר מדברים על הפרה שכזו אנחנו למעשה מדברים על: 

  • שימוש ביצירה המוגנת בזכויות ללא הסכמת בעל הזכויות. 
  • הפרת זכויות נחשבת לעבירה פלילית עליה ניתן לקבל עונש של עד 3 שנות מאסר או קנס של עד 50,000 שקלים, ובמקרים מסוימים את שתיהם. 
  • הפרת זכויות מהווה גם עוולה אזרחית אשר יכולה להוביל למצב של תביעת פיצויים מצד בעל הזכויות. 

 

האם מותר לעשות שימוש ביצירה מוגנת ללא הסכמת בעל הזכויות?

התשובה לשאלה זו תלויה במספר גורמים שונים, ביניהם: מטרת השימוש ביצירה, היקף השימוש ואורך היצירה. ברוב המקרים, מותר לעשות שימוש ביצירה מוגנת ללא הסכמת בעל הזכויות למטרות צרכנות אישית, כמו למשל צפייה בסרט בבית או האזנה למוזיקה תוך כדי אימון. אך יחד עם זאת, שימוש ביצירה אשר מוגנת למטרות מסחריות, כמו למשל העתקה של היצירה והפצה שלה ללא הסכמת בעל הזכויות, מהווה הפרה שלהן. 

 

החשיבות של ייצור עורך דין במקרים של הפרת זכויות יוצרים

אם הנכם סבורים כי זכויות היוצרים שלכם בנוגע ליצירה שיצרתם הופרו, אנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ משפטי מקצועי בהקדם האפשרי. עורך דין יוכל לסייע לכם להבין מהן הזכויות שלכם במקרה כזה, לאסוף ראיות ולתבוע את הפיצויים שמגיעים לכם. משרדנו עוסק בתחום זכויות היוצרים שנים רבות ומעניק ייעוץ משפטי לצד ליווי לקוחות במגוון הליכים בתחום זה. אנו זמינים לשירותכם בכל שאלה או עניין.

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר