כתב הגנה

תוכן עניינים

כאשר אנו מדברים על כתב הגנה אנחנו למעשה מדברים על מסמך קצר אותו מנסח הצד הנתבע, בכתב ההגנה הנתבע מגיב לטענות שנתבעו כלפיו. 

במרבית המקרים הצד הנתבע מכחיש כל קשר לטענות שהצד התובע פירט כלפיו בכתב התביעה.  

בשל כך, על הצד הנתבע לכתוב בכתב ההגנה תגובה ברורה ומובנת לכל אחת מן הטענות שנטענו כלפיו. 

בעבר, הצד הנתבע היה יכול להגיש כתב הגנה לא מקצועי ודל, לטעון שהוא אינו אשם באף אחת מן הטענות אשר רשומות בכתב התביעה וכך היה יוצא ידי חובה. 

אך לאור תיקונים חדשים שנעשו בתקנות סדרי הדין, הצד הנתבע חייב להכחיש כל טענה וטענה בצורה מפורטת ומובנת לחלוטין, במידה והצד הנתבע לא יגיב לטענה מסוימת בצורה מפורטת ומובנת הדבר יחשב כאילו הוא מודה באותה טענה. 

נוסף על כך, כמעט בכל התביעות האזרחיות על הצד הנתבע להגיש כתב הגנה תוך 60 ימים מהרגע בו הוא קיבל את כתב התביעה. אנו ממליצים לכם לשמור את כתב התביעה במקום גלוי לעין ברגע קבלתו, לרשום את התאריך בו קיבלתם את כתב התביעה ולציין את התאריך הזה אל מול עורך הדין בו תבחרו לייצג אתכם בתיק. 

 

חשיבותו של עורך דין כתב הגנה בתהליך

ראשית, ישנה חשיבות רבה לרמת הדיוק והמיקוד של כתב ההגנה, כמו כן חשוב מאוד כי כתב ההגנה יעמוד בכל התקנות החדשות של סדרי הדין. אי עמידה בתנאים הללו עשויה להוביל את הצד הנתבע לתוצאות לא רצויות ולנזק רציני. 

בשל כך, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין כתב הגנה בכל התהליך הזה. עורך הדין עוזר לצד הנתבע לנסח את כתב ההגנה בצורה מדויקת ובהתאם לתקנות החדשות של סדרי הדין. 

 

שנית, חשוב מאוד שכתב ההגנה יכלול את כל פרטי הצדדים, את כל האסמכתאות הרלוונטיות להצגה של העובדות הנדרשות ואת כל הראיות שהצד הנתבע מדבר עליהן בכתב ההגנה. 

 

כתב הגנה חייב להתייחס לכל טענה וטענה הרשומה בכתב התביעה, זה צריך להיעשות גם בצורה כללית וגם בהתייחסות ספציפית לאותה טענה. כמו כן כתב ההגנה צריך לנמק באופן מלא את כל אחת מהטענות שנטענו בכתב ההגנה ולדחות את כל אחת מן הטענות שהוצגו בכתב התביעה. 

 

ברוב המקרים כתב ההגנה יוגש בבית המשפט באופן ישיר על ידי עורך הדין, הדבר יכול לקרות רק לאחר שעורך הדין קיבל ייפוי כוח על התיק, ייפוי כוח מאפשר לעורך דין לייצג את הצד הנתבע במהלך המשפט. 

מאמרים בנושא משפט מסחרי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר