ליטיגציה מסחרית

תוכן עניינים

כדי להבין את המושג ליטיגציה מסחרית, ראשית בואו נבין – מהי ליטיגציה?

כשאנחנו מדברים על ליטיגציה, אנחנו למעשה מדברים על יכולת הטיעון של עורך הדין בהופעה בבית המשפט, כאשר עורכי דין המתמחים בליטיגציה נקראים ליטיגטורים. ליטיגטורים הינם עורכי דין מומחים, שמלבד התמצאותם בתקנות ובחוקים השונים של מדינת ישראל, הם מחזיקים במספר כישורים ייחודיים וספציפיים:
הם בעלי חשיבה מהירה ויכולת ניסוח עצמי גבוהה מאוד, הם כריזמטיים במיוחד, הם יודעים מהי הדרך הטובה ביותר להציג את הטענות והעובדות שלהם, כך שיתמכו באדם אותו הם מייצגים והם יודעים כיצד לגרום לקהל בבית המשפט ללכת אחריהם. 

 

חשוב לציין אפוא, כי לא כל עורך דין מתמחה בליטיגציה. חלק מעורכי הדין אשר מתמחים בתחומים שונים אינם מחזיקים במיומנות גבוהה, ובשל כך הם לא נראים מקצועיים וסוחפים אל מול המערכת המשפטית.

כך למשל, עורך דין בתחום המשפחה יכול להיות בקיא ברמה הגבוהה ביותר בכל החוקים והתקנות בדיני משפחה, אולם עדיין יכול להיות כי אותו עורך דין אינו בעל חשיבה מהירה ואינו יודע לגרם לקהל בבית המשפט ללכת אחריו. 

כעת לאחר שהכרנו את המושג ליטיגציה – בואו נדון במושג "ליטיגציה מסחרית" ונסביר מה הוא אומר.

 

מהי ליטיגציה מסחרית?

בדרך כלל נהוג לחלק את המושג ליטיגציה לשתי קבוצות עיקריות: ליטיגציה פלילית וליטיגציה אזרחית. כל אחת מן הקבוצות הללו מונה בתוכה קבוצות נוספות, וכאשר אנו מדברים על ליטיגציה מסחרית אנו מדברים על תת קבוצה בקבוצת הליטיגציה האזרחית. 

ליטיגטורים אשר עוסקים בליטיגציה מסחרית, למעשה מייצגים מגוון תיקים להם יש מאפיינים מסחריים שונים כגון: תיקים הנוגעים להיתרי בנייה, תיקים הנוגעים להפצה ולמסחר, תיקים הנוגעים לסחר בינלאומי וכן הלאה. 

תיקים העוסקים בליטיגציה מסחרית יכולים להיות מורכבים במיוחד, ובשל כך ליטיגטורים העוסקים בליטיגציה מסחרית צריכים להכיר היטב את התקנות והחוקים השונים בשלל תחומים. 

 

ליטיגטור מסחרי – מתי נזדקק לו?

ברוב המוחלט של המקרים, כאשר אדם לוקח חלק בסכסוך אשר המאפיינים שלו הם מסחריים יש צורך בליטיגטור מסחרי. שם, איש המקצוע היעיל ביותר עבור אדם שלוקח חלק בסכסוך בעל מאפיינים מסחריים הוא ליטיגטור מסחרי. 

ליטיגטורים מסחריים מקצועיים ובעלי ניסיון יודעים מהן העצות הטובות ביותר שעליהם לספק ללקוחות שלהם ומהן הדרכים הטובות ביותר בהן יש לפעול כדי שהלקוח שלהם הוא זה שינצח בתיק. 

 

חלק גדול מן האנשים מעדיפים שלא להיעזר בשירותים של ליטיגטור מסחרי כאשר הם זקוקים להם, חלק מאותם אנשים עושים זאת מאחר והם חושבים כי אין צורך בכך ואחרים עושים זאת מאחר והם אינם מוכנים להוציא על כך כסף. 

עליכם לדעת: אם תבחרו בעורך דין שאינו מתמחה בנושאים המסחריים השונים רק מאחר שהוא זול יותר, קיימים סיכויים גבוהים שתפסידו בתיק. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא משפט מסחרי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר