חוק עוולות מסחריות

תוכן עניינים

חוק עוולות מסחריות הינו חוק במדינת ישראל שמטרתו העיקרית היא להגן על בתי העסק השונים במדינת ישראל מפעולות שונות ולא הוגנות אשר מבוצעות על ידי בתי עסק מתחרים, ופוגעות בהכנסות ובמוניטין שלהם, כמו כן חוק עוולות מסחריות תורם לשמירה על תרבות מסחר תקינה והוגנת. 

במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי בכל הנוגע לחוק עוולות מסחריות. 

 

ארבע העוולות בחוק עוולות מסחריות

חוק עוולות מסחריות כולל בתוכו ארבע עוולות עיקריות, ביצוע של אחת מן העוולות הללו ייחשב לאי ציות לחוק עוולות מסחריות, עבירה על חוק זה מהווה עילה לתביעת נזיקין בה ניתן לדרוש ממבצע העבירה פיצוי כספי גדול. 

  • עוולת גניבת עין – כאשר אנו מדברים על עוולת גניבת עין אנחנו למעשה מדברים על מקרים בהם בית עסק מציע למכירה מוצר או שירות של בית עסק אחר ומוכר אותם תוך כדי יצירת מצג שקרי שקיים קשר בין אותו עסק לבית עסק אחר שהמוצר הוא באמת שלו. פעולה זאת מובילה לפגיעה בבעלים המקוריים של השירות או של המוצר, גם מבחינת הכנסות וגם מבחינת מוניטין של העסק. 
  • התערבות שאינה הוגנת – עוולה זו מתייחסת למקרים בהם בית עסק אחר מתערב בצורה לא הוגנת ומקשה או מונע מלקוחות את האפשרות להגיע אל בית עסק מתחרה. כתוצאה מכך נפגעת ההתנהלות התקינה של העסק, עוולה זו נחשבת לעוולה אזרחית על פי החוק. לצורך הדוגמא, התערבות שאינה הוגנת יכולה להיות מקרה בו בעל עסק מתחרה חוסם את הגישה של לקוחות לבית עסק אחר וכתוצאה מכך בית העסק נפגע. 
  • ָתיאור כוזב – עוולה זו מתייחסת לפרסום של מידע שקרי אשר פוגע ברמת האמון של הלקוחות בעסק, בחברה או במוצר. בנוסף על כך, עוולת תיאור כוזב מתייחסת גם למקרים בהם בית עסק מפרסם מידע שקרי על עצמו על מנת להגדיל את הפעילות של העסק שלו. 

לדוגמא, בעל עסק פרסם כי המוצר שהוא מוכר עומד בכל התקנים האמריקאיים המחמירים ביותר שיש אך למעשה המוצר אינו עומד בתקנים אלו כלל, מקרה זה ייחשב לעוולת תיאור כוזב מכיוון שבעל העסק העניק למוצר יתרון שקרי שאינו קיים באמת. 

  • גזל סוד מסחרי – עוולת גניבת סוד מסחרי מתייחסת למקרים בהם אדם מקבל סוד מסחרי ברמאות, מוכר או מעביר סוד מסחרי ללא קבלת רשות או ללא הסכמתו של בעל הסוד המסחרי או כל שימוש אחר בסודות מסחריים של אדם, בית עסק או חברה אשר יכולים להוביל לפגיעה בו

מאמרים בנושא משפט מסחרי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר