חוזים

תוכן עניינים

כאשר רוצים לייצר ביטוי משפטי להסכמה – כלומר רצון משותף של שני הצדדים לביצוע דבר מה, ברוב המקרים נרצה לייצר חוזה. ההתקשרות בחוזה תיעשה בהתאם לתנאים הכתובים בו, מה שמייצר מעבר למשמעות המשפטית גם תיאום ציפיות כתוב.

הפרה של חוזה היא עבירה על החוק, וניתן לתבוע במידה והיא קורית, כמו בתביעה של חברה – לדוגמה – במקרים של חברות, התהליך עשוי להיות ארוך וממושך שכן הפרה של סעיפים בחוזה עם חברה עשויה להיות בפרטים הקטנים של החוזה, ודקויות אשר מצריכות תשומת לב משפטית מיוחדת.

 

מרחב הקיום של משפט מסחרי

משפט מסחרי מתנהל כאשר חברה או עסק מבקשים לתבוע צד נוסף או כאשר הם בעצמם נתבעים.
כך אנחנו מדברים על מרחב הנמצא בתוך התחום של דיני עבודה ותעסוקה. כך ישנם חוקים והגבלות הקיימים במצב לפיהם תצטרכו להתנהל. בנוסף, יש להבין כי לרוב ישנם בתי משפט ואנשי מקצוע ייעודים אשר המטרה שלהם היא לקדם נושאים שכאלו. בהמשך יש להבין כי חברות או עסקים יכולים להחזיק בעלי מקצוע איכותיים, שכן לעיתים יש להם כסף רב לשלם להם. מצד שני, האזרחים עצמם זכאים לקבל עזרה מעורכי דין על מנת שיוכלו להתנהל מול החברות האיכותיות. כעת נבקש להסביר לכם על ההליך המשפטי.

 

כיצד מתנהל הליך משפטי מסחרי בנושא חוזים?

כאשר חברה או עסק נתבעים או תובעים, יש להבין כי בחלק מהמקרים עומדת על הכף האפשרות שתגיעו להליך משפטי.
לרוב ישנן שתי דרכים בעזרתן תוכלו לסיים עם אותו הליך: הדרך הראשונה היא הליך משפטי, בו שני הצדדים שוכרים עורכי דין , מגישים ראיות וטענות עד שמגיעים להכרעה הסופית של בית משפט. הדרך השנייה היא אפשרות של גישור או בוררות בעזרת גורם נוסף אשר עוזר להכריע בדרך מסוימת. טוב לדעת כי אפשרות זו היא מומלצת שכן אתם נמנעים ממשפט מסחרי אשר יכול להימשך זמן רב. כך גם אפשר להגיע למקום בו שני הצדדים מרוויחים לאורך זמן.

 

משרד עו"ד דרעי רייפר ושות' מנוסה בעבודה עם אנשים פרטיים וחברות, ובעל ניסיון של למעלה מ-33 שנה המקנה לו את היכולת להתבונן בכל חוזה לעומק ולהבין את הדקויות העומדות מאחוריו. 

אם אתם עומדים בפני תביעה, או שהתקיימה הפרה רגילה או הפרה יסודית של אחד מסעיפי החוזה שלכם, בין אם אתם בעלי חברות, מעסיקים או אנשים פרטיים – פנו אלינו ונדאג להעניק לכם ייעוץ מיטבי.

מאמרים בנושא משפט מסחרי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר