בקשה לצו ירושה ידנית

תוכן עניינים

על מנת שיורשיו של המנוח יוכלו לקבל את חלקם מן העיזבון שהותיר אחריו עליהם להגיש בקשה אשר נקראת: "בקשה לצו ירושה". מגישי בקשה שאינם מיוצגים על ידי עורך דין יכולים להגיש את הבקשה בצורה ידנית או שמא בצורה מקוונת. אם מגיש הבקשה מיוצג על ידי עורך דין, הוא יכול להגיש את הבקשה אך ורק בצורה מקוונת. 

 

אילו מסמכים חייבים לקחת חלק בבקשה?

להלן מידע בנוגע למסמכים, שבהיעדרם בקשה לצו ירושה איננה צפויה להתקבל:

  • אישור על הפקדה לחשבונות, אישור תשלום באמצעות כרטיס אשראי, שני שבורי תשלום אשר שולמו דרך בנק הדואר. 
  • תעודת פטירתו של המוריש ושל יתר היורשים אשר נפטרו מן העולם – קיימת חובה להגיש את תעודת הפטירה המקורית או תעודת פטירה הכוללת חותמת המעידה כי מדובר במסמך "נאמן למקור". 

במקרים שבהם לא קיימת תעודת פטירה יהיה צורך בהגשת בקשה להוכחת מותו של המנוח. בקשה להוכחת מוות צריכה לכלול בתוכו את כל ההוכחות הקיימות למותו של המנוח מלבד תעודת הפטירה שלו. על מנת להגיש את הבקשה יש צורך בתשלום אגרה, עלות האגרה מופיעה באתר האינטרנט של האפוטרופוס הכללי. 

 

כיצד מגישים בקשה לצו ירושה באופן ידני?

בראש ובראשונה חשוב לדעת, כי את הבקשה לצו ירושה יש להגיש ללשכתו של רשם הירושה הספציפי, אשר אזור הסמכות שלו הוא חלק מהמקום בו היה חי המנוח לפני שהלך מן העולם. תוכלו לבדוק באתר האינטרנט של רשם הירושה את אזורי הסמכות וגם בלשכות השונות של רשם הירושה.
על מנת להגיש בקשה למתן צו ירושה יש צורך בתשלום על שתי אגרות שונות: אגרה הנוגעת לפתיחת תיק (עלות האגרה היא 542 שקלים) ואגרה הנוגעת להוצאות פרסום בעיתון (עלות האגרה היא 130 שקלים). 

 

ייצוג על ידי עורך דין בצווי ירושה

אם אתם לא מיוצגים על ידי עורך דין המתמחה בדיני ירושה, יהיה עליכם לשלם את האגרות באחת מן הדרכים הבאות: באמצעות האינטרנט על ידי תשלום בכרטיס אשראי דרך שירות התשלומים הממשלתי, דרך הסניפים השונים של בנק הדואר על ידי שימוש בשוברי תשלום, כאשר את שוברי התשלום ניתן למצוא אך ורק בלשכות של רשם הירושה.
יתרה מכך, ניתן לשלם את האגרות גם דרך עמדות התשלום האוטומטיות אשר נמצאות בעמדות קבלת קהל במשרדי הרשם לענייני ירושה ואת התשלום ניתן לבצע באמצעות כרטיס אשראי. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא משפחה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר