הסדר ראייה בגיל הרך

תוכן עניינים

הסדר ראייה בגיל הרך (נקרא גם "חלוקת זמני שהות") נחשבים לאחד הנושאים הקשים והמורכבים אשר לוקחים חלק בהליכי פרידה וגירושין. התשובה לשאלה מי מההורים הוא זה שיזכה לקבל את המשמורת על הילדים תלויה בפרמטרים שונים לרבות: פרמטר חינוכי, פרמטר רגשי ופרמטר כלכלי. בואו נצלול לעומק ונבין מה חשוב לדעת בכל הנוגע להסדרי ראייה בגיל הרך.

 

יורדים לעובי הקורה – מהם הסדרי ראייה?

כאשר אנו מדברים על הסדרי ראייה אנחנו למעשה מדברים על הסדרים המבוצעים בסוף הליכי גירושין, את ההסדרים ניתן לבצע בהסכמה באמצעות הסכם גירושין או על ידי פסיקה של בית המשפט או בית הדין. 

הסדרי ראייה נוגעים גם להורות משותפת אשר נעשתה ללא הליכי נישואין. הסמכות לקבוע בעניינים הנוגעים להסדרי ראייה נמצאת בידי בית המשפט לענייני משפחה ובידי בית הדין. 

את זמני המשמרות יש לחלק בצורה מסודרת לימי חול, סופי שבוע, חגים,חופשים וכן הלאה. אחת המטרות העיקריות של חלוקת זמני המשמרות היא להעניק להורה שאינו בעל המשמורת על הילדים את האפשרות לשמור על קשר עם הילדים שלו. במקרים בהם מדובר במשמורת משותפת על הילדים יש להגדיר בצורה מסודרת את הזמנים בהם כל אחד מן ההורים יבלה עם הילדים. 

 

מה קורה אם ההורים לא מצליחים להגיע לפשרה?

אם ההורים לא מצליחים להגיע לפשרה מסוימת יהיה עליהם להגיש בקשה ליישוב סכסוך במשפחה, אחרי שיגישו בקשה ליישוב סכסוך במשפחה תינתן להם האפשרות להגיש תביעה בנוגע למשמורת על הילדים. הגוף אשר ידון בנושא הוא הגוף שאליו תוגש תביעת המשמורת לראשונה.

לאחר מכן קיימים סיכויים כי בית הדין או שמא בית המשפט יבקשו מבעל מקצוע מומחה לבצע הערכת מסוגלות הורית כדי להכריע את התביעה. הנושא העיקרי אשר משפיע על ההחלטה של בית המשפט או בית הדין הוא טובת הילד. 

 

נקודות שאליהן מתייחס בית המשפט עם הסדר ראייה בגיל הרך

בעבר היו נוהגים להעניק משמורת על הילדים בהתאם לחזקת הגיל הרך. אך נכון להיום בית המשפט מתייחס לשבע נקודות שונות כאשר הוא עוסק בקביעת הסדר הורות על הילדים:

  • רצונו של הילד. 
  • הצרכים ההתפתחותיים של כל ילד. 
  • הזכות של הילד לקיים קשר משמעותי עם כל אחד מן ההורים. 
  • הנכונות של כל אחד מן ההורים לפעול בשיתוף פעולה על מנת לממש את האחריות ההורית. 
  • הכישורים של כל אחד מן ההורים לממש אחריות הורית. 
  • כיצד טיפל כל אחד מן ההורים בילד טרם החל המשבר.
  • הזכות של כל ילד לקשר משפחתי לצד היכולת והנכונות של כל אחד מן ההורים לתת אפשרו למימוש הקשר. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא משפחה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר