איך לא לבצע גביית חובות אבודים? הדברים שלא מספרים לכם.

תוכן עניינים

כאשר אנו מדברים על חובות אבודים בהוצאה לפועל אנחנו למעשה מדברים על חובות שאינם שולמו על ידי החייבים, זה יכול להיות עקב חוסר רצון לשלם את החוב וגם עקב חוסר יכולת לשלם את החוב. 

כאשר בעל החוב נקלע למצב של חוב אבוד, הוא יכול להכריז על החוב כחוב אבוד אצל רשות המיסים ובכך לקבל עבור החוב החזר מס. 

 

ניתן למנות מספר סיבות שונות להיווצרותם של חובות אבודים, חלק מן הסיבות הללו הן: היעלמותו של החייב באופן שלא ניתן למצוא אותו גם באמצעות שירותיו של חוקר פרטי, במקרים בהם החייב אינו מסוגל לשלם את החוב הוא יכול לקבל צו הפטר אשר מוחק את חובותיו במידה והוא נמצא מתאים לקבל אותו, פשיטת רגל של החייב, מוות של החייב וגם חוסר יכולת של החייב לשלם את החובות. 

כאשר בעלי החוב נקלעים למקרים מן הסוג הזה, רוב הסיכויים שהם לא יקבלו חזרה את הכסף שלהם, אך למרות זאת יש להם אפשרות לקבל הקלה מן המדינה בנוגע למיסים. 

 

אבל לפני הכל, חשוב לשים לב – האם החוב שלכם הוא בינלאומי? במידה וכן, שימו לב! 

 

איך לבצע גביית חובות בינלאומיים:

אם החוב האבוד כניסה להליכים משפטיים מול חובות בינלאומיים עלולה להיות ארוכה, אם לא פועלים בזמן. 

הליכים בינלאומיים עשויים להיות מורכבים יותר, משום שהם מתנהלים על פי חוקים לא רק של מדינת ישראל, אלא של מדינות נוספות.

 

להרחבה בנושא אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המאמר הבא:

לחצו כאן לקריאה נוספת

 

מה אומר חוק מוסר תשלומים?

חוק מוסר תשלומים מהווה עוגן שמטרתו הסדרה רחבה של נושא דחיית התשלומים על עבודות בין גופים ממשלתיים לבין ספקים.

כאשר אנו מחליטים על נסיגה להליכים משפטיים, חוק זה מהווה עמוד תווך מרכזי בדרך שלנו.

 

לקריאה נוספת בנושא: לחצו כאן

 

כיצד ניתן לפעול לגבי חוב אבוד?

במקרים בהם חייבים בורחים מן הארץ על מנת להתחמק מן בעלי החוב או שמא הם מבריחים כסף ורכוש למדינה אחרת או לקרובי משפחה שלהם,

ובעל החוב לא מצליח לגבות את כספו מן החייב במסגרת הליך הוצאה לפועל, או שהחייב קיבל צו הפטר שמבטל את החובות שלו, או שמא החייב נפטר ולא השאיר אחריו נכסים שיהיה ניתן לפרוע אותם למען החוב –

אזי לבעל החוב יש את האפשרות להכריז על החוב שלו כחוב אבוד בפני הרשויות השונות. 

 

 

בעל חוב יכול להכריז על החוב של כחוב אבוד על מנת לקבל חזרה את המיסים ששולמו בנוגע לעסקה שבעקבותיה נוצר החוב. לצורך הדוגמא, במקרים בהם ספקים מוכרים סחורה לחברה מסוימת אך הם אינם מקבלים את הכסף שמגיע להם בעבור הסחורה, יש להם את האפשרות לקבל החזר עבור ההוצאות שלהם על מס הכנסה, על מס ערך מוסף ועל מס קנייה, במידה ויחליטו להכריז על החוב שלהם כחוב אבוד. 

הכרזה על חוב כחוב אבוד נותנת את האפשרות למחוק את הסכום של החוב, וכתוצאה מכך בעל החוב אינו צריך לשלם מיסים עבור כסף שהוא לא יקבל לעולם. 

 

בעל החוב צריך להוכיח לרשויות השונות כי הוא ניסה לגבות את הכסף שמגיע לו אך ללא הצלחה, ולמרות כל המאמצים שלו גביית החוב אינה אפשרית. כאשר בעל החוב מגיש בקשה להפוך את החוב לחוב אבוד, עליו לציין בגין איזה סיבה אין אפשרות לפרוע את החוב, בעל החוב צריך לציין כי למרות שהוא השתמש בכל אמצעי הגבייה האפשריים הוא לא הצליח לגבות את הכסף שמגיע לו מן החייב. 

 

בעל החוב צריך לבסס את הבקשה שהוא מגיש להפוך את החוב שלו לחוב אבוד על ידי שימוש במסמכים רלוונטיים לרבות: מכתבי התראה בנוגע לגבייה של החוב, מכתב מעורך דין בו הוא מסביר למה אין אפשרות לגבות את החוב מהחייב, טפסים המוכיחים כי נפתח תיק בהוצאה לפועל בנוגע לחוב, בקשה לפשיטת רגל, פסקי דין אשר נפסקו לטובתו של בעל החוב, וכל מסמך כזה או אחר שיכול להעיד על ניסיון גבייה שלא צלח. 

 

גביית חוב שהוכר כחוב אבוד

גם אחרי שרשויות המיסים מכירות בחוב כחוב אבוד ומחזירות לבעל החוב את סכום המס, הוא עדיין יכול להמשיך לנסות לגבות את החוב מן החייב, הוא יכול לעשות זאת על ידי הטלת הגבלות שונות על החייב כמו למשל: עיקול של נכסים אשר נמצאים ברשותו של החייב, הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ על החייב, הטלת מגבלות על חשבון הבנק של החייב וכן הלאה. במידה ובעל החוב מצליח לגבות את החוב, הסכום הכספי שנגבה יהיה מחויב במס ולאחר גביית הסכום בעל החוב יאלץ לשלם עליו מס בהתאם לתנאים הקבועים בחוק.

 

מאחר ותהליך ההכרה של רשות המיסים בחוב כחוב אבוד נחשב לתהליך ארוך ויקר אשר כולל בתוכו תשלום לעורך דין לגביית חובות ובמקרים מסוימים גם תשלום לחוקרים פרטיים, אנו ממליצים לכם לשקול בכובד ראש האם החזרי המס שתקבלו בנוגע לחוב האבוד יהיו גבוהים יותר מן ההוצאות שתידרשו לשלם על מנת שהרשויות יכירו בחוב שלכם כחוב אבוד. 

ישנם מקרים בהם ההוצאות הכספיות שיש להוציא על מנת להוכיח שהחוב הינו חוב אבוד יכולות להיות גבוהות יותר מהחזרי מס שעתידים להתקבל בנוגע לחוב, במקרים מן הסוג הזה העדיפות היא לוותר על החוב. 

 

זקוקים לסיוע עם גביית חובות/שיקים חוזרים? 

אנחנו עומדים לשירותכם, נשמח להעניק לכם ייעוץ ראשוני ללא עלות!

מוזמנים להתייעץ איתנו דרך טופס הפניה שבאתר או להתקשר 050-7118585

 

הסיבות להכרה בחוב כספי כחוב אבוד על פי חוק מוסר תשלומים

הסיבות העיקריות להכרה בחוב כספי כחוב אבוד הן:

 

  • בריחה של החייב מן המדינה על מנת להתחמק מבעל החוב. 

 

  • הסתרה של מידע בנוגע לנכסים ספציפיים מכונס הנכסים או מן הנאמן בהליכים של פשיטת רגל והוצאה לפועל, החייב יכול להסתיר מידע לגבי נכסים בדרכים שונות לרבות: הסתרה פיזית של הנכס, החייב יכול לבצע העברה שקרית של הבעלות על הרכוש לאחד מקרובי המשפחה שלו או לאחד מחבריו, הברחת נכסים למדינה אחרת. 

 

  • כישלון בהליכים של הוצאה לפועל או בהליכים של פשיטת רגל שננקטו על מנת להסדיר את החוב. 

 

  • חדלות פירעון מוחלטת של בעל החוב, הכוונה היא שהחייב אינו השאיר אף נכס אשר באמצעותו יש אפשרות לפרוע את החוב. 

 

  • החייב מקבל צו הפטר במסגרת הליכים של פשיטת רגל, צו הפטר מוחק את חובותיו הקודמים של החייב ונותן לו את האפשרות להתחיל פרק חדש בחיים שלו. 

 

קיימים מספר מקרים חריגים בהם אין אפשרות לקבל צו הפטר במסגרת הליכים של פשיטת רגל, המקרים הללו הם:

 

  • מקרים בהם החוב נוצר בעקבות התחייבות להימנע מעבירה או שמא מחוב שמדינת ישראל יכולה לגבות בתור קנס. 

 

  • חוב אשר נוצר על ידי פושט הרגל או שקיבל בגינו ויתור באמצעות רמאות. 

 

  • חוב שמקורו בפסק דין אשר קשור למזונות. 

 

 

החשיבות של עורך דין בגביית חובות אבודים או בהכרה של הרשויות בחוב כחוב אבוד

ההמלצה הטובה ביותר שניתן לתת לבעל חוב שבטוח כי החוב שלו הפך לאבוד ואין אפשרות לגבות אותו היא לפנות אל עורך דין מקצועי ולשכור את שירותיו. 

 

עורך דין בעל התמחות בתחום הוצאה לפועל ובתהליכים של פשיטת רגל ידע כיצד לעזור לבעל החוב לגבות את חובותיו על הצד הטוב ביותר, חלק מן הפעולות בהן נוקטים עורכי דין לצורך גביית חובות הן: שליחה של מכתבים מתריעים לחייב מעורך הדין, פתיחה של תיק ברשות ההוצאה לפועל על מנת לנסות להסדיר את נושא החוב, הגשה של תביעה לרשויות ופתיחה של הליכי פשיטת רגל. 

קבלת עזרה מעורך דין מקצועי היא חשובה מאוד בהליך גביית חובות אבודים על מנת להוכיח כי החוב הוא חוב אבוד. 

על ידי המכתבים השונים אשר מעידים על התנהלות משפטית ועל ידי הצהרתו של עורך הדין בנוגע לחוסר היכולת לגבות את החוב מהחייב, יהיה קל יותר לבעל החוב להוכיח כי למרות כל המאמצים שלו לגבות את החוב הוא עדיין לא הצליח מסיבות שאינן תלויות בו. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא גביית חובות

מאמרים בנושא גביית חובות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: