רשלנות תאונות עבודה

תוכן עניינים

אם עברתם תאונת עבודה, אין ספק שמדובר באירוע מפתיע ודרמטי כאחד. במקרה כזה, הגבול הדק בין פעולה נכונה ללא נכונה עשוי להיות מכריע, ועל כן מומלץ שהצעד הראשון כשחווים רשלנות יהיה – התייעצות עם עורך דין המתמחה באופן ספציפי ברשלנות תאונות עבודה. עו"ד כזה, יודע כיצד לסייע לכם על מנת שתצליחו למצות את מלוא הזכויות המגיעות לכם, אל מול כלל הגופים והגורמים אשר לוקחים חלק במקרה. רבים אינם מודעים לכך, אך תאונות נחשבות לתאונות עבודה גם במקרים שבהם התאונה התרחשה בדרך לעבודה או שמא בדרך חזרה ממנה. 

 

רשלנות תאונות: סוגים שונים של תאונות עבודה

כשמדובר בתאונת עבודה, למה מתכוונים? אז למעשה, מדובר על כל מקרה שבו עבד חווה פגיעה במסגרת עבודתו. אבל מבלי לדבר במושגים כללייים מדי, בואו נדבר על מספר דוגמאות לתאונות עבודה כאלה:

  • פגיעה/תאונה במקום עבודה – כל מקרה בו עובד חווה פגיעה בזמן העבודה שלו אצל מי שמעסיק אותו או אצל גורם מטעמו. בנוסף על כך, כל תאונה כזו או אחרת לרבות תאונות דרכים או תאונות אישיות במסגרת זמן העבודה, בדרך למקום העבודה, בדרך חזרה ממקום העבודה (על עוד העובד לא סוטה באופן משמעותי מן המסלול שלו) או בעת מעבר ממקום עבודה אחד לאחר. לצורך הדוגמא, במידה ועובד עצר לעשות קניות בדרך חזרה ממקום העבודה שלו וחווה פגיעה כלשהי, קיים סיכוי שמקרה זה לא יחשב לתאונת עבודה. 

ההגדרה של תאונות עבודה היא נרחבת ומתייחסת למגוון רחב של מצבים שונים. מאחר והגדרת החוק מתייחסת לסוגים רבים ושונים של מצבים, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה בכל מקרה בו אתם עוברים תאונה מסוימת הקשורה למקום עבודתכם כדי שיעזור לכם להבין האם אכן מדובר במקרה של תאונת עבודה. 

  • מחלה כתוצאה מעיסוק במקצוע – במקרים בהם מדובר על מחלה כתוצאה מעיסוק במקצוע הכוונה היא למצבים בהם קיים קשר ישיר בין מחלתו של העובד לבין סוג עבודתו. לצורך הדוגמא, עובד שחלה במחלה מסוימת כתוצאה משאיפה של חומרים רעילים במסגרת עבודתו במפעל. המוסד לביטוח לאומי מחזיק ברשימה של מחלות אשר מוגדרות בתור מחלות מקצוע. אם אתם סבורים כי ניתן להוכיח שקיים קשר ישיר בין מחלה ממנה אתם סובלים לבין מקום העבודה שלכם, אנו ממליצים לכם לערוך שיחת ייעוץ עם עורך דין המתמחה בתאונות עבודה. 
  • מיקרוטראומה – הצטברות של פגיעות קטנות מרובות החוזרות על עצמן במהלך העבודה ולבסוף גורמות נזק לעובד. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר