נזקי גוף – המדריך המלא מהגשת התביעה ועד לקבלת הפיצויים

תוכן עניינים

לצערנו הרב, רבים במדינת ישראל חווים נזקים גופניים ו/או נפשיים כמעט בכל יום, וככל הנראה מרבית האנשים יחוו פגיעה כזו או אחרת לפחות פעם אחת במהלך חייהם. במקרים שבהם יודעים מיהו הצד הפוגע, ניתן להגיש נגדו תביעת נזיקין על מנת להביא למיצוי הדין ולקבל את הפיצויים המתאימים.
תביעות נזקי גוף נחשבות למורכבות במיוחד. לעומת נושאים אחרים עליהם ניתן לדון במשך שעות רבות בנוגע לראיות ולממצאים שונים, כאשר מדובר בתביעת נזקי גוף – כל המונחים המשפטיים עדיין תקפים. אולם, הם מתייחסים לאדם שחווה פגיעה מסוג כזה או אחר ובעקבות כך איבד את יכולתו להתפרנס ולפרנס ואיכות החיים שלו נפגעה. אם חוויתם פגיעה כזו או אחרת ואתם מעוניינים להגיש תביעה בשל נזקי גוף, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. במאמר זה תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי לו אתם זקוקים על מנת להגיש תביעת נזקי גוף בצורה נכונה לצורך קבלת הפיצויים שמגיעים לכם. 

רלוונטי: כיצד להגיש תביעת נזיקין נגד רשות מקומית?

יורדים לעובי הקורה – מהי תביעת נזקי גוף?

כאשר אדם נפגע בצורה מסוימת והוא מעוניין לקבל פיצויים כספיים מהאדם שפגע בו, היא יכול להגיש תביעת נזקי גוף כנגד הצד הפוגע. במקרים שבהם נגרם לאדם נזק פיזי או נפשי והוא מגיש תביעת נזקי גוף בדין האזרחי, יהיה עליו להוכיח את הנזקים שנגרמו לו על מנת לקבל הכרה לכך שהוא זכאי לפיצויים. ישנם גורמים רבים אשר יכולים להוביל לנזקים פיזיים ו/או נפשיים, הגורמים אינם מוגבלים עקב הסיבות שהובילו לפגיעה. לצורך הדוגמא, נזקים פיזיים יכולים להיגרם כמעט בכל מקום, כאשר אנו הולכים ברחוב, כאשר אנחנו אוכלים במסעדה, במקום בו אנו עובדים, בעקבות טיפול רפואי רשלני ועוד. כמו כן הנזקים יכולים להיגרם על ידי גופים שונים לרבות: חברות, גופים ציבוריים ואנשים פרטיים. המשותף לכל תביעות נזקי הגוף הוא שהתביעות הללו אינן עוסקות בנזקים שנגרמו לרכוש, אלא בנזקים שנגרמו לבני אדם.
אף על פי שלא תמיד הצד הנפגע יצליח להחזיר את המצב כפי שהיה לפני כן, הוא עדיין יכול לתבוע פיצויים כספיים שיעזרו לו ולבני משפחתו להתמודד עם המצב שבו הוא נמצא. 

לאורך השנים האחרונות, תביעות בתחום הנזיקין נהפכו לפופולריות במיוחד, אולם תביעות הנוגעות לנזקים גופניים נותרו חסרות פופולריות, פרט זה כשלעצמו מפתיע במיוחד, זאת לאור העובדה כי כל אחד יכול לחוות נזקים גופניים ו/או נפשיים שיכולים להיגרם על ידי מגוון רחב של גופים שונים. בלא מעט מקרים, אנשים אשר חווים נזקים גופניים ונפשיים יכולים להגיש תביעת נזקי גוף לצורך קבלת פיצויים אך הם מחליטים לוותר על כך. 

 

מהי הסיבה לכך שאנשים מחליטים לוותר על תביעות נזקי גוף?

מלבד לנזקים פיזיים אותם חווה אדם לאחר פגיעה כלשהי, ישנה גם פגיעה נפשית אותה הוא חווה. החוק בישראל מביע תמיכה בזכויותיהם של נפגעים לקבל פיצוי כספי ולסייע לעצמם, אף על פי שחלק גדול מהאנשים מודעים לכך, עדיין חלק מהם מחליטים לוותר ולא לתבוע את הפיצויים להם הם זכאים. ישנן מספר סיבות שבגללן אנשים שחווים פגיעות כאלה ואחרות מחליטים לוותר על תביעת פיצויים כספיים למרות שהם יודעים שאותם פיצויים יכולים לסייע להם באופן משמעותי, במיוחד בתקופה המורכבת והקשה בה הם נמצאים לאחר הפגיעה.
שתי הסיבות העיקריות לכך הן: אי אמון במערכות המדיניות לצד קושי נפשי לעבור בדיקות המעריכות את חומרת הפגיעה. הסיבות הללו מוכרות וידועות, ואתם יכולים להתגבר עליהן בקלות על ידי ליווי של עורך דין נזיקין המומחה לתחום זה. 

 

החשיבות של הגשת תביעות נזקי גוף

ברור לכולנו שאף אחד לא שמח לקחת חלק בתביעות ארוכות שגוזלות זמן יקר וכמויות גדולות של אנרגיה. במקרים שבהם מדובר בתביעות הנוגעות לנזקים גופניים, קל יותר להביא הוכחות לעומת תביעות מסוגים אחרים, כאשר קיים תיעוד למקרה חובת ההוכחה הופכת קלה אף יותר. במקרים מסוימים תביעות בגין נזקים גופניים אורכות זמן רב בשל העומסים בבתי המשפט, כמו כן, על הצד הנפגע במסגרת תביעות נזקי גוף מוטלת החובה להוכיח כי הנזקים שנגרמו לו השפיעו עליו לתקופת זמן ארוכה ובעקבות כך הוא דורש פיצויים. חלק גדול מן האנשים מוותרים על הגשת תביעות נזקי גוף רק מאחר והם אינם מוכנים נפשית לעבור תהליך כזה.
חשוב לנו לציין בנקודה זו כי אנו ממליצים לכל אחד ואחת מכם לא להימנע מתביעת נזקי גוף מאחר שמגיעים לכם פיצויים והם יסייעו לכם לעבור את התקופה המורכבת והקשה בה אתם נמצאים. 

אמנם לא תמיד ניתן להחזיר את המצב לקדמותו באמצעות פיצויים כספיים, אך הם ללא ספק יכולים לסייע באופן מסוים. בחלק גדול מן המקרים הצד הנפגע צריך לעבור טיפולים רפואיים רבים ותהליך שיקום ארוך, הטיפולים ותהליך השיקום אותם עובר הנפגע הם יקרים מאוד. במקרים שבהם הנזקים הגופניים שנגרמו לנפגע פגעו גם ביכולת שלו להתפרנס בכוחות עצמו, יהיה לו קשה מאוד ואף בלתי אפשרי לשלם על הטיפולים הרפואיים אותם הוא עובר. כלומר, מעבר לאובדן היכולת להתפרנס, הנפגע יכול להיכנס למצב כלכלי קשה. לאור כך אנחנו כן ממליצים לכם להגיש תביעות נזקי גוף, גם אם אתם נרתעים מאורכו של התהליך. 

 

תביעת נזקי גוף בשל חבלה באזור ציבורי

לא ניתן להתכחש לעובדה שכל אחד ואחת מאיתנו יכולים לחוות פגיעה כזו או אחרת כאשר אנו נמצאים במקום ציבורי. במקרים שבהם אנשים נפגעים באזור ציבורי וכתוצאה מכך חווים נזקים גופניים, תביעת נזקי גוף תוגש כנגד הרשות המקומית או העירונית שבשטחה התרחשה הפגיעה. לעומת זאת, במקרים שבהם אנשים נפגעים כתוצאה מעבודות פרטיות אשר מבוצעות בשטח הציבורי, תביעת נזקי גוף תוגש כנגד הקבלן האחראי על העבודות באותו אזור. עורך דין מקצועי המתמחה בתביעות נזקי גוף ידע כיצד לקשר את הסיבות לפגיעה לתביעת נזקי גוף שתוגש כנגד כל הגורמים שלקחו חלק במקרה, עורך הדין ידע כיצד לנהל את התביעה בצורה הטובה ביותר ואילו פעולות יהיה עליכם לבצע כדי למצות את מלוא הזכויות שלכם. כמו כן, עורך הדין יוכל לומר לכם כבר בתחילת הדרך האם התביעה שלכם אכן רלוונטית או שמא מדובר בבזבוז של זמן וכסף. 

 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה במקום העבודה

במקרים שבהם אנשים חווים פגיעה פיזית ו/או נפשית כאשר הם נמצאים בדרכם למקום עבודתם, במקום עבודתם או בדרך חזרה ממקום עבודתם, המקרה נחשב לתאונת עבודה ולצד הנפגע יש אפשרות להגיש תביעת נזקי גוף למוסד לביטוח לאומי, למעסיק שלו וגם לביטוח האישי שלו. המוסד לביטוח לאומי אינו מקל על הנפגעים כלל וכלל, על מנת להתמודד מולו בצורה נכונה יש להכיר לעומק את התהליך. לכן, אם אתם לא יודעים כיצד עליכם לפעול אל מול המוסד לביטוח לאומי, אנו ממליצים לכם להיעזר בשירותים של עורך דין מקצועי שילווה אתכם עד לשלב קבלת פיצויים. 

לצורך הדוגמא, תביעות נזקי גוף אשר מוגשות למוסד לביטוח לאומי בשל תאונות עבודה יכולות לזכות את הנפגעים באחוזי נכות לצד מענקים כספיים, זאת בהתאם לסוג הפגיעה ופרמטרים נוספים, אולם התהליך שצריכים לעבור הנפגעים עד למיצוי זכויותיהם הינו תהליך בעייתי ומורכב. ראשית על הנפגעים לקבל הכרה על כך שהמקרה שלהם אכן נחשב לתאונת עבודה שבעקבותיה הם יפוצו על ידי דמי פגיעה, בשלב הבא יקבלו הנפגעים אחוזי נכות באופן זמני ורק באמצעות התנהלות מקצועית ונכונה קיים סיכוי כי הנפגעים יזכו לאחוזי נכות קבועים. 

פרמטר נוסף אליו מתייחסים בעת חישוב פיצויים של נפגעים נוגע לנזק ואובדן כושר עבודה כתוצאה מהפגיעה, אולם קיים קושי רב לפעול להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי שאינו שמח להעניק כספים וחסר כל אינטרס להפוך את התהליך לקל יותר עבור הנפגעים, זוהי סיבה נוספת בגינה מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי לצורך ליווי. 

 

תביעות נזקי גוף בעקבות רשלנות רפואית

בעבר חוסר המודעות לרשלנות רפואית היה הרבה יותר גדול, בעקבות כך אנשים רבים שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית לא הכירו את הזכויות שלהם והמשיכו את חייהם ללא כל עזרה אף על פי שהם סובלים מליקויים תפקודיים שונים. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ביניהן: אבחנה שגויה של מטופל, טעויות אנושיות שמובילות לנזקים וכן הלאה. תביעות נזקי גוף בעקבות רשלנות רפואית הן תביעות מורכבות, על מנת להעלות את הסיכויים שלכם להצליח בתביעה אל מול בתי החולים השונים אנו ממליצים לכם לשכור את השירותים של עורך דין מקצועי המתמחה בתחום כדי שילווה אתכם ויעזור לכם להשיג את הפיצויים שמגיעים לכם. 

 

כיצד ניתן לדעת אם אני זכאי להגשת תביעת נזקי גוף?

כוחן של תביעות נזקי גוף נגזר ממספר קריטריונים שונים. הקריטריון הראשון והחשוב ביותר הוא האם באמת נגרמו לכם נזקים. אם לא נגרמו לכם נזקים אתם לא תוכלו להגיש תביעת נזקי גוף. קריטריון נוסף בעל חשיבות גבוהה הוא האם ארגון מסוים או אדם מסוים אחראי לנזקים שנגרמו לכם. הארגון או האדם שאליו אתם מפנים אצבע מאשימה חייב להיות אחראי לנזקים שנגרמו לכם באופן חד משמעי וברור לחלוטין. על הצד התובע מוטלת חובת ההוכחה ועליו להוכיח כי המעשים שביצע אותו ארגון או אדם גרמו לנזקים שלו. כעת נציג בפניכם מספר קריטריונים להם יש השפעה על תביעות נזקי גוף:

  • רמת החומרה של הפציעה. 
  • רמת הדחיפות של הטיפול הרפואי לאחר הפגיעה. 
  • כמות הנפגעים במקרה. 
  • איכות וכמות הראיות של כל צד. 

 

מה עליי לעשות אם חוויתי פגיעה?

על מנת להעלות את הסיכויים שלכם לזכות בתביעת נזקי גוף ולקבל פיצויים, ישנן מספר פעולות מקדימות אותן כדאי לכם לבצע. עורך דין מקצועי המתמחה בתביעות נזקי גוף ידע לכוון אתכם בצורה מדויקת בנוגע לפעולות המקדימות אותן עליכם לבצע. 

 

תעדו את האירוע שבו נגרמה הפגיעה

נזקים פיזיים, עדים שנכחו במקום בזמן הפגיעה, דיווח רשמי ומקיף ככל הניתן הכולל בתוכו את המועד והמקום שבו התרחשה הפגיעה. ככל שתיעוד האירוע יהיה איכותי ומקיף יותר, כך הסיכויים שלכם להצליח בתביעה יהיו גבוהים יותר. בשל כך אנו ממליצים לכם להתחיל לפעול לשם השגת הדיווח סמוך ככל הניתן למועד הפגיעה, אל תסתמכו על אדם אחר שיעשה זאת למענכם. 

 

פנו לטיפול רפואי מוקדם ככל הניתן

ראשית, אם נפצעתם או נחבלתם עליכם לפנות מוקדם ככל הניתן לטיפול רפואי על מנת לגלות פגיעות שלא נראות לעין (אם קיימות כאלה) ו/או כדי למנוע את החמרת המצב בשל חוסר מענה מקצועי, הזנחה של פציעות שטחיות וכן הלאה. 

 

בנוסף על כך, ככל שתקבלו את הטיפול הרפואי סמוך ככל הניתן למועד הפגיעה, כך תהיה לכם אינדיקציה טובה יותר אם המצב יתדרדר. בשל כך חשוב מאוד לשמור על כל המסמכים הרפואיים שאתם מקבלים מרגע הפגיעה, מרשמים, תוצאות של בדיקות וכל אסמכתא רפואית אחרת יכולים להיות רלוונטיים ועשויים לחזק את התביעה שלכם. בכל פעם שהמצב שלכם מתדרדר פנו לטיפול רפואי בהקדם. כמו כן, חשוב לשמור על כל ההפניות ודוחות הטיפולים שאתם מקבלים בעקבות הפגיעה, פגיעה עשויה להוביל להתפתחות של תופעות לוואי ונזקים אחרים רק בשלבים מאוחרים יותר. יתר על כן, גם אם קיבלתם טיפול רפואי בסמוך למועד הפגיעה הדבר אינו אומר שלא תחוו נזקים עתידיים וכי לא תצטרכו לבקר אצל הרופא לעיתים קרובות יותר, לכן חשוב לאסוף כל מסמך שרלוונטי עבור הפגיעה. 

 

מקרים נוספים בהם יש צורך בעורך דין נזקי גוף

להלן מספר מקרים שונים בהם נזדקק לשירותים של עורך דין המתמחה בנזקי גוף:

  • האשם אינו ידוע – ישנם לא מעט מקרים שבהם אנשים שחווים נזק כתוצאה מתאונה שבה נפגעו מספר אנשים מאשימים זה את זה ואינם מצליחים להגיע להסכמה בדבר מי הגורם האחראי לתאונה. ברוב המוחלט של המקרים חברת הביטוח שבה מבוטח הצד השני תפנה אליכם אצבע מאשימה. עורך דין המתמחה בנזקי גוף יסביר לכם כיצד לפעול על מנת לשמור על זכויותיכם ועל מנת לצאת זכאים. 
  • תאונה רבת משתתפים – ישנם מקרים מסוימים בהם משתתפים רבים לוקחים בתאונה, במקרים מסוג זה ישנן מספר חברת ביטוח אשר לוקחות חלק ולכן הרשויות בישראל דורשות לפעול בזהירות רבה לאורך כל ההליך המשפטי. 

אם אתם סבורים כי מספר משתתפים גרמו לכם לנזק, אנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות נזקי גוף כדי שיעזור לכם לקבל את כל הפיצויים שמגיעים לכם. 

  • דחייה או עיכוב של תביעה מטעם חברת הביטוח – חברות הביטוח במדינת ישראל מודעות לכך שחלק גדול מן האנשים אינם מכירים את אופן ההתנהלות של תביעות נזקי גוף. אנו עדים ללא מעט מקרים בהם חברות הביטוח פועלות לניצול חוסר הידע של אותם אנשים, מעכבות את תביעת נזקי הגוף ולעיתים אף שוללות אותה לחלוטין. במקרים אחרים חברות הביטוח מציעות לנפגע סכום פיצויים נמוך במיוחד ביחס לסכום הפיצויים לו הוא זכאי באמת. 

עורך דין בעל ניסיון בתחום נזקי הגוף לא יפול קורבן לרמאות מסוג זה. 

 

החשיבות של ליווי עורך דין בתביעות נזקי גוף

תביעות נזקי גוף יכולות להיות מורכבות ומאתגרות. חשוב לקבל ייעוץ משפטי מוקדם ככל הניתן על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של התביעה. עורך דין המתמחה בנזקי גוף יעזור לכם להבין מהן הזכויות שלכם. לאחר פגיעה, אתם עשויים להיות זכאים לפיצויים בשל הנזקים שנגרמו לכם, עורך דין נזקי גוף יעזור לכם להשיג את סכום הפיצויים המקסימלי שמגיע לכם. בנוסף על כך, עורך הדין יכול לסייע לכם במלאכת איסוף הראיות. לאחר הפגיעה, חשוב לשמור על כל הראיות האפשריות, לרבות מסמכים רפואיים, עדויות, צילומים וכן הלאה. עורך הדין יעזור לכם לאסוף את כל הראיות הרלוונטיות לביסוס התביעה שלכם. 

כמו כן, עורך דין ינהל עבורכם את התביעה אל מול הצד השני. בלא מעט מקרים תביעות נזקי גוף מתנהלות אל מול גופים גדולים וחזקים. עורך הדין ידע כיצד לנהל את התביעה אל מול הצד השני כדי להשיג למענכם סכום פיצויים גבוה ככל הניתן. אם נפגעתם בתאונה, חוויתם נזקים גופניים ואתם סבורים כי מגיעים לכם פיצויים, צרו עימנו קשר עוד היום ואנחנו נעשה הכל כדי להשיג את הפיצויים שמגיעים לכם. 

 

*האמור הינו בגדר מידע כללי ואין לראות בו משום המלצה לנקיטה/אי נקיטה של פעולה מסוימת. כל המבצע פעולה משפטית על סמך התוכן בעמוד זה עושה זאת על אחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא נזיקין ליטיגציה

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: