איך מחשבים פיצויים בגין נזקי גוף? – כך תעשו זאת בצורה נכונה

תוכן עניינים

שאלה פופולרית במיוחד בקרב אנשים שחוו פגיעה כתוצאה מרשלנות רפואית או תאונות, כאשר הם נפגשים עם עורך דין לצורך ייעוץ, היא: "מהו סכום הפיצויים שמגיע לי בנוגע לנזקי הגוף שנגרמו לי?" – מדובר בשאלה מורכבת עליה לא ניתן לספק תשובה חד משמעית בחלק גדול מן המקרים, זאת מאחר והיא תלויה בשלל פרמטרים שונים המשפיעים בצורה ישירה על הפיצויים שיפסקו לצד הנפגע.
אם גם אתם מעוניינים לקבל תשובה לשאלה זו, ולדעת מהו סכום הפיצויים בגין נזקי גוף שמגיע לכם, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. בהמשך המאמר אנחנו ננסה לספק לכם תשובה פשוטה ככל הניתן לשאלה, ונספק לכם מידע בנוגע לפרמטרים העיקריים אשר משפיעים על גובה סכום הפיצויים הנפסקים עבור הצד הנפגע. 

מהם הפרמטרים המשפיעים על גובה סכום פיצויים בגין נזקי גוף?

ישנם פרמטרים רבים אשר משפיעים על גובה סכום הפיצויים, ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לפרמטרים הבולטים ביותר:

  • גילו של הנפגע – ככל שגילו של הנפגע נמוך יותר, כך נהוג להניח כי הוא יצטרך להתמודד עם הנזקים שנגרמו לו לאורך פרק זמן ארוך יותר וכתוצאה מכך הסבל שלו והכאבים שלו יהיו משמעותיים יותר, זאת בהשוואה לנפגע בוגר יותר שככל הנראה יתמודד עם הנזקים שנגרמו לו במשך תקופת זמן קצרה יותר. בנוסף על כך, בעת חישוב שיעור הנזקים העתידיים של הנפגע, ככל שגילו של הנפגע נמוך יותר, כך החישוב יתבצע על פני פרק זמן ארוך יותר, מאחר שהמדד בו משתמשים בחישוב זה הינו תוחלת החיים הממוצעת, ובעקבות כך סכום הפיצויים יהיה גבוה יותר. 
  • אחוזי הנכות של הנפגע – ככל שאחוזי הנכות שמהם סובל הנפגע בעקבות הפגיעה שחווה הם גבוהים יותר, כך סכום הפיצויים שיפסק עבורו יהיה גבוה יותר, הסיבה לכך נובעת מן העובדה שברוב המקרים מגבלות תפקודיות הן בעלות קשר ישיר לאחוזי הנכות שמהם סובל הנפגע, הדבר נכון גם לגבי צרכים רפואיים של הנפגע בעתיד, טיפולים ויתר התשלומים שיהיה על הנפגע לשלם בשל המצב שבו הוא נמצא.
    בנקודה זו חשוב לציין כי במקרי מוות סכום הפיצויים יהיה נמוך יותר בצורה משמעותית מאחר שלא מחשבים את ההפסדים העתידיים של הנפגע.
  • הנכות ממנה סובל הנפגע – נהוג לחלק את הנכות ממנה סובלים נפגעים לשתי קבוצות עיקריות: נכות תפקודית ונכות רפואית. ככל שהנכות שנגרמה לנפגע משפיעה על היכולת התפקודית שלו בצורה משמעותית יותר, כך סכום הפיצויים שיפסק בגין סוג הנכות יהיה גבוה יותר.   

נכות תפקודית שמונעת או פוגעת ביכולתו של הנפגע לתפקד ו/או לעבוד, תוביל לסכום פיצויים גבוה יותר, בהשוואה לנכות שלא פוגעת בתפקודו של הצד הנפגע. ברוב המקרים נכות תפקודית מתייחסת לנכויות בתחומים הבאים: נוירולוגיה, אורתופדיה, פסיכיאטריה וקרדיולוגיה. נכויות שברוב המקרים נחשבות לנכויות לא תפקודיות מתייחסות לנכויות בתחומים הבאים: א.א.ג וכירורגיה פלסטית, בנקודה זו חשוב להבהיר כי הנפגע עובר מבחנים סובייקטיביים, וההחלטה האם מדובר בנכות תפקודית או לא, מתקבלת בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל נפגע, זאת מאחר שנכות כלשהי יכולה להיות תפקודית במיוחד עבור נפגעים מסוימים, בזמן שעבור נפגעים אחרים אותה נכות יכולה להיות לא תפקודית כלל. 

  • רמת ההשתכרות של הנפגע – לאור העובדה כי אחד מסעיפי הפיצויים אותו יש אפשרות לתבוע הוא הפסדי שכר לעבר ולעתיד, גורם משמעותי נוסף במסגרת חישוב סכום פיצויים לנפגע הוא גובה השכר הממוצע של הנפגע טרם חווה את הנזקים שנגרמו לו. ככל שהשכר הממוצע של הנפגע הוא גדול יותר, סכום הפיצויים שיפסק עבורו בנוגע להפסדי השכר שלו יהיה גדול יותר. 

בנקודה זו נציין כי כאשר הנפגע הוא קטין על פי החוק, חישוב הפסדי ההשתכרות שלו יבוצע בהתאם לשכר הממוצע במשק, ללא כל התייחסות למוצא של הנפגע, למין שלו, לדת שלו וכן הלאה. 

  • הפסד פנסיה – כתוצאה מפגיעה בשכר של הנפגע כתוצאה מהתאונה, נפגעת גם קרן הפנסיה שלו (ההפרשות לקרן הפנסיה של הנפגע או לביטוח המנהלים שלו יהיו נמוכות יותר בעקבות התאונה ובעקבות הירידה בשכר שלו), ובסוף הגמלה שלו תהיה נמוכה יותר מזו שהוא היה צפוי לקבל לולא היה נפגע בתאונה. 
  • ניידות – פרמטר זה נוגע בעיקר לנפגעים אשר חוו פגיעה בגפיים התחתונות שלהם. כאשר אנו מדברים על ניידות אנחנו למעשה מדברים על כמות הנסיעות להן זקוק הנפגע לאחר התאונה (בדרך כלל כמות הנסיעות תגדל וכתוצאה מכך גם ההוצאות על נסיעות). בחלק מן המקרים יש צורך גם במכונית גדולה ויקרה יותר, מזו בה השתמש הנפגע לפני כן. 
  • מצבו הרפואי הקודם של הנפגע – אם המצב הרפואי של הנפגע היה לא תקין טרם המקרה בגינו הוא מגיש תביעת פיצויים, יכול להיות כי יוחלט לקזז סכום כספי מסוים מסכום הפיצויים הכולל, מתוך חשיבה כי המצב הרפואי בו היה הנפגע טרם הפגיעה היה פוגע במצבו הכלכלי כך או כך, זאת ללא כל קשר למקרה בגינו הוא מגיש את תביעת הפיצויים. 
  • הוצאות הנפגע על טיפולים רפואיים ועזרה חיצונית בשל מצבו – ככל שהוצאותיו של הנפגע בנוגע לעזרה חיצונית וטיפולים רפואיים יהיו גדולות יותר, כך סכום הפיצויים שיפסק עבורו יהיה גבוה יותר. 
  • סוג התאונה – הדרך שבה קרתה הפגיעה היא בעלת השפעה רבה על גובה הפיצויים. אם היינו נדרשים לדרג בסדר יורד את סוגי התאונות בהתאם לשיעור הפיצויים המשולמים לנפגעים כתוצאה מהן, היינו עושים זאת כך:
    פיצויים בגין רשלנות רפואית, תאונת עבודה וסוגי תאונות אחרות – הפיצויים הגבוהים יותר.
    פיצויים בגין תאונת דרכים – הפיצויים הנמוכים ביותר. 

 

לקריאה נוספת:

 

כלל הפרמטרים שהצגנו בפניכם בפסקה זו הם פרמטרים משמעותיים המשפיעים במידה רבה על גובה סכום הפיצויים אשר מגיע לאדם שחווה פגיעה פיזית, אך לאור העובדה כי כל מקרה נבחן בהתאם לנסיבות הספציפיות שלו, יכול להיות כי במקרים מסוימים יתייחסו לפרמטרים נוספים, שעשויים להשפיע לטובה או לרעה על סכום הפיצויים שישולם לנפגע. 

יתר על כן, בלא מעט מקרים, כאשר מתחילים לטפל באופן משפטי בתיק מגלים כי חסר מידע רב בנוגע לחלק מהפרמטרים שציינו בפניכם. בעקבות כך לא תמיד אפשר לדעת בשלבים הראשונים של ניהול התיק מה יהיה סכום הפיצויים המדויק. 

 

למה קיימים פערים בין שיעור הפיצויים של חברות הביטוח לבין שיעור הפיצויים של עורכי דין?

כל חברות הביטוח שואפות להעניק לנפגעי גוף סכום פיצויים נמוך ככל הניתן, בשל כך חברות הביטוח מתבססות על טענות שמטרתן לפגוע בצד התובע לרבות: הצגת תלונות מעברו הרפואי של הנפגע בצורה מוגזמת, יחס מזלזל לפגיעה ברמת התפקוד של התובע בעקבות הנזקים שנגרמו לו בתאונה, הצגת התובע בתור אדם נצלן וחסר אמינות וכן הלאה. לעומת זאת, השאיפה של עורך הדין היא להשיג לנפגע סכום פיצויים גבוה כלל הניתן, בשל כך עורך הדין מגזים בתיאור המגבלות של הנפגע בעקבות התאונה שעבר, מצמצם את יתר הבעיות של הנפגע לחסרות חשיבות ומציג את הנפגע בתור שבר כלי. 

 

החשיבות בעבודה עם עורך דין המתמחה בתחום

לאחר תאונת דרכים, תאונת עבודה או כל תאונה אחרת בה נגרמו לכם נזקי גוף, אתם עשויים להיות זכאים לפיצויים בגין נזקי הגוף. יחד עם זאת, תהליך חישוב הפיצויים הינו תהליך מסובך ומורכב, לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום כדי שתוכלו להבטיח שתקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם.
עורך דין נזיקין מנוסה יידע כיצד להעריך את הנזקים שלכם, ויוכל לסייע לכם לקבל את מלוא הפיצויים עבור הוצאות רפואיות, כאב וסבל, פגיעה באיכות החיים והפסדי הכנסה. כמו כן, עורך דין נזיקין יידע כיצד להתנהל אל מול חברות הביטוח של הצד הפוגע כדי שאתם תקבלו את שיעור הפיצויים הגבוה ביותר. אם נגרם לכם נזק גוף, אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום כדי להבין את הזכויות שלכם ואת גודל הפיצויים שמגיעים לכם.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא נזיקין ליטיגציה

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: