תביעה – רשלנות רפואית: כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול!

תוכן עניינים

אם נשאל כל אדם מן המניין, מהי רשלנות רפואית? סביר להניח שהוא יענה – רשלנות רפואית היא כל מקרה בו אדם ניזוק במהלך טיפול רפואי – ואז חלק מהצעדים הבאים יכללו תביעה על רשלנות רפואית.

אמנם זה נכון חלקית, אך לא מדויק.
רשלנות רפואית היא למעשה אי נקיטת מידת זהירות סבירה במהלך טיפול רפואי – או במילים אחרות: רשלנות רפואית היא כל טיפול, אבחנה או כל הליך רפואי אחר שנעשה בצורה לקויה, וכתוצאה ממנו נגרם נזק למטופל אשר לעיתים השליך על שארית חייו וגרם לו לנזקים בלתי הפיכים.

לפיכך, לא כל נזק רפואי הוא בהגדרה "רשלנות רפואית" ומצדיק תביעה על רשלנות רפואית, ומסיבה זו חשוב לשים לב לכך, שכן זהו בסיסה של התביעה המשמש למעשה כעילה לקבל פיצוי הוגן על הנזק.

 

תביעה – רשלנות רפואית: אילו סוגי רשלנות רפואית קיימים?

לרשלנות רפואית גוונים רבים והיא יכולה להתרחש במקומות שונים כגון: רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית באבחון סרטן או כל מחלה קשה אחרת, רשלנות רפואית בנתינת תרופה שאינה מתאימה וגרמה לנזקים ועוד.

 

מהם שלבי הטיפול בתביעת רשלנות רפואית?

הטיפול בתביעת רשלנות רפואית עשוי להשתנות ממקרה למקרה, 

אך יש מספר שלבים עיקריים שמתבצעים באופן קבוע:

  1. שיחה של הלקוח עם עורך הדין, בה עורך הדין מתחקר את המקרה ברמה מדויקת מאוד על מנת לקבל את התמונה הכוללת – ופרטים חשובים אשר עשויים להצביע על רשלנות.
  2. ניתוח מלא של התיק הרפואי, שהוא כשלעצמו עוזר רבות בהליך התביעה.
  3. מעבר עם גורם רפואי מקצועי על המקרה וניתוחו בצורה מעמיקה.
  4. נקיטת צעדים משפטיים לקראת התביעה שבסופה הפיצוי הכספי המיוחל על הנזק.

 

לפי מה נקבע גובה הפיצויים שאקבל בתביעת רשלנות רפואית?

יש כמה פרמטרים עיקריים שמשפיעים על שיעור הפיצויים שתקבל והעיקריים שמביניהם הם הסבל שעברת, תשלום על זמן עבודה שאיבדת/צפוי לאבד, פרמטרים סטיסטיים כמו קיצור תוחלת החיים הצפויה עקב המקרה ועוד.

 

לאילו סכומים ניתן להגיע בתביעת רשלנות רפואית?

בתביעות רשלנות רפואית ניתן להגיע לסכומים של מאות אלפי עד מיליוני שקלים. הכל תלוי בגודל הנזק שנגרם ובהפסדים הכספיים בהווה ובעתיד שנוצרו בעקבות הרשלנות הרפואית.

 

עם רשלנות רפואית – חשוב לא לוותר על זכויותיכם!

חשוב להבין: כשמדובר ברשלנות רפואית, כל פיסת מידע יכולה לעזור. לעיתים יש מקרים/דברים שהרופא אמר לנו לפני הטיפול/האבחון, במהלכו או אפילו "נורות אדומות" שנדלקו לנו ולאחר מכן החלטנו להשכיח אותן, אך הן קריטיות לאין שיעור בטיפול בתביעה, שכן אוסף של הרבה פרטים כאלה עשוי להרכיב את התמונה המלאה ולהשפיע באופן ניכר על הפיצוי שתקבלו. כל פיסת מידע יכולה לעזור ולכן חשוב לשתף פעולה בתהליך באופן מלא! בהצלחה.

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר