מניעת הטרדה מאיימת

תוכן עניינים

החוק למניעת הטרדות מאיימות חוקק במהלך שנת 2001, עשר שנים אחרי שחוקקו את החוק למניעת אלימות במשפחה במהלך שנת 1991. בשונה מחוק מניעת אלימות במשפחה, החוק למניעת הטרדה מאיימת נחקק על מנת להגן על כל אדם מהטרדות או איומים שונים אשר בפרטיות שלו, בשלווה שלו או בגוף הפרטי שלו. 

במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי בנוגע לצווים למניעת הטרדות מאיימות, אילו מקרים עשויים להוות הטרדה מאיימת ועוד. 

 

כיצד מוגדרת הטרדה מאיימת בחוק?

החוק במדינת ישראל קובע כי הטרדה מאיימת היא כל התנהגות שבה אדם מטריד אדם אחר בדרך של איומים או בכל דרך אחרת אשר פוגעת בפרטיות של אדם, בשלווה שלו, בחירות שלו או התנהגות אשר עלולה לפגוע באופן פיזי באדם.

מעבר לכך, החוק קובע כי הטרדות מאיימות יכול להיות גם:

  • בילוש, מארב או מעקב אחר התנועות והמעשים של אדם מסוים או פגיעה בפרטיות שלו בכך דרך כזו או אחרת. 
  • נקיטת איומים בפגיעה באדם או במאיים עצמו. 
  • יצירת קשר עם אדם בעל פה, באמצעות כתיבה או בכל דרך אחרת. 
  • פגיעה ברכוש של אדם, בשם הטוב של אדם או בחופש התנועה של אדם. 

 

הטרדות יכולות להיחשב בתור הטרדה מאיימת גם במקרים בהם האיום נעשה בדרך עקיפה, לצורך הדוגמא אמירה כמו: "תאונות יכולות לקרות" או אמירות דומות הכוללות איומים מרמזים. 

 

צווים למניעת הטרדות מאיימות

צווים למניעת הטרדות מאיימות הם צווים שמנפיק בית משפט השלום. המטרה של אותם צווים היא להבטיח הגנה על אדם מפני פגיעה בפרטיות שלו, בשלוות החיים שלו, בחירות שלו ובשגרה שלו. בחלק מהמקרים אנשים מוטרדים על ידי שכניהם אשר מתנכלים להם או במקרים אחרים כאשר בני זוג מתגרשים צד אחד מבני הזוג מתחיל להתנהג בצורה אובססיבית כלפי הצד השני. 

צו למניעת הטרדה מאיימת למעשה אוסר על אותו אדם אשר מבצע את ההטרדות ליצור קשר עם האדם המוטרד ולהתקרב אליו, בין אם הוא עושה זאת בכוחות עצמו ובין אם הוא נעזר בגורמים נוספים. הפרה של צו למניעת הטרדת מאיימת מהווה עבירה פלילית ומובילה לעונשים פליליים. 

 

על פי החוק למניעת הטרדות מאיימות הפרה של צו למניעת הטרדת מאיימת מהווה עילה לצורך הגשה של תלונה במשטרת ישראל בנוגע להפרה של הוראה חוקית. החוק קובע כי ניתן לקבל עונש של עד 4 שנות מאסר במקרים בהם מפרים את הצו. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר