רשלנות רפואת שיניים

תוכן עניינים

טיפולי שיניים הם אחד מסוגי הטיפולים הנפוצים ביותר שעוברת האוכלוסייה הישראלית בפרט והאוכלוסייה העולמית ככלל. מכיוון שמדובר על הליך רפואי לכל דבר ועניין, ישנה סבירות שהתרחש מקרה של רשלנות רפואית במהלך הטיפול. רשלנות רפואית בשיניים יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תחומים והיבטים ביניהם: רשלנות בטיפולי שורש, רשלנות בטיפולים של שיקום הפה, רשלנות באורתודנטיה ועוד. 

התוצאה של רשלנות בטיפול שיניים עלולה להוביל לפגיעה קשה באורח החיים של המטופל, בשל כך קיימת האפשרות של תביעת רשלנות רפואית על מנת לטפל בנזקים השונים שנגרמו למטופל. 

תחום השיניים הוא אחד התחומים בו תביעות הרשלנות הרפואית הן הרבות ביותר. למרות זאת, מכיוון שהטיפול מתבצע בתוך חלל הפה של המטופל, למטופל יש קושי לצפות בטיפול שעשו לו, בחלק גדול מן המקרים הוא כלל לא מודע לכך שהתבצע לו נזק עקב רשלנות רפואית של הרופא המטפל. במרבית המקרים המטופל שם לב לכך רק כשהוא פונה אל רופא שיניים אחר. 

 

באילו מקרים ניתן להגיש תביעה בשל רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

חובת הזהירות חלה על כל רופא בכל תחום טיפול, גם על רופאי שיניים. החוק במדינת ישראל קובע כי כל אדם אשר מעניק שירות ברמת מיומנות ו/או ברמת זהירות לא סבירה הוא רשלן. כאשר נגרם למטופל נזק עקב רשלנות רפואת שיניים – כלומר רשלנות רפואית של רופא שיניים, יש אפשרות לתבוע את רופא השיניים ולהגיש נגדו תביעה עקב רשלנות רפואית. 

קיימים מקרים רבים אשר נחשבים לרשלנות רפואית בתחום של רפואת שיניים, להלן מקרים לדוגמה:

 

  • רופא השיניים קורא צילום פנורמי בצורה לא נכונה ובשל כך הוא מעניק למטופל טיפול שהוא אינו צריך לקבל. 
  • יישור שיניים שלא הצליח כתוצאה מחוסר מקצועיות של האורתודנט. 
  • מטופל אשר איבד את שיניו עקב אבחנה רפואית לא נכונה של הרופא המטפל. 
  • מטופל שהעצבים שלו נפגעו כתוצאה מזריקת הרדמה במהלך טיפול או כתוצאה מהשתלת שיניים לא מקצועית. 
  • נסיגת חניכיים של המטופל עקב טיפול קשר לא מקצועי. 

 

חשוב לדעת כי רק כאשר בית המשפט קיבל הוכחות לכך שהנזק למטופל נגרם עקב טיפול לא מקצועי של רופא השיניים, רק אז מתקיימים היסודות של רשלנות רפואית. במקרים בהם רופא השיניים פעל בצורה רשלנית אך הדבר אינו גרם נזק למטופל, אין אפשרות לתבוע את רופא השיניים בשל רשלנות רפואית. 

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר