רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

תוכן עניינים

פעמים רבות אנשים רוצים לעשות שינוי במראה שלהם, לעיתים מדובר בשינוי שכל החיים חלמו עליו ואז מגיע הרגע המיוחל – ופתאום מתרחש מקרה שהם לא ציפו לו. עלות הניתוח והמחירים שהם שילמו לאורך הדרך בטח בהתמודדות עם כל ההליך ומה שקדם לו – מתרכזים לנקודה אחת בה מתרחש נזק שקורה כתוצאה מחוסר תשומת לב של הרופא/ה המנתח/ת. בעולם המערבי, כשניתוחים פלסטיים כבר הפכו לדבר נפוץ, מקרים כאלה הם דבר שבשגרה ויש דרך לטפל בהם.

 

יש 2 סוגי נזקים עיקריים שעלולים להתרחש בניתוחים פלסטיים:

הנזק הראשון הוא נזק חזותי – הניתוח לא יצא לפי הרצון המקורי של המנותח.

הנזק השני הוא נזק בריאותי – אלו נזקים חמורים יותר והם נוגעים לנזקים שכבר התרחשו בהווה או לסיכונים שהמנותח לא ידע עליהם ועלולים להתרחש בעתיד.

 

אופן ההצגה של הניתוחים, וההתרעמות על כך

בתקופה האחרונה אנו רואים לא מעט מנותחים אשר זועמים על הפער בין המובטח להם לבין התוצאה הסופית, ולא רק בהקשר החזותי. בדרך כלל, הניתוחים מוצגים כהליכים פשוטים, ללא סיכון ובדרכי מכירה, יש שיגידו מעט אגרסיביות. חשוב להבין שכמעט כל ניתוח או בכלל, כל פרוצדורה רפואית טומנת בחובה סיכון מסוים, ולכן מן הסתם מדובר בהבטחות חסרות שחר.

 

מה החוק טוען לגבי רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?

ישנה חובה בניתוחים פלסטיים, ובכלל בכל טיפול (על פי פקודת הנזיקין סעיף 35) להעניק טיפול ברמת מיומנות או זהירות סבירה. מי שלא יפעל כך, שם את עצמו בסיכון לתביעה בגין רשלנות רפואית. מן הסתם מוטלת על הרופא, מעבר לחוק גם חובה מוסרית לנקוט במשנה זהירות על מנת לא לפגוע באדם שהוא מנתח. 

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל בתביעה בגין רשלנות בניתוחים כאלה?

תביעה בניתוחים פלסטיים היא מעט שונה מרשלנות רפואית בניתוחים רגילים, היא שניתוח זה נעשה מתוך רצונו של המטופל ולא מתוך הכרח. לכן, אם הלקוח הבין את כל הסיכונים והחליט למרות הכל לבצע את הניתוח, הרי שכעת האחריות מועברת לידיו. כלומר מקרה של ניתוח שבוצע מתוך הכרח אינו שווה משקל למקרה אחר בו הדברים נעשו מבחירה מודעת תוך הפנמת הסיכונים. גובה הפיצויים תלוי בראש ובראשונה בהיקף הנזק שנגרם למטופל. לאחר מכן, השלכות הנזק שהן תלויות במאפייני האדם (גיל, מצב נפשי, זוגי, מצב בריאותי ועוד). הפיצויים יכולים להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים, הכל תלוי בהיקף הנזק. שימו לב שלפני שמקבלים את הפיצויים ישנן לעיתים הוצאות משפטיות מתמשכות, ולכן אנו ממליצים לכם לבדוק קודם הכל – האם בכלל משתלם להיכנס לתיק כזה או לא. מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא ללא עלות.

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר