מזונות ביטוח לאומי

תוכן עניינים

כאשר אבא מחויב לשלם מזונות לאישה ולילדים, ישנם מקרים רבים בהם מפסיק תשלום המזונות, הן משום סיבות כמו מחסור בכסף לתשלום או חוסר תשלום באופן מכוון. לא משנה מהי הסיבה, אין ספק שהאדם שאמור להיפגע מכך הוא לא מקבל/ת המזונות, ובוודאי לא אחד מהילדים. לצורך כך, נקבע כי אישה או ילד שנפסקו להם מזונות והחייב הפסיק לשלם, במקרים מסוימים יהיו זכאים לקבלת קצבה מהביטוח הלאומי לאורך כל התקופה בה המזונות לא משולמים. סכום המזונות שישולם דרך הביטוח משתנה וייקבע לפי התקנות שנקבעו.

 

מה המטרה של הקצבה מביטוח הלאומי בנושא מזונות?

המטרה של הקצבה מהביטוח הלאומי היא למעשה לתת למשפחות שתלויות בהכנסת המזונות מבן הזוג, להתפרנס בכבוד ולא להיות תלויים רק בו – אחרת למשפחה אין סיכוי הוגן להתקיים כלכלית.

 

מתי נכון לבקש מזונות ביטוח לאומי?

האלטרנטיבה של בקשה לקבלת מזונות בביטוח הלאומי היא גבייה בהוצאה לפועל. אולם אחת הבעיות המרכזיות עם הוצאה לפועל היא הליכי גבייה מורכבים ומסורבלים – ולא לכולם יש את הזמן, את הכוח או את הכלים להתעסק עם זה. בקשת מזונות בביטוח הלאומי מהווה אופציה קלה ומהירה לגביית הכסף, וזאת זכותכם לקבל כסף מהביטוח – ולא מהחייב (חשוב לדעת שעומדים בתנאים לקבלת הכספים).

 

אם בדקתם את התנאים לזכאות לקבלת קצבה מהביטוח ואתם אכן עומדים בהם, אופציה זו עשויה להיות עדיפה לכם.

 

הכנסות האישה – אחד התנאים המרכזיים לזכאות

ביטוח לאומי הוא גוף כלכלי, וככזה הוא שואף להוציא כמה שפחות כסף על מנת שהביטוח ישתלם. בשל כך, הוא לא יכול לשאת בתשלום מזונות עבור כל אחת שצריכה את זה או שלא משלמים לה את המזונות. לכן, אחד התנאים העיקריים לקבלת המזונות הוא הוכחה שאת אכן זקוקה לסכום הכסף הזה. אם את אישה עובדת ובעלת הכנסה שווה או גבוהה מהסכום הקבוע בתקנות, לא תהי זכאית לקבלת התשלום. אם אינך עובדת, ואת מקבלת אבטלה מהביטוח הלאומי בסכום שווה או עולה על הסכום שנקבע, גם אז – לא תהי זכאית לקבלת התשלום. בתנאי הזכאות המלאים ניתן לצפות במפורט באתר הביטוח הלאומי.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא הוצאה לפועל חייבים

מאמרים בנושא הוצאה לפועל חייבים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר