הפחתת ריבית והצמדה הוצאה לפועל

תוכן עניינים

כשלאדם יש חוב כלפי ההוצאה לפועל שאינו משולם בזמנו, ברוב המקרים נפסק עליו לשלם את החוב בתוספת ריבית הפיגורים – ריבית פיגורים כשמה כן היא, ריבית על הפיגור בתשלום. ריבית זו גבוהה משמעותית מהריביות המקובלות בבנקים ועשויה להגיע לאחוז דו ספרתי. מטרת גובה הריבית הוא לאיים על החייב שאם לא יחזיר את חובו, הוא עלול לצבור חובות גבוהים הרבה יותר, שנערמים אחד על השני – ולכן עליו לפעול לתשלום החוב וכמה שיותר מהר. הפחתת ריביות בהוצל"פ היא למעשה הפחתה בריבית הפיגורים שניתנה לחייב. אך על אף שריבית הפיגורים נוצרה מסיבה מסוימת, בהינתן הסיבות המתאימות, נקבע בחוק כי ניתן להפחית מהנושה את הריבית הזו. אחד המקרים הנפוצים הוא למשל כאשר הזוכה נמנע מביצוע פעולה בתיק במשך זמן ממושך מדי, זאת בשל עיקרון תום לב. שכן ייתכן שהדבר מעיד על חוסר בהירות של הזוכה לגבי האם הוא מנהל את התיק, או על כך שבריאותו לקויה על מנת לטפל בתיק – ועל כן אין סיבה שהריביות יהיו גבוהות וילחצו על החייב לשלם עכשיו.

 

למי פונים כדי להפחית ריביות בהוצאה לפועל ואיך?

אם אתם חייבים בהוצאה לפועל וברצונכם להפחית את הריביות שאתם משלמים, עליכם לפנות להוצאה לפועל ולהגיש בקשה להכרה כ"חייב משלם". ישנן מספר דרכים בהן תוכלו להגיש בקשה זו:

  • באופן אינטרנטי – הגיעו ל"אזור האישי" באתר רשות האכיפה והגביה והגישו דרך האתר.
  • הגעה ידנית ללשכת ההוצאה לפועל והגשת הטופס בלשכה.
  • שליחת הטופס בדואר אל הלשכה שבה מתנהל התיק שלכם.

לאחר הגשת הבקשה להכרה כ"חייב משלם" תקבלו תוך 45 יום לכל היותר את ההחלטה – האם מכירים בכם כחייבים משלמים, או לא – ובמידה וכן תופחת הריבית שאתם משלמים, הנצברת על יתרת החוב בשיעור של עד 25% והליכי הגבייה הבאים יבוטלו או יעוכבו: עיקול משכורת, עיקול מטלטלין, מימוש עיקול רכב ועיקול חשבון עו"ש. במידה וברצונכם לערער על ההחלטה, תוכלו להגיש את תגובתכם תוך 30 יום לכל היותר.

 

מה חשוב לדעת כששולחים את הבקשה להפחתת ריבית?

ראשית, אם החוב שלכם מוגדר כ"חוב מזונות" – ע"פ חוק, לא תוכלו להגיש את הבקשה. בקשות להכרה כחייב משלם תקפות רק על חובות שאינם במסגרת דמי מזונות.

שנית, רשם ההוצאה לפועל הוא המחליט הבלעדי באשר לסוגיה האם תופחת הריבית או לא. ייתכן ורשם ההוצאה לפועל סבור שהפחתת הריבית תפגע בגביית החוב, ואז יוחלט שעליכם לשלם את החוב שלכם בריבית הרגילה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא הוצאה לפועל חייבים

מאמרים בנושא הוצאה לפועל חייבים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר