עורך דין פשיטת רגל בתל אביב | מעל 35 שנות הצלחה בתחום!

תוכן עניינים

הליכים של פשיטת רגל הם לא דבר פשוט. מדובר בהליכים בהם אדם פרטי מכריז על כך שאין ביכולתו לפרוע את החובות הקיימים נגדו בשל מצבו הכלכלי הקשה, אשר מונע ממנו לעשות זאת. במרבית המקרים הליכי פשיטת רגל פועלים על מנת להגן על האדם החייב בתיק מפני הנושים, ברוב המקרים בהם הליכי פשיטת רגל מגיעים לסיומם, חובותיו של האדם החייב מבוטלים לחלוטין או שמא מבוטלים באופן חלקי. נוסף על כך, בחלק מן המקרים חובותיו של החייב לא ימחקו אך הוא יזכה לתנאים הרבה יותר נוחים כדי שיוכל לפרוע את חובותיו. 

 

אין לבלבל מאמר זה עם חדלות פירעון.

במאמר זה נסקור לעומק את הליכי פשיטת הרגל במדינת ישראל, בהמשך המאמר תוכלו למצוא מידע בנוגע לשלבים השונים של הליכי פשיטת רגל, החשיבות של עבודה עם עורך דין בעל התמחות בתחום ועוד מידע רלוונטי נוסף. 

 

הליכי פשיטת רגל – בואו נעשה סדר

חלק גדול מן הנושים בתיקי הוצאה לפועל נוטים לחשוב כי הליכי פשיטת רגל הם הליכים לא הוגנים וכי מטרתם היא להקל את מצבם של אותם אנשים חסרי אחריות שאינם מעוניינים לשלם את חובותיהם, מבחינת הנושים, הסכום הכספי שהיה צריך לחזור אליהם נמחק ועליהם לקבל את המצב הנוכחי. צורת חשיבה זו היא מוטעית וכעת אנו נסביר לכם בדיוק למה. 

הליכי פשיטת רגל קמו מתוך מטרה להגיע מצב בו כלל הנכסים של האדם החייב נמכרים והתמורה המתקבלת עוברת אל הנושים. בעקבות כך, חייבים אשר בידיהם לא קיים אף נכס בדרך כלל יעדיפו לפנות אל הליכי איחוד תיקים או הגבלה באמצעים בהוצאה לפועל, מהסיבה הפשוטה שהליכים אלו נחשבים זולים יותר.

בזכות הליכי פשיטת הרגל חייבים בהוצאה לפועל יכולים לצאת לדרך כלכלית חדשה בחייהם למרות שעברו משבר כלכלי קשה מאוד. 

 

במידה ובמדינת ישראל לא היו קיימים הליכי פשיטת רגל, סביר להניח שלא מעט חייבים במדינה היו מגיעים בסופו של דבר למצב בו הם אינם מסוגלים להתקיים אפילו בצורה בסיסית. כמו כן, במסגרת הליכי פשיטת רגל החייב זוכה להגנה מסוימת מפני הנושים, הגנה זו באה לידי ביטוי באמצעות הסדרה של הנושא על ידי שימוש בכללים וחוקים שונים, בזכות אותם כללים וחוקים הנושים אינם מתנכלים לחייב. 

יש לציין כי חובותיהם של חייבים אינם נמחקים בקלות וללא סיבות מוצדקות, אפילו לאחר מחיקת חובותיהם של החייבים, כלל הנכסים שלהם עוברים בדיקת שווי ולאחר מכן הם מחלקים אותם בצורה שווה בין כל הנושים. 

 


בלא מעט מקרים הרשויות פוסקות כי לאדם החייב יש את היכולת להמשיך בתשלום החובות הקיימים נגדו,  אך יחד עם זאת הרשויות קובעות כי יש לצמצם את החובות של החייב ולספק לו תנאים נוחים יותר שיאפשרו לו לשלם את חובותיו. 

 

השלבים של הליכי פשיטת רגל

בדרך כלל אנשים נוהגים לחלק את הליכי פשיטת הרגל לארבעה שלבים עיקריים:

  • בקשה לפתיחת הליך פשיטת רגל – בשלב הראשון על האדם החייב אשר רוצה להתחיל בהליך פשיטת רגל להעביר דיווח לרשויות באמצעות טופס בקשה שעליו למלא, במסגרת הטופס החייב מבקש לבדוק האם הוא יכול להתחיל בהליך פשיטת רגל. 
  • כינוס נכסים – בית המשפט הוא זה האחראי לבדוק ולהחליט האם בקשותיהם של חייבים לפתוח בהליכי פשיטת רגל הן מוצדקות וכי אכן מצבם של החייבים לא מאפשר להם לפרוע את חובותיהם, כמו כן בית המשפט בוחן האם מצבם הכלכלי של החייבים קשה מספיק כדי שיוכלו לקבל ביטול חלקי של חובתיהם או ביטול מלא. בשלב על בית המשפט קיימת האחריות לקבוע האם יש אפשרות להתחיל בהליך כינוס נכסים. 

במידה ובית המשפט קובע כי בקשתו של החייב אינה מתקבלת, האפשרות של החייב להתחיל בהליך פשיטת רגל נשללת; אך מאידך, במידה ובית המשפט קובע כי ניתן להתחיל בהליך כינוס נכסים – כל ההליכים המשפטיים הנוגעים לחובותיו של האדם החייב מוקפאים, לרבות הליכי הוצאה לפועל. 

כאשר חייב מתחיל בהליך כינוס נכסים, מתחילים לחול עליו חוקים והגבלות שונות, המטרה של אותם חוקים ומגבלות היא למנוע מצב בו החייב נקלע לחובות כלכליים קשים עוד יותר. 

 

חייב שבית המשפט קבע כי הוא רשאי להתחיל בהליך כינוס נכסים אינו רשאי לעזוב את הארץ עד שיסיים באופן מלא את הליך פשיטת הרגל. יתר על כן על החייב מוטלות מגבלות נוספות שמרביתן עוסקות בתחום הכלכלי. בחלק מן המקרים בית המשפט מחליט לבטל חלק מן ההגבלות השונות. 

לאחר קבלת האישור, החייב מקבל הזמנה לחקירה אצל כונס הנכסים, מטרתה העיקרית של החקירה היא לבחון האם דבריו של החייב בקשר למצבו הכלכלי אכן היו נכונים, על החייב מוטלת האחריות להוכיח כי הוא דיבר אמת. על מנת להוכיח את דבריו, על החייב להציג פירוטים שונים של חשבון הבנק שלו, עדויות, מסמכים בנקאיים וכל מסמך נוסף שעוזר להוכיח כי דבריו היו נכונים וכי מצבו הכלכלי באמת קשה. 

 

אם במהלך החקירה כונס הנכסים מתחיל לחשוד כי החייב מסתיר מידע, מנסה למכור נכסים או מנסה להבריח נכסים מבלי לספר לרשויות, יש לו אפשרות להצמיד לחייב מעקב פיזי. 

  • הכרזה על פשיטת רגל – כאשר הליך כינוס הנכסים מגיע לסיומו, על בית המשפט להחליט אם החייב יוכרז כפושט רגל באופן רשמי וכל חובותיו ימחקו לחלוטין או שמא חלק מחובותיו ימחקו, במקרים בהם בית המשפט מכריז על החייב כפושט רגל באופן רשמי, הדבר אומר כי בית המשפט הגיע להבנה כי חובותיו של החייב רבים, יכולותיו של החייב להחזיר את החובות הן מעטות מאוד וכי כלל הנכסים של החייב אשר נבדקו אצל כונס הנכסים אינם יכולים לפרוע את כלל החובות במלואם. 

 

בנקודה זו מצמידים אל החייב (שכעת מוגדר בתור פושט רגל) עורך דין שיהיה לצידו מאותו רגע ועד לסיום ההליכים. באותו רגע בו החייב מוכרז בתור פושט רגל, הליך פשיטת הרגל נכנס לתוקף. במסגרת ההליך כלל הנכסים של החייב נאספים ומחולקים בין נושיו של החייב. 

חלק גדול מן האנשים אינם יודעים כיצד נקבעת התמורה של כל אחד מן הנושים, אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר בנושא. 

 

התמורה של כל אחד מנושיו של החייב נקבעת על פי קריטריונים קבועים בחוק, מטרתם העיקרית של אותם קריטריונים היא להוביל לחלוקה שווה והוגנת של נכסי החייב. ניתן לומר כי שני הקריטריונים המשפיעים ביותר על חלוקת הנכסים בין הנושים הם: גודל החוב וסוג החוב. 

כאשר קיים נושה שהחוב שלו משועבד, הוא יהיה בעדיפות הגבוהה ביותר. החובות אשר נחשבים להכי פחות חשובים הם: חובות בגין תשלומי שכר דירה, דמי מזונות וחובות בגין מיסי עירייה ומדינה. 

 

  • צו הפטר – כל הליכי פשיטת רגל מגיעים לסיומם כאשר החייב מקבל צו הפטר. החייב זוכה לביטול מלא של חובותיו או שמא לביטול חלקי של חובותיו. חייב בהליכי פשיטת רגל זוכה לקבל צו הפטר רק לאחר שבית המשפט קובע כי כלל הנכסים של החייב נוצלו באופן מקסימלי וכעת לא קיימים אמצעים נוספים אשר באמצעותם ניתן להמשיך בתשלום החובות. 

 

בשלב זה החובות של החייב נמחקים וכל מגבלה כלכלית שהוטלה עליו מבוטלת. בנוסף על כך גם האיסור שהוטל על החייב לצאת מהארץ מבוטל. בסופו של שלב זה החייב זוכה להתחיל בדרך כלכלית חדשה. 

חשוב לציין כי ברוב המוחלט של המקרים הליכי פשיטת רגל נמשכים זמן רב, אם אתם נושים של פושט רגל אנחנו ממליצים לכם להנמיך ציפיות ולא לצפות לקבל את כספכם במהירות, משום שלא פעם מדובר בהליכים מורכבים.

 

האם יכולים למכור לי את הבית בהליך פשיטת רגל?

כאשר החייב מקבל אישור להתחיל בהליך פשיטת רגל, בית המשפט ימנה כונס נכסים שתפקידו העיקרי הוא לחשב את סך התשלומים של האדם החייב בכל חודש, יתר על כן כונס הנכסים מחזיק באחריות לקבוע איזה נושה יקבל החזר על החוב, מתי כל אחד מהנושים יקבל החזר על החוב וכמה כסף יקבל כל אחד מן הנושים. כאשר כונס הנכסים מסיים לחקור את החייב ובוחן את תביעות החוב הקיימות נגד החייב, הוא נותן המלצה בנוגע לסכום הכספי שהחייב נדרש לשלם בכל חודש. 

 

כמו כן, כונס הנכסים יכול לקבוע כי יש למכור את ביתו של החייב במסגרת ההליכים. החלטתו של החייב בנושא זה מושפעת מקריטריונים רבים, עקב כך התשובה לשאלה האם ניתן לקחת את הבית במסגרת הליכי פשיטת רגל היא דינמית ונקבעת באופן ספציפי לכל חייב בהתאם למאפייניו השונים. 

כאשר כונס הנכסים קובע כי לקיחת ביתו של החייב היא מוצדקת, לחייב עדיין יש את האפשרות לערער על החלטתו של כונס הנכסים בבית המשפט. אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיו של עורך דין פשיטת רגל בתל אביב – בעל התמחות בתחום אם אתם נמצאים במצב דומה לזה שציינו. 

 

החשיבות בעבודה עם עורך דין פשיטת רגל 

במקרים שבהם חייבים מגיעים למצב שבו הם אינם יודעים כיצד לצאת מן החובות הכלכליים שלהם, האפשרות הטובה ביותר העומדת בפניהם היא לשכור את שירותיו של עורך בעל התמחות בהליכי פשיטת רגל. עורך דין פשיטת רגל מלווה את החייב מהשלב הראשון בו יש להגיש בקשה לפשיטת רגל ועד השלב שבו החייב מקבל צו הפטר על חובותיו. 

עורך דין פשיטת רגל המתמחה בהליכי פשיטת רגל יעניק לחייב עזרה בארבעה נושאים עיקריים:

 

  • הגשת בקשה לפשיטת רגל – בקשה לפשיטת רגל צריכה להיות מדויקת ומפורטת כמה שיותר. ככל שהבקשה מקצועית יותר כך עולים הסיכויים של החייב לקבל אישור להליך פשיטת רגל. 

 

  • פתיחה בהליכי פשיטת רגל – החייב יקבל זימון לדיון בבית המשפט אשר בסופו השופט יקבע את גובה הסכום הכספי אותו נדרש לשלם החייב בכל חודש על מנת לפרוע את חובותיו. בנקודה זו עורך הדין ינסה לעזור לחייב להשיג את התנאים הטובים ביותר שניתן להשיג. 

 

  • דיון נוסף – לאחר שנה וחצי החייב צריך לגשת לדיון נוסף בבית המשפט או בלשכת ההוצאה לפועל, מדובר בדיון חשוב מאוד שקובע את המשך הליך פשיטת הרגל. גם כאן עורך דין המתמחה בהליכי פשיטת רגל יעזור לחייב לקבל את פסק הדין הטוב ביותר שניתן לקבל. 
  • קבלת צו הפטר – החייב זוכה למחיקה מלאה של חובותיו או למחיקה חלקית. 

 


 

עורך דין פשיטת רגל בתל אביב: כך תבחרו עורך דין איכותי ומקצועי בתחומו

אין ספק כי ענף עריכת הדין הוא ענף פופולרי במיוחד במדינת ישראל, עקב כך ניתן למצוא כמות עצומה של משרדי עורכי דין בעלי התמחות בהליכים של פשיטת רגל דבר אשר במקרים רבים יוצר בלבול רב אצל אנשים שאינם יודעים כיצד לבחור עורך דין פשיטת רגל איכותי ומקצועי שילווה אותם בהליכי פשיטת הרגל. 

אם אתם נמצאים כאן סביר להניח שאתם מחפשים עורך דין פשיטת רגל בתל אביב אשר יוכל לעזור לכם להשיג את התנאים הטובים ביותר במסגרת הליך פשיטת הרגל. 

בחירת עורך דין פשיטת רגל היא מלאכה לא פשוטה, יש להתייחס לנושא זה בכובד ראש וברצינות מלאה. 

כדי שתוכלו להיות בטוחים כי עורך הדין שבו בחרתם הוא אכן מקצועי ואיכותי ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לאמת זאת:

 

  • התמחות בהליכי פשיטת רגל – כל עורך דין הוא בעל התמחות בנושא מסוים, חלק מעורכי הדין מומחים בענייני משפחה, אחרים בעניינים פליליים ויש כאלה אשר מומחים בהליכי פשיטת רגל. 

ללא כל ספק הבחירה האידיאלית עבורכם תהיה עורך דין בעל התמחות בהליכי פשיטת רגל. הסיבה לכך היא פשוטה, עורכי דין המתמקדים בתחום ספציפי בלבד לא מפסיקים לצבור ניסיון וידע באותו תחום ולכן הם יהיו אלו שידעו לתת לכם את העצות הטובות ביותר, עורך דין פשיטת רגל ידע מהן הדרכים הטובות ביותר לפעול בהן כדי שאתם תקבלו את התנאים הטובים ביותר. 

 

  • ניסיון – נקודה חשובה מאוד שעליכם להתייחס אליה לפני שאתם בוחרים בעורך דין שילווה אתכם היא כמות הניסיון של עורך הדין. עורך דין בעל ניסיון רב לא בהכרח טוב יותר מעורך דין בעל פחות ניסיון ממנו, אך ללא ספק ניסיון הוא נושא בעל חשיבות רבה, במיוחד כשזה נוגע לתחום עריכת הדין בתחום פשיטת הרגל.

 

  • כימיה עם עורך הדין – אנשים רבים נוטים לבדוק אך ורק את רמת המקצועיות של עורך הדין ולבחור בו על פיה, רמת המקצועיות של עורך הדין היא ללא ספק נושא חשוב במיוחד, אך עליכם לזכור כי נושא חשוב לא פחות הוא הכימיה ביניכם לבין עורך הדין בו אתם מעוניינים לבחור. 

 

אם לאחר הפגישה הראשונה שלכם עם עורך דין מסוים אתם מרגישים כי לא קיימת כימיה ביניכם, סביר להניח שאתם לא תהנו מן הליווי שלו לאורך התיק שלכם. 

כאשר קיימת כימיה טובה בין עורך הדין לבין הלקוח, עורך הדין מצליח להבין בצורה הטובה ביותר את הצרכים של הלקוח שלו, בנוסף על כך עורך הדין יעשה את כל המאמצים האפשריים כדי לגרום ללקוח להרגיש כמה שיותר טוב לאורך התנהלות התיק. 

 

מהם ההבדלים בין הליכי פשיטת רגל להליכי הוצאה לפועל?

בראש ובראשונה הליכי פשיטת רגל יכולים להיפתח גם ביוזמתו של החייב, לעומת זאת הליכי הוצאה לפועל לא יכולים להיפתח ביוזמתו של החייב. 

כאשר החייב מקבל אישור להליך פשיטת רגל הנושים שלו אינם יכולים לפעול נגדו באמצעות הליכי הוצאה לפועל, כמו כן במידה וכבר נפתחו הליכי הוצאה לפועל נגד החייב, הם נעצרים עד להודעה חדשה. 

 

מה קורה אם פושט רגל לא עומד בחובותיו?

כאשר פושט רגל אינו עומד בחובות המוטלים עליו במסגרת ההליך, הליך פשיטת הרגל יכול להימשך יותר זמן ממה שהיה אמור להימשך בפועל, מועד קבלת הפטור עשוי להידחות ובמקרים מסוימים ההליך מבוטל לחלוטין. 

בנוסף על כך חשוב לציין כי על החייב מוטלת החובה למסור מידע מלא ואמיתי לאורך כל ההליך, כמו כן על החייב לשתף פעולה עם כל הגורמים המוסמכים. הפרת חובה זו עלולה להוביל את החייב למעצר ואפילו למאסר בפועל. 

 

האם ניתן לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ?

החייב יכול להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ. בדרך כלל סיבות מוצדקות לביטול הצו יהיו נסיעה עקב עניינים בריאותיים או עקב ענייני עבודה. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: