חשבון מוגבל הוצאה לפועל – איך מתמודדים? המאמר השלם.

תוכן עניינים

במקרים בהם ארגונים או אנשים פרטיים אינם מוכנים לשלם חובות שקיימים נגדם, לרשות ההוצאה לפועל יש את האפשרות לעקל את חשבון הבנק שלהם. 

אחד החוקים הקיימים במדינת ישראל הוא חוק ההוצאה לפועל, במסגרת חוק זה לראש ההוצאה לפועל יש את הרשות להטיל עיקולים ומגבלות שונות על כספים אישיים ונכסים הנמצאים ברשותו של החייב.

חלק מן המגבלות השונות אותן רשאית להטיל רשות ההוצאה לפועל על חייבים הן מגבלות על חשבון הבנק האישי של החייב. מטרתם העיקרית של מגבלות חשבון הבנק היא לזרז את החייב בפריעת החוב שקיים נגדו. 

 

כדי שרשות ההוצאה לפועל תוכל להטיל עיקול על חשבון בנק של חייב, עליה לקבל אישורים מגופים מסוימים במדינה. רשות ההוצאה לפועל עושה כל שביכולתה כדי לגרום לזוכים לקבל את כספם בחזרה. חשוב לציין כי רשות ההוצאה לפועל היא לא גוף שפועל על דעת עצמו בקשר לחובות, בחלק גדול מן המקרים יהיה על הרשות להיעזר בפסקי דין.

לפני שמדברים על חשבון מוגבל בהוצאה לפועל, בואו נבין מהו עיקול חשבון בנק

כספים הקיימים בחשבונות בנק של חייבים מוגדרים בתור נכסים שנמצאים בידיהם של גורם צד שלישי, במקרה הזה הבנק, לרשות ההוצאה לפועל יש את האפשרות להטיל הגבלות על חשבון הבנק של החייבים – ולהפוך אותו לחשבון מוגבל מטעם ההוצאה לפועל.

למידע נוסף בנושא איחוד תיקים לחייב מוגבל באמצעים – לחצו כאן.

על פי החוק במדינת ישראל, כאשר סניף הבנק של החייב מקבל מרשות ההוצאה לפועל צו עיקול על חשבונותיו של החייב, סניף הבנק מחויב לעצור את כלל הפעילות בחשבון הבנק של החייב.

בנוסף, לאחר עשרה ימים על סניף הבנק של החייב להעביר לרשות פרטים שונים על חשבון הבנק של החייב, חלק מן הפרטים שסניף הבנק צריך להעביר הם פרטים הנוגעים לכספים עתידיים שצריכים להיכנס לחשבונו של החייב לצד פרטים נוספים. כאשר מוטלות מגבלות על חשבון בנק של חייב, אין לו אפשרות להשתמש בכספים שקיימים בחשבון הבנק שלו וגם כספים שעתידים להיכנס לחשבון הבנק של החייב מוקפאים תחת המגבלות ולחייב אין את האפשרות לעשות בהם שימוש. 

 

 על מה משפיעות מגבלות על חשבון בנק?

כאשר מטילים הגבלות על חשבונות בנק (חשבון מוגבל – הוצאה לפועל) של חייבים כלל הכספים וכלל ההעברות הקבועות הקיימות בחשבונות הבנק של החייבים מוקפאות. לחייבים אין אף דרך למשוך כסף מזומן מחשבונם והם אינם יכולים לבצע חיובים דרך כרטיסי האשראי שלהם. הכספים שקיימים בחשבונות הבנק של החייבים עוברים לחשבונות הבנק של הזוכים, מטרת הפעולות הללו היא לזרז את תהליך פריעת החוב. 

כאשר הכספים הקיימים בחשבונות הבנק של החייבים אינם גבוהים מספיק על מנת לכסות את החובות הקיימים נגדם, לראש ההוצאה לפועל יש את האפשרות להטיל עיקולים על נכסים פרטיים הנמצאים ברשותם של החייבים. 

יש לציין כי על רשות ההוצאה לפועל מוטלת החובה להשאיר לחייבים סכום כספי מינימלי בכל חודש, מטרת הסכום היא לאפשר לחייב ולמשפחתו (אם יש) להתקיים בצורה בסיסית ומכובדת. 

 

מתי מותר לעקל חשבון בנק של חייב?

כאשר זוכה מגיע לאחד מסניפי ההוצאה לפועל יחד עם הוכחה המצביעה על כך שאדם אחר חייב לו סכום כספי מסוים, רשות ההוצאה לפועל שולחת לאותו אדם מכתב אזהרה בו היא מתריעה לו כי יש לו 20 ימים לפרוע את החוב שקיים נגדו מהרגע שהוא קיבל את מכתב האזהרה. 

כאשר החייב אינו פורע את החובות הקיימים נגדו לאחר 20 ימים, לרשות ההוצאה לפועל יש את הרשות להטיל עליו מגבלות שונות, חלק מן המגבלות הללו נוגעות לעיקול חשבון הבנק של החייב. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

 

 

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: