עיקול חשבון בנק הוצאה לפועל

תוכן עניינים

כשאנשים חייבים כספים לאדם אחר, לעיתים אותו אדם מחליט לפתוח כנגדם בהליכי הוצאה לפועל, ואז הדרך לעיקולים על חשבון הבנק היא כמדרון חלקלק. בתור משרד הפועל בתחומי ההוצאה לפועל כבר מספר רב של שנים, אנחנו נתקלים בתופעות האלה יום יום. עיקול חשבון בנק הוא אחד העיקולים הנפוצים שמפעילים על חייבים. אין ספק שצעד זה הוא צעד מבהיל ולא סימפטי במיוחד עבור מי שחייב כסף, אך יש מה לעשות. אם אינכם יודעים מדוע העיקול הוטל עליכם, מוטב שתבררו ראשית עם ההוצאה לפועל. אך אם קיבלתם התראה לפני עיקול ובכל זאת חשבונכם עוקל, אנו ממליצים לכם לנקוט צעדים מעט יותר קיצוניים ומהירים. שימו לב: מי שלא יטפל בעיקול חשבון הבנק שלו עכשיו, עלול לצבור ריביות בהוצאה לפועל, וזהו דבר לא נעים שמכניס לבורות כלכליים גדולים מדי – שלא לצורך.

 

מה המשמעות של עיקול חשבון בנק?

עיקול חשבון בנק הוא למעשה כלי בו משתמש גוף ההוצאה לפועל כדי לגרום לחייבים לשלם את חובם לאדם אחר באופן יותר מהיר. המשמעות של העיקול היא שהחייב לא יכול להוציא כספים מהחשבון שהם לא לצרכי מחיה, וזה עובד משתי סיבות עיקריות: הסיבה הראשונה היא עונשית – כלומר הוצאה לפועל נותנת לחייבים "תמריץ שלילי" להחזר החוב. הסיבה השנייה היא לפסול עבור החייב את האופציה של הוצאת כסף מהחשבון. במידה ועיקול חשבון הבנק לא מספיק, רשם ההוצאה לפועל רשאי לעקל רכוש ואף נכסים כדי לאלץ את החזר החוב. כמובן שאנחנו לא רוצים להגיע לשם, אך זוהי אופציה שאינה מוטלת בספק וחשוב לא להתעלם מקיומה. בעת ההתמודדות עם העיקול, אנו רוצים לעשות את כל הפעולות הנדרשות על מנת לשלם את החוב ולהיפטר ממנו כמה שיותר מהר – אחרת התוצאה עלולה להיות גרועה אף יותר. 

 

איך קורה שמטילים עליי עיקול?

הוצאה לפועל לא בוחרת באופן אקראי את החייבים עליהם היא מטילה עיקול. ישנו תהליך מוסדר לכך, חייב צריך להיחשב "חייב שאינו משלם" על פי הגדרת הרשם, ואז החוק מותיר לו להטיל עיקולים על נכסים, חשבון בנק ועוד כדי לאלץ אותו לשלם את החוב לנושה שממתין לכספים. הוצאה לפועל למעשה נותנים את ההוראה לבנקים, והבנקים על פי חוק חייבים להישמע להוראתם – כלומר להקפיא את כל הפעילויות בחשבון של החייב ולא לאפשר לו להוציא כספים אלא מתוך הכרח. מאותו רגע הבנק מחויב להיות בקשר רציף עם ההוצאה לפועל כדי להתעדכן על כספים שנכנסים לחשבון. 

מאמרים בנושא הוצאה לפועל זוכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר