בקשה לעיקול מטלטלין בהוצאה לפועל

תוכן עניינים

החוק קובע כי זוכה שפתח תיק בהוצאה לפועל עקב תשלום שאינו מגיע בזמן, רשאי להטיל עיקולים תחת חסותה של רשות ההוצאה לפועל ובאישור הרשם. אחד הכלים האפקטיביים שנוצרו עד היום על מנת לאלץ חייבים להשיב את החוב האבוד הוא כלי העיקול. ישנם סוגים רבים של עיקולים, כגון: עיקול חשבון בנק, עיקול נכסים ועיקול מיטלטלין. אחד מעיקולי המיטלטלין הנפוצים הוא עיקול רכב. מדוע? משום שרכב הוא חפץ שנחשב שווה ערך שניתן למכור ולקבל עליו תמורה. למעשה – המשמעות של עיקול רכב עבורכם, עשויה להיות החזר חלקי או מלא של החוב שישולם מכספי מכירת הרכב.

 

עיקול מיטלטלין בהוצאה לפועל: מתי אנו מבצעים עיקול רכב?

עיקול רכב אינו מתבצע בדרך כלל בשלבים הראשונים שמגיעים מיד לאחר פתיחת התיק. בדרך כלל מדובר על מצב בו החייב לא השיב את כספו כבר תקופה. זה בדרך כלל מתבצע לאחר אזהרות, ריביות שהולכות ותופחות וסממנים נוספים שהצביעו על כך שהוא אינו מתכוון להשיב את חובו בקרוב. כך, מתקבלת החלטה מכורח מצבו של החייב, המעידה על כך שאין מנוס מעיקול ומכירת רכבו האישי.

 

מי יכול להגיש בקשה לעיקול רכב בהוצאה לפועל?

באפשרותכם להגיש את הבקשה לעיקול מיטלטלין בהוצאה לפועל מסוג עיקול רכב 

בהתקיים התנאים הבאים:

 

  • אתם מחזיקים בפסק דין, שיק, חשבונות או כל מסמך אחר שמחייב אדם אחר לשלם לכם ע"פ חוק.
  • עברו 6 חודשים ממועד מסירת האזהרה הראשונה לחייב/ת.
  • סכום החוב בכל תיקי החייב גבוה מ-2500 ש"ח.
  • יש לשים לב שמדובר בשתי בקשות שונות: הבקשה הראשונה נוגעת לעיקול הרכב, בעוד השניה נוגעת למימוש העיקול (כלומר מכירתו של הרכב).
  •  במקרים חריגים, ניתן להתעלם מהתנאי השני והשלישי – למעשה הרשם יכול לעקל את הרכב גם בהיעדר תנאים אלה, אך זאת רק לאחר שנימק היטב מדוע כדאי לעקל אותו. במקרים חריגים, על הזוכים להגיש את הבקשה באמצעות טופס 988.

 

איך מגישים את הבקשה ובמה היא כרוכה?

הבקשה כרוכה בתשלום אגרה והוצאות ההליך. לאחר מכירת הרכב, תקבלו את הכסף לחשבון הבנק שלכם. אם ישנם מספר עיקולים על הרכב, הכסף שהתקבל מהמכירה יתחלק בין כלל המעקלים.

 

כיצד להגיש בקשה לעיקול רכב?

את הבקשה לעיקול הרכב כל אחד יכול להגיש לצורך בחינת עמידותה בקריטריונים, באמצעות הטופס המתאים וציון פרטי החייב, פרטי הרכב ומספר הרישוי. לאחר בחינת הבקשה על ידי רשם ההוצאה לפועל, אזהרה תישלח לחייב בדואר, וכעבור 20 ימים תתקבל החלטה האם עיקול רכבו של החייב עשוי להיות הפיתרון הסביר לפירעון החוב, בהתאם לסיטואציה. 

מאמרים בנושא הוצאה לפועל זוכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר