המסלול המקוצר הוצאה לפועל

תוכן עניינים

חובות עד 25,000 ניתן לגבות במהירות וביעילות! 

המסלול המקוצר בהוצאה לפועל נועד עבור נושים שחייבים אחרים לא משיבים להם את כספם כבר זמן רב, ואינם רוצים להיקלע ל"סחבת" המתלווה להליכי הוצאה לפועל יזומים על ידם. זאת, על פי ההערכה כי רוב רובם של זוכים אלה גובים אלה מתקשים להיות מיוצגים על ידי עורך דין בשל היעדר כספים, אנרגיות וזמן התעסקות עם פתיחת התיק. אז למי המסלול הזה מתאים? לזוכים שקיים חוב כלפיהם העומד על 25,000 ש"ח או פחות ומעוניינים לגבות אותו בזמן קצר, כשם המסלול – "המסלול המקוצר".

 

למה המסלול המקוצר הוקם?

מטרת המסלול המקוצר היא לעזור לשני הצדדים לנהל את התיק שלהם בזמן קצר ככל הניתן וללא בירוקרטיה. הוצאה לפועל יוצאת מנקודת הנחה שבמידה והחוב לא גבוה במיוחד (מה שעלול להצריך טיפול יותר הדוק בתיק) ניתן לעשות את זה פשוט ולהקל על שני הצדדים בתהליך – והכי חשוב, לסיים את ההליך מהר. סיבה נוספת להקמת המסלול היא הצורך שקיים בעו"ד על מנת לנהל את התיק. משמעותו של עורך הדין היא התעסקות נוספת וכסף עבור שכר טרחה מצד אחד, ומצד שני – ללא עורך דין קשה לנהל את התיק ולהטיל הגבלות על החייב, משום שהאדם הממוצע אינו בקיא ברזי החוק אל מול ההוצאה לפועל; שלא לדבר על דיונים, התעדכנות שוטפת בתיק, מסירת אזהרות, הטלת עיקולים במידת הצורך ועוד. זה מוביל למצב שבדרך כלל אותם זוכים בוחרים לוותר על התיק, בעוד שהצדק איתם ולעיתים הכסף הוא קריטי עבורם, מצב שמותיר את הזוכים ללא הכסף שחייבים להם, על לא עוול בכפם.

 

איך זה מתבצע בפועל?

אם ברצונכם לפתוח בהליכי הוצאה לפועל במסלול המקוצר, עליכם לפעול כך:

  • פנו לאחת מלשכות ההוצאה לפועל בהן מתקיימת פתיחת תיקים.
  • הגישו את בקשתכם לניהול תיק במסלול המקוצר – טופס הבקשה משתנה על פי סוג התיק. יש 3 סוגי תיקים בהם ניתן לפתוח במסלול המקוצר: פסק דין כספי, שטרות ושיקים ותביעה על סכום קצוב.

 

למי המסלול המקוצר לא מיועד?

המסלול המקוצר לא נועד עבור אנשים שסך הכספים שחייבים להם עולה על 25,000 ש"ח. במצב זה מומלץ לפעול באמצעות עורך דין, ולבצע את הגבייה מהר ככל הניתן. למידע נוסף על גביית חובות והחשיבות של הפעולה המהירה באמצעות בעל מקצוע לחצו כאן.

מאמרים בנושא הוצאה לפועל זוכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר