עיקול צד ג'

תוכן עניינים

כאשר מתקיים על חייב מסוים צו תשלומים שאינו מתממש בפועל, ניתן להחמיר את ההגבלות עליו ולמעשה להטיל עיקול על הנכסים שלו – שכאשר הם אינם נמצאים תחת בעלותו האישית, עיקול זה נקרא "עיקול צד ג'". דוגמאות לנכסים שצד ג' יכול להחזיק בהם: חשבון בנק, קרן השתלמות, משכורות עובדים ועוד.  

כמה דברים שחשוב לדעת בנושא:

  • העיקול יכול להתבצע באופן חלקי או מלא על נכסי החייב הנמצאים בידי צד ג'.
  • צד ג', עליו מוטל העיקול מחויב לעדכן את גוף ההוצאה לפועל על כל עיקול שמבוצע אצל החייב.
  • צד ג' מחויב לעדכן על נכסים עתידיים או הכנסות שצפויות להגיע ב-3 חודשים הקרובים אצל החייב.
  • ישנם נכסים שלא ניתן לעקל במסגרת העיקול דרך סוג זה של עיקול בהוצאה לפועל. באם תראה לנכון לעשות זאת, תהיה מחויבת לעשות זאת באופן ישיר.
 

מה השירות כולל?

יתרונו של עיקול מסוג זה הוא למעשה שהנכסים לא מוחזקים בידי החייב, ולפיכך אין לו שליטה מלאה עליהם. כך הוצאה לפועל עשויה לקבל יותר שליטה על החזר החוב ולנהל אותו באופן יציב יותר. כדי להשתמש בשירות, עליך להחזיק לפני הכל בזכות לעשות כן – כלומר, במסמך המהווה אישור קביל מול הוצאה לפועל שאכן חייבים לך כסף. מסמך כזה יכול להיות פסק דין כספי, שיק, חשבונות ועוד.   במסגרת השירות הוצאה לפועל תפעל על מנת לבצע תקשורת שוטפת עם הצד השלישי – כגון בנקים, חברות ליסינג, חברות גמל ופנסיה ועוד – על מנת לעקל את חשבון החייב, את משכורתו או לבצע כל פעולה אחרת במסגרת סמכויותיה, כפי שצד ג' מבקש לעשות.  

איך זה מתבצע בפועל?

כדי להחיל על החייב הליכי עיקול צד שלישי, יש להגיש בקשה מסודרת למשלוח צו עיקול לצד שלישי (צד ג'). סוג הטופס משתנה בהתאם אליכם והקטגוריה אליה אתם משתייכים. נפרט על הסוגים:
  • אם הינכם נמצאים במתכונת חיבור ממשקי למערכות ההוצאה לפועל, את הבקשה תוכלו להגיש באמצעות טופס 300 – "בקשת זוכה לעיקול ברישום באמצעות מדיה מגנטית אצל גורמי צד ג'". שימו לב: הגשת טופס זה כרוכה בתשלום אגרה.
  • אם אינכם מחוברים בחיבור ממשקי למערכות ההוצאה לפועל, את הבקשה תוכלו להגיש באמצעות טופס 508 – "נקיטת הליכים – עיקול צד ג' שאינו מקוון / עיקול משכורת / עיקול כספי זוכה".
טופס זה אינו כרוך בתשלום אגרה לגוף ההוצאה לפועל.   מלאו את הפרטים בהתאם לטופס, והמשיכו את ההתקשרות עם הוצאה לפועל.

מאמרים בנושא הוצאה לפועל זוכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר