חייב משתמט מתשלום

תוכן עניינים

ישנם חייבים בהוצאה לפועל המשתמטים מתשלום חובותיהם – כלומר הם מצהירים על הכנסות לא אמיתיות באופן חלקי או מלא, וזאת על מנת לקבל הקלות באופן התשלום. חייב שלא מתייצב לחקירת יכולת לאחר שליחת ההזמנה ע"י הוצאה לפועל, נחשב מיידית כחייב המשתמט מתשלום ועלולות להיות מוטלות עליו סנקציות, זימון לבירור, דרישת מידע מגופים ממשלתיים ועוד. זאת על אחת כמה וכמה אם לא נתן הסבר סביר להתנהלותו בעניין.

מתי חייב נחשב לחייב משתמט מתשלום חובותיו?

ככלל, ההגדרה לחייב שמשתמט מתשלום חובותיו היא בכל מקרה אשר בו החייב הוא בעל יכולת להחזיר את החוב, אך בוחר שלא לעשות זאת.

כאשר נפתח נגד החייב תיק בהוצאה לפועל והוא סיפק מידע בדבר יכולתו לפרוע את חובותיו ובזמן הפירעון הצפוי או לחילופין, לא שילם את החוב. כאשר חייב מקבל מכתב אזהרה מהוצאה לפועל, הוא מחויב לפסוע ולהמשיך את ההליך, בין אם באמצעות הוכחת מידת היכולת לפרוע את חובותיו (הצגת מסמכים, שיתוף פעולה בחקירת יכולת וכו') או באמצעות תשלום סופי של החובות. במידה ולא עשה זאת, הוא ייחשב למשתמט ע"פ רשם ההוצאה לפועל.

 

רישום החייב במאגר – מתי עושים את זה ומדוע זה חשוב?

אחד הכלים בהם אנו עשויים להשתמש בעת הטיפול בחייב משתמט הוא רישומו במאגר החייבים המשתמטים מתשלום בהוצאה לפועל. למה זה חשוב? יש להבין כי אדם המשתמט מתשלום, אינו אדם שעושה זאת בתום לב ברוב המקרים. ככל שיותר אנשים ישתמטו מתשלום ולא ייתנו את הדין על כך, יגבר הסיכוי שאנשים אחרים יעשו איתם עסקים או ינסו להיכנס איתם לקשרים מסוימים וייפגעו מכך – בדיוק כפי שאתם נפגעתם. כדי למנוע את הפגיעה באנשים אחרים, חשוב לרשום את החייב במאגר החייבים המשתמטים ולהרתיע אנשים אחרים, כדי שייזהרו מלהיקשר לאותו אדם ברמה העסקית.

אנשים אלו מעלימים נכסים פעמים רבות ואף אינם מתייצבים לחקירה, ועל כן הטיפול באנשים כאלו הוא בעייתי למדי מבחינת הוצאה לפועל.

 

זקוקים לסיוע? משרד עו"ד דרעי רייפר ושות' כאן לרשותכם!

אין ספק כי התמודדות עם חייבים המשתמטים מתשלום ובפרט עם גביית חובות היא התמודדות לא פשוטה. אתם לא צריכים לעבור אותה לבד!

משרדנו ישמח לסייע לכם בנושא. יחד עם מגוון הפתרונות שאנחנו מציעים, וניסיוננו העשיר עם עולם ההוצאה לפועל בו אנו פועלים כבר למעלה מ-33 שנים נשמח לסייע לכם בכל בעיה ושאלה.

מאמרים בנושא הוצאה לפועל זוכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר