צו מידע

תוכן עניינים

במקרים בהם רשם ההוצאה לפועל מבחין כי החייב אינו פורע את חובותיו במשך 30 יום או יותר, הוא רשאי להגיש בקשה לגופים שונים בה הוא מבקש לקבל מידע על המצב הכלכלי של החייב, והוא יכול לעשות זאת גם אם החייב אינו חתם על כתב ויתור סודיות. 

את המידע על מצבו הכלכלי של החייב יכול לקבל הרשם מן הרשויות השונות, ממוסדות פיננסיים כאלה ואחרים, מרשם החברות ומעוד גופים נוספים. 

 

כאשר נפתח תיק לגבי חייב בהוצאה לפועל, החייב מקבל אזהרה בה כתוב באיזה לשכה נפתח התיק שלו ומהו מספרו של התיק, כמו כן האזהרה כוללת בתוכה מספר הוראות לחייב ופירוט על תהליך ההוצאה לפועל. 

בנוסף על כך, בתוך האזהרה כלולה הודעה בה כתוב לחייב כי הוא אינו מסוגל לשלם את מלוא החוב שלו, הוא צריך להגיע אל לשכת הוצאת הפועל בה נמצא התיק שלו ולעבור חקירת יכולת, במידה והחייב לא בוחר לעשות זאת, הוצאה לפועל יגדירו אותו כאדם המתחמק מתשלום החובות שלו, עקב כך על החייב עלולות להיות סנקציות שונו שמטרתן לזרז את תהליך גביית הכסף מן החייב. 

 

חקירת היכולת שעובר החייב עוסקת במצבו הכלכלי, את החקירה מעביר אחד מרשמי הוצאה לפועל. 

מהרגע בו נפתח התיק ועד הרגע בו הוא נסגר, החייב יכול לדרוש מן הרשם שיבצע לו חקירת יכולת. 

המטרה של חקירת היכולת היא להוכיח לרשם של הוצאה לפועל, לזוכה ולעורך הדין שלו מהי היכולת הכלכלית האמיתית של החייב. בסיום חקירת היכולת יכול הרשם של הוצאה לפועל להוציא צו תשלומים אשר תואם את יכולתו הכלכלית של החייב. 

 

חלק מן ההגבלות אשר מוטלות על חייב שאינו משלם את כל חובותיו בפרק הזמן שהוגדר לו הן: עיכוב החייב ביציאה מן הארץ, הגבלות חמורות יוטלו על חשבון הבנק של החייב, היכולת של החייב להשתמש בכרטיס אשראי וצ'קים תהיה מוגבלת, החייב לא יוכל להקים תאגיד ועוד הגבלות נוספות. 

 

מהם הגופים אליהם יכול לפנות הרשם על מנת לקבל מידע?

ישנם מספר גופים אליהם הרשם יכול לקבל מידע, כמו למשל:

  • ביטוח לאומי – הרשם יכול לקבל מביטוח לאומי מידע אודות מקור ההכנה של החייב וגובה ההכנס שלו, מידע לגבי המעסיקים של החייב, מספר חשבון הבנק של החייב ומצבו התעסוקתי. 
  • מרשם האוכלוסין – הרשם יכול לפנות אל מרשם האוכלוסין על מנת לקבל מידע אודות היציאות והכניסות של החייב מישראל. 
  • וגופים נוספים כגון: חברות טלפון, בנקים, מרכז המקרקעין ועוד.

מוזמנים לקרוא את המאמרים שכתבנו בנושא ולקבל מידע מורחב על הבעיה איתה אתם מתמודדים.

מאמרים בנושא הוצאה לפועל זוכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר