מחיקת חובות בהוצאה לפועל: המדריך שלא ידעתם שהייתם צריכים

תוכן עניינים

אזרחי מדינת ישראל על כלל גווניהם, לרוב אינם יודעים להגדיר בבירור את הליכי ההוצאה לפועל, על אחת כמה וכמה – כיצד פועלים כשהם מגיעים אל מפתן דלתכם. במאמר הבא נבין את המשמעויות של ההליכים הללו, נסקור לעומק את נושא החובות בהוצאה לפועל, ותוכלו להבין – על רגל אחת, איך מתחילים למחוק את החובות בהוצאה לפועל? כמו כן, נעסוק בחשיבות הרבה שיש לעבודה עם עורך דין בעל התמחות ספציפית עם עולם ההוצאה לפועל, ונבין על פי אלו פרמטרים יש לבחור את עורך הדין האיכותי והמקצועי ביותר, אשר ילווה אתכם במסגרת הליכי ההוצאה לפועל – אל עבר פתיחת הדף הכלכלי החדש.

 

ראו גם: הסדר נושים לפי חוק חדלות פירעון

 

איך מבצעים מחיקת חובות בהוצאה לפועל?

כולנו רוצים להיפטר מהעול של החובות שרק ממשיכים למרר את חיינו, שלא לדבר על העיקולים וההגבלות שלא נותנים מנוח. החדשות הטובות הן שזה אפשרי, אך בקצרה נסביר כי יש מגוון רחב של הליכים שניתן לבצע במידה ויש לכם חובות בהוצאה לפועל – לא כל הליך שמתאים לחייב אחד יתאים גם לאחר, וכן חשוב לציין זאת. שימו לב שבכל הקשור למחיקת חובות בהוצאה לפועל יש לתת את הדגש על החשיבות של התייעצות עם עורך הדין המתאים ובניית תוכנית אישית שמותאמת אליכם.

 

יורדים לעובי הקורה: מהם הליכי הוצאה לפועל?

בלא מעט מקרים במדינת ישראל, בהם זוכה המחזיק בפסק דין או במסמך כספי מסוים חווה קשיים רבים כאשר הוא מנסה לגבות את סכום הכסף שמגיע לו מן האדם שחייב לו את הסכום. בחלק גדול מן המקרים הצד החייב בסיפור אינו רוצה ואינו מוכן לפגוש את הצד הזוכה, וכך הצד החייב פועל בדרכים שונות על מנת להימנע מפגישה עם הצד הזוכה; כמו כן לא חסרים מקרים בהם הצד החייב טוען כי הסכום שהזוכה דורש ממנו הוא שקרי וגבוה יותר מן הסכום המקורי, ובשל כך הוא לא מוכן לשלם את החוב. 

בלא מעט מקרים האפשרות היחידה שניצבת בפני הצד הזוכה לאחר שניסה להשיג את כספו מן החייב היא לפנות לרשות ההוצאה לפועל. 

 

 

נוסף על כך, לעיתים ניתן לשמוע על מקרים בהם "הזוכה" טוען טענות שקר בנוגע לחובות כספיים שקיימים כלפיו, אפילו כאשר החובות כבר שולמו או שמא מדובר בטענת שקר עוד מהרגע הראשון. 

כאשר הצד הזוכה פונה אל רשות ההוצאה לפועל הוא מגיש בקשה לפתיחת תיק נגד החייב, כאשר נפתח תיק נגד החייב ברשות ההוצאה לפועל החוב עובר לאחריותה של רשות ההוצאה לפועל והיא רשאית לנקוט בהליכים שונים נגד החייב על מנת לגרום לו לפרוע את החוב. כדי לפעול בצורה האידיאלית במקרים מן הסוג הזה אנו ממליצים לכם לפנות אל עורך דין בעל התמחות בהליכי הוצאה לפועל ולבקש את שירותיו. 

 

חובות בהוצאה לפועל – התנהלות לא פשוטה

לא משנה אם אתם חייבים כסף לאדם אחר או שמא אדם אחר חייב לכם סכום כספי מסוים, ההתנהלות של כל אחד מן הצדדים בתיק אינה פשוטה כלל, עקב כך חשוב מאוד להתייחס לכל התהליך ברצינות רבה ובכובד ראש. 

התנהלות לא תקינה ולא מקצועית בתיק של אדם כלפיו קיים חוב מסוים עלולה להוביל למצב בו אותו אדם מאבד את זכויותיו לגבות את החוב מן האדם שחייב לו אותו. 

התנהלות לא תקינה ולא מקצועית בתיק של אדם אשר חייב כסף לאדם אחר עלולה להוביל למצב בו מוטלות עליו הגבלות שונות לרבות: צו איסור יציאה מהארץ, עיקול של רכוש, הטלת מגבלות על חשבון הבנק שלו. כמו כן, ניתן לראות כי קרו מקרים בעבר בהם חייבים נכנסו לכלא בגין חוב כספי שקיים נגדם. 

 

איך מבצעים מחיקת חובות בהוצאה לפועל?

חלק גדול מן האנשים נוטים לחשוב כי חובות בהוצאה לפועל אינם ניתנים לביטול וכי מדובר בגזרה של ממש, אך למעשה – צורת חשיבה זו היא מוטעית. אם נתעמק נושא נראה כי קיימות סיבות שונות אשר בגינן ניתן לבצע מחיקת חובות בהוצאה לפועל לתמיד ו/או להפחית את סכום החוב באופן משמעותי. חלק מן הסיבות בגינן ניתן לבטל חוב הן:

  • מחיקת חוב עקב חוסר פעילות – לאורך השנים יצא לנו לפגוש אנשים רבים אשר זכו למחיקת חובות בהוצאה לפועל – למעשה ביטול של החוב הכספי שהיה קיים נגדם עקב חוסר פעילות. בחלק מסוים מן המקרים הצד הזוכה בתיק אינו מבצע פעולות על מנת לקבל את הכסף שלו, במקרים מן הסוג הזה התיק נסגר ונגנז. 
  • מחיקת חוב עקב חדלות פירעון – קיימים מקרים רבים בהם חייבים בהוצאה לפועל לא מסוגלים לפרוע את החוב הכספי שקיים נגדם ולשלם את יתר ההתחייבויות שלהם, במקרים מן הסוג הזה אותם אנשים פונים אל אופציה של חדלות פירעון, אופציה זו יכולה להיקרא גם "הליך פשיטת רגל". במקרים של חדלות פירעון הצד החייב בתיק מקבל פטור מהנושים או זוכה לקבל הסדר ייחודי אשר באמצעותו הוא יצליח להחזיר את מלוא הסכום הכספי או חלק מן הסכום הכספי. הליכים של חדלות פירעון לא מתאימים לכל אחד ואחת, חשוב מאוד לעבור את התהליך יחד עם עורך דין מקצועי בעל התמחות בהליכי הוצאה לפועל שימצא עבורכם את הסיבה האידיאלית לשם ביטול חוב. 

 

בנוסף על כך, במידה ונמשיך להתעמק בנקודה זו אנו נגלה כי קיימות סיבות נוספות שבגללן ניתן לבטל חובות בהוצאה לפועל, אם קיים נגדכם חוב בהוצאה לפועל, הדרך הטובה ביותר לפעול בה היא באמצעות ליווי של עורך דין בעל התמחות בהליכי הוצאה לפועל שיעזור לכם לאפיין את מצבכם ויעזור לכם למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבורכם. 

 

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין בעל התמחות בהוצאה לפועל?

אין ספק כי אחת הפעולות החשובות ביותר שאדם יכול לבצע כאשר הוא מגלה על חוב שקיים נגדו ועל תיק שנפתח נגדו ברשות ההוצאה לפועל היא פנייה אל עורך דין בעל התמחות בהוצאה לפועל. 

בראש ובראשונה, כאשר חייב פונה אל עורך דין הדבר מראה כי הוא מתייחס במלוא הרצינות לתיק ולחוב, כמו כן פעולה זו מראה כי החייב באמת מנסה למצוא פתרון כזה או אחר למצב בו הוא נמצא. 

עורך דין המחזיק בהתמחות בתחום ההוצאה לפועל ידע מה הדרך הטובה ביותר בה צריך לנהוג בתיק שלכם, אילו פעולות יעזרו להקל עליכם בתיק וכיצד יש להתנהל בתיק בכל שלב ושלב. 

כאשר תעזרו בשירותיו של עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל הוא יוכל לבצע פעולות שונות ומגוונות אשר יעזרו לכם בתיק, חלק מן הפעולות הללו הן: הגשת בקשה לביצוע חקירת יכולת כנגד החייב, הגשת בקשה שמטרתה להוביל למצב של הסדר תשלומים או שמא למצב של הכרזה על החייב כפושט רגל, הגשת בקשה שמטרתה להוביל למצב של איחוד תיקים של החייב (זאת במידה וקיימים נגד החייב מספר תיקים ברשות ההוצאה לפועל) ועוד מגוון רחב של פעולות לצורך הקלה על החייב בתיק. 

עצם פנייתו של חייב ברשות ההוצאה לפועל אל עורך דין לבדה עשויה להוביל לביטול עיקולים הקיימים על חשבון הבנק שלו. 

 

איך בוחרים את עורך הדין הנכון למחיקת חובות בהוצאה לפועל?

כמו בכל תחום בחיים שלנו בו אנו לא מבינים, כאשר אין לנו מושג איזה איש מקצוע כדאי לבחור ואיזה איש מקצוע לא כדאי לבחור, ברוב המוחלט של המקרים אנחנו נפנה לקריאה של המלצות קודמות על איש המקצוע בו אנו מעוניינים, והדבר חשוב פי כמה וכמה כאשר זה נוגע לבחירת עורך דין שעתיד ללוות אתכם לאורך כל ההתנהלות שלכם בתיק. לפני שאתם שוכרים את שירותיו של עורך דין מסוים בעל התמחות בהליכי הוצאה לפועל ההמלצה שלנו אליכם היא לחפש ביקורות קודמות שנכתבו על אותו עורך דין, כתבות טלויזיה אם יש, ועוד.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

 

קישורים חיצוניים:

חוק ההוצאה לפועל – תשכ"ז-1967

פנייה לעורך דין הוצאה לפועל

 

 

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: