בדיקת חוב בהוצאה לפועל: על הקשיים, ודרכי ההתמודדות.

תוכן עניינים

חלק גדול מהאנשים שנשאלים האם הם יודעים להסביר מהם הליכי הוצאה לפועל, האם וכיצד ניתן להתמודד עם הליכי הוצאה לפועל ומה המשמעות של הליכי הוצאה לפועל – משיבים בשלילה.

במדינת ישראל ישנם לא מעט פעמים בהם אנו שומעים על מקרים בהם זוכים אשר מחזיקים במסמך כספי מסוים או בפסק דין חווים לא מעט קשיים כאשר הם מנסים לגבות את סכום הכסף שמגיע להם מהאדם שחייב להם את אותו סכום. כך למשל, ישנם מקרים רבים בהם הצד החייב במקרה לא מוכן לקיים פגישה עם הצד הזוכה, הוא לא מפסיק להתחמק מקיום הפגישה ביניהם, וקיימים גם לא מעט מקרים בהם החייב לא מוכן לשלם את הסכום הכספי הנדרש ממנו מאחר והוא טוען כי הסכום הנדרש הוא שקרי וגבוה מידי. 

 

בחלק גדול מן המקרים הללו הברירה היחידה שנשארת לצד הזוכה היא לפנות אל ההוצאה לפועל.

כמו כן אנו יכולים לראות מקרים שונים בהם נטענות כלפי אנשים טענות שקריות בנוגע לחובות כספיים שהם צריכים לפרוע, אפילו כאשר החובות נפרעו כבר או שמא מדובר בטענה שקרית מלכתחילה. 

במקרים רבים החובות הכספיים יעברו לרשות ההוצאה לפועל, ברגע שהחוב עובר לרשות ההוצאה לפועל היא פותחת תיק נגד האדם החייב בנוגע לחוב הכספי שהוא צריך לפרוע, על מנת לפעול בצורה המיטבית במקרים מהסוג הזה יש להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי המתמחה בהליכים של הוצאה לפועל. 

 

בין אם אתם חייבים כסף לאדם מסוים או שמא אדם אחר חייב לכם כסף, בכל אחד מן המקרים ההתנהלות בתיק הוצאה לפועל היא מורכבת ולא פשוטה, לכן יש להתייחס לנושא בכובד ראש וברצינות מלאה. 

במקרים בהם חייבים לאדם סכום כספי מסוים, התנהלות לקויה ולא מקצועית בתיק עשויה לגרום לאותו אדם לאבד את הזכות שלו לגבות את הכסף מהאדם שחייב לו אותו. 

במקרים בהם קיים חוב כספי כלפי אדם מסוים, התנהלות לקויה ולא מקצועית בתיק עשויה לגרום לכך שעל אותו אדם יוטלו סנקציות שונות לרבות: עיקול של רכוש אשר שייך לחייב, מגבלות שונות על חשבון הבנק של החייב, איסור יציאה מהארץ וישנם מקרים קיצוניים בהם החייב יכול להיכנס לכלא. 

 

 

בדיקת חוב בהוצאה לפועל | למה חשוב לעבוד עם עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל?

אחת הפעולות החשובות ביותר שאתם יכולים לעשות ברגע שאתם מגלים שקיים נגדכם חוב וכי רשות ההוצאה לפועל פתחה נגדכם תיק היא לפנות לעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל. 

פנייה לעורך דין מראה על יחס רציני לנושא, על התייחסות לחוב ועל ניסיון למצוא פתרון כלשהו כדי לפרוע את החוב. 

עורכי דין המתמחים בהוצאה לפועל יודעים מהי הדרך האידיאלית בה צריך לנהוג בתיק שלכם, מהן הפעולות הטובות ביותר שיש לבצע על מנת להקל עליכם ולעזור להתנהלות שלכם בתיק וכן הלאה. 

במסגרת שירותיו של עורך דין הוצאה לפועל הוא יכול לנקוט במגוון רחב של פעולות על מנת לעזור לכם בתיק, חלק מהפעולות אותן רשאי לבצע עורך דין הוצאה לפועל הן: הגשת בקשה במטרה להגיע להסדר תשלומים מסוים או במטרה להכריז על החייב כפושט רגל, הגשת בקשה שמטרתה לגרום לחקירת יכולת של החייב בהוצאה לפועל, הגשת בקשה על מנת לאחד את התיקים של החייב (אם קיימים תיקים נוספים נגד החייב) ועוד פעולות רבות שמטרתן להקל על החייב בתיק. 

עצם הפנייה של החייב לעורך דין יכולה לגרום לביטול של עיקולים הקיימים על חשבון הבנק שלו. 

 

אין לי מספיק כסף לשכור עורך דין, מה אפשר לעשות?

אנשים רבים מוותרים על שירותיהם של עורכי דין לצורך בדיקת חוב בהוצאה לפועל והתמודדות איתו, מאחר והמצב הכלכלי שלהם אינו מאפשר זאת. חשוב לציין כי במדינת ישראל קיימות עמותות שונות שמטרתן היא לעזור לאנשים שאינם יכולים לשכור שירות של עורך דין. לא משנה מה, אנחנו ממליצים לכם לא לוותר על שכירת עורך דין, משום שלבדכם אין פתח יציאה מהבור אליו נקלעתם, עם עורך דין – תוכלו לקבל עזרה מקצועית שכמעט תמיד תעזור לכם בדרך כלשהי, ותקצר את דרככם לפירעון החוב.

 

האם ניתן לבטל חובות בהוצאה לפועל?

לא מעט אנשים תוהים האם ניתן לבטל חובות בהוצאה לפועל או שמא מדובר בגזרה הרת גורל, אם נרד לעובי הקורה אנו נראה לא מעט סיבות בגללן תוכלו למחוק את החוב שלכן לאלתר ו/או להפחית אותו בצורה משמעותית. בין הסיבות ניתן לראות:

 

  • מחיקה כתוצאה מחדלת פירעון – יש לא מעט מצבים בהם אנשים אינם מצליחים לשלם את הכסף ואת שאר ההתחייבויות השונות שלהם, במצבים כאלו פונים אותם אנשים לחדלת פירעון, מה שמכונה בעגה המקומית "הליך פשיטת רגל". במקרים כאלה מקבל החייב פטור מן הנושים ו/או מקבל הסדר מיוחד בו יוכל להחזיר את הכסף ו/או מעט מן הכסף כחלק מהתהליך. הליכי חדלת פירעון אינם מתאימים לכל אחד ויש לעבוד אל מול עורך דין המתמחה בתחום אשר ימצא עבורכם את הסיבה הטובה ביותר לשם ביטול החוב.
  • מחיקה  כתוצאה מחוסר פעילות – במרוצת השנים פגשנו לא מעט אנשים אשר זכו לביטול התיק שלהם בהוצאה לפועל כתוצאה מחוסר פעילות. ישנם לא מעט תיקים בהם הזוכה לא פועל לשם קבלת הכסף שלו ולא נוקט שום פעולה אקטיבית לשם קבלתו. במקרים כאלו התיק ייסגר ואף ייגנז.

 

כמו כן אם נרד לעובי הקורה נראה כי ישנם עוד מגוון רחב של סיבות בגללן תוכלו לבטל חובות בהוצאה לפועל, אנו ממליצים לכם לפעול אל מול עורך דין המתמחה בדיני הוצאה לפועל אשר יאפיין יחד איתכם את המצב שלכם וימצא את הפתרון היצירתי ביותר לשם טיפול בבעיה.

 

 

כיצד בוחרים עורך דין הוצאה לפועל איכותי ומקצועי?

אם הגעתם לכאן אנו מניחים שאתם מחפשים אחר עורך דין הוצאה לפועל איכותי ומקצועי אשר יוכל לשרת אתכם ואת האינטרסים שלכם ללא לאות עד למחיקת החובות המיוחלים. בחירת עורך דין הוצאה לפועל הינה מלאכת מחשבת של ממש אשר צריכה להיעשות בצורה מקצועית. ריכזנו עבורכם מספר נקודות שיעזרו לכם את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם:

 

התמחות בדיני הוצאה לפועל – כל עורך דין מתמחה בתחום מסוים, אין ספק כי הבחירה הטובה ביותר עבורכם תהיה עורך דין המתמחה בהליכי הוצאה לפועל. עורך דין אשר מתמקד אך ורק בתחום אחד אינו מפסיק לצבור ידע וניסיון באותו התחום בו הוא עוסק, מכך אנו יכולים להבין כי עורך דין העוסק בהליכי הוצאה לפועל הוא זה שיתן לכם את העצות המועילות ביותר, עורך דין הוצאה לפועל ידע מהן הפעולות בהן צריך לנקוט על מנת לממש את מלוא הזכויות שלכם והדבר החשוב ביותר, עורך דין הוצאה לפועל הוא זה שימצא עבורכם את הפתרון הטוב ביותר למצב אליו נקלעתם. 

ברוב המוחלט של המקרים לעורך דין או למשרד עורכי דין העוסק במספר תחומים שונים יהיה פחות ידע בתחום התמחות מסוים מאשר עורך דין או משרד עורכי דין העוסקים באותו תחום ספציפי בלבד. 

 

המלצות – במרבית התחומים בחיינו, כאשר אנו לא יודעים במה לבחור בדרך כלל נפנה לקריאת המלצות קודמות על השירות או המוצר בו אנו מתעניינים, כאשר מדובר בבחירת עורך דין שילווה אתכם במהלך התיק שלכם קריאת המלצות חשובה אף יותר. לפני שאתם סוגרים עסקה עם עורך דין המתמחה בהליכי הוצאה לפועל אנו ממליצים לכם לבדוק האם קיימות ביקורות על עורך הדין, במידה וקיימות ביקורות קראו כמה שיותר מהם וכך תוכלו להבין האם מדובר בעורך דין מקצועי שיודע מה הוא עושה או שמא מדובר בחובבן. 

בנוסף על כך אתם יכולים ליצור קשר עם אנשים שכבר קיבלו שירות מעורך הדין בו אתם מעוניינים, שאלו אותם מה הם חושבים על עורך הדין שליווה וכיצד הם הרגישו כאשר הוא ליווה אותם לאורך ההתנהלות בתיק.  

 

איך לבצע בדיקת חוב בהוצאה לפועל?

אנשים רבים תוהים כיצד ניתן לבדוק חוב בהוצאה לפועל, אנחנו כאן בשביל לספק לכם את התשובה לכך. 

הדרך הפשוטה ביותר לבדוק חוב בהוצאה לפועל היא באמצעות המענה הטלפוני או המענה האוטומטי של רשות האכיפה, קיימת אפשרות גם לבדוק את החוב בלשכת ההוצאה לפועל. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר