איך מתמודדים עם מצב של חדלות פירעון ועיקולי חשבון בנק בפרט?

תוכן עניינים

אם אתם מתמודדים עם חדלות פירעון בהוצאה לפועל, יכול להיות שכבר יצא לכם להיתקל בעיקול על חשבונכם שנחת ביום בהיר אחד.
אם אין לכם נימוקים מספקים לערעור על ההחלטה לעקל את חשבונכם, אם העיקול בוצע בצורה חוקית, אם ניתנה לכם אזהרה לפני עיקול כקבוע בחוק, אזי הפתרון הטוב והחכם ביותר הוא להסדיר את החוב ורצוי כמה שיותר מהר.
אך אם אחד מהשלבים האלה לא בוצע, ניתן לדרוש את ביטולו – אך חשוב לעשות זאת מהר.
יש אפשרות להגיש בקשה מנומקת לבית המשפט, ולהעלות בה את הטיעונים נגד עיקול החשבון – רצוי לפעול תמיד בעזרת עורך דין.

אחת הטענות המרכזיות שעולות בקרב חייבים היא שלא קיימים באמתחתם מספיק כספים כדי לטפל בנושא החובות, ואכן זה מובן. אך דווקא במצבים האלה, יש את מי שעוזר. משרדנו מעניק פתרונות שונים שמורידים מכם את הסיכון שבהליך המשפטי – וכך תוכלו לשכור עורך דין איכותי, להיפטר מעיקול החשבון ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר.
זכרו שללא הכוונה משפטית, יהיה מאוד קשה לפתור את העניין במהירות – וברוב מוחלט של המקרים, כשמחליטים לפעול לבד – הפתרון מלווה בלחץ, בתנאי אי ודאות ובתסכול גדול.

 

מדוע חשוב לטפל בנושא העיקול בזמן?

זכרו: טיפול מהיר חוסך עוגמת נפש בהמשך!
עיקול על חשבון הבנק עלול לשבש את שגרת החיים, וזה לא משנה באיזה נושה מדובר – כאשר יש על חשבון הבנק שלכם עיקול, זמן רב כולל זמן שהיה עשוי להיות מנוצל לצרכי עבודה – מתבזבז כדי לפתור עניינים הקשורים לעיקול חשבון הבנק. ברוב המקרים, כאשר לא מטפלים בבעיה בזמן, היא פשוט מחריפה. אין הרבה סיבות טובות לא לטפל בזה עכשיו.

נוסף על כך, יש להדגיש שניתן להפעיל סנקציות נוספות על חייבים שאינם פורעים את חובם כגון עיקול רכב או עיקול רכוש (עיקול מיטלטלין).

 

מה קורה בפועל כאשר חשבון מעוקל?

כאשר מעקלים חשבונות, הבנק מחויב לעצור כל שימוש בכספים שבאותו החשבון. עצירה זו כוללת בתוכה הוראות קבע, כרטיסי אשראי וצ'קים. כמעט את כל הפעולות הרגילות שאתם רגילים לבצע בחשבון לא תוכלו לבצע, הדבר היחיד שתוכלו לבצע הוא הפקדת כספים – וזאת ישמש לכיסוי החוב שנוצר. כל סכומי הכסף שיופקדו ב-90 הימים שלאחר תחילת צו העיקול, יעוקלו גם הם.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר