חקירת יכולת

תוכן עניינים

יש הטוענים כי זהו מושג שעשוי להישמע מלחיץ כאשר שומעים אותו לראשונה. למעשה, מדובר בהליך שניתן לצלוח בקלות עם הידע הנכון, ואף לקבל הקלות משמעותיות בפתרונות שיתקבלו בהמשך הדרך.

 

מהו הליך חקירת יכולת?

כשרוצים לאמוד את יכולתו הכלכלית של החייב בדבר החזרת חובו, ניתן להיכנס להליך המכונה "חקירת יכולת". בהליך חקירת יכולת בהוצאה לפועל ניתן לקבל את הרושם על מצבו הכלכלי של החייב ועל יכולתו להחזיר את החוב הן מבחינת כמות הזמן והן מבחינת כמות התשלומים. ההליך מיועד בעיקר כדי לתת לרשם בהוצאה לפועל להתרשם מיכולתו הכלכלית של החייב על מנת לבסס את החלטתו על צו תשלומים חודשי באם יינתן לאחר החקירה.

 

קצת על חדלות פירעון והקשר לחקירת יכולת

כשאדם מגיע למצב בו הוא אינו יכול לשלם את החובות שלהם נקלע, לא רחוק היום שבו ייכנס להליך הנקרא "חדלות פירעון". בהליך זה החייב למעשה מצהיר אל מול הנושים שלו ומול הבנק כי הוא זקוק לסיוע משום שלא יוכל, ככל הנראה לשלם את חובותיו בזמן. לרשויות החוק יש פתרונות בנושא, בין היתר אחד מהם הוא הליך חדלות פירעון – שהוא כשלעצמו הליך המונה סדרה של פעולות החלות על האדם שאינו מסוגל להשיב את חובו כגון כינוס נכסים, הסדרי חובות ועוד.

 

איך מגיעים מוכנים להליך חקירת יכולת?

הליך חקירת היכולת, מפאת חשיבותו המכרעת מצריך הכנה מוקדמת. טוב יהיה להכיר את שאלון היכולת, להכין את המסמכים הנדרשים ולהיות מוכן להליך החקירה בעל פה, ממש כמו הכנה לראיון עבודה. כאשר חוקר מבחין בביטחון במענה בתשובה שלך, הוא עשוי לשפוט את יכולתך בהחזר החוב בצורה קלה יותר. חשוב להבין שהסיטואציה לא טבעית לרוב האנשים, ולתרגול מוקדם שלה עוד לפני שקרתה במציאות עשויה להיות תרומה גבוהה לירידת מפלס הלחץ בחקירה עצמה. עם זאת, יש לציין כי בחלק מהמקרים אין חובת התייצבות כמו במקרים בהם החייב מוגדר כתאגיד, חייב מוגבל באמצעים ובמקרים נוספים.

 

חקירת יכולת: לא תמיד הליך קל

יש להבין כי לא מדובר בהליך פשוט, ולכן הוא לא מבוצע תמיד אלא במקרים ספציפיים הדורשים נבירה לעומק והבנה של המצב הכלכלי, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות. לתוצאות החקירה יש השפעה מרחיקת לכת על עתיד התשלומים של החייב לנושה, ולכן אם הינך עובר הליך חקירת יכולת מהצד של החייב – כדאי להתייעץ עם עו"ד ולהבין את המשמעויות וההשלכות של הליך זה. ניתן לקבל מידע כללי באזור חדלות פירעון באתר זה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא חדלות פירעון

מאמרים בנושא חדלות פירעון

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר